חקירת המעורבות הרוסית: מנהל הקמפיין של הנשיא טראמפ הסגיר עצמו

בדרך למעצרים וכתבי אישום ראשונים בחקירת ההתערבות הרוסית בבחירות: פול מנפורט, שהיה ראש הקמפיין של נשיא ארה"ב, הסגיר את עצמו ל-FBI • טראמפ תקף כי מתמקדים בקנוניה מזויפת במקום לחקור את הקשר של הזוג קלינטון לרוסיה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

פול מנפורט, לשעבר ראש קמפיין הבחירות של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, הסגיר את עצמו היום (שני) לרשויות הפדרליות במסגרת חקירת מעורבות רוסיה בבחירות אשתקד. לצדו של מנפורט נדרש גם שותף עסקי לשעבר שלו, ריק גייטס, להתייצב לחקירת רשויות אכיפת החוק, וגם הוא הסגיר את עצמו. לא פורסם במה יואשמו השניים.

הקריאה למנפורט וגייטס להסגיר את עצמם היא חלק מכתבי האישום הראשונים שמגיש החוקר המיוחד רוברט מולר, שהצוות בראשותו חוקר את מעורבות רוסיה בבחירות. מנפורט עמד בראש קמפיין הבחירות של טרמאפ ונחשב למקורבו עד שהמועמד הרפובליקאי לנשיאות הדיח אותו מהתפקיד באוגוסט 2016. הוא חשוד בעבירות מס והלבנת כספים, וחוקרים גם בודקים אם הצהיר על כל קשריו עם גורמים זרים. ביולי פשטו סוכני FBI על ביתו של מנפורט ויצאו משם עם מסמכים.

ביום שישי אישר חבר מושבעים את האישומים הראשונים בחקירה הפדרלית שמוביל החוקר המיוחד רוברט מולר, הבודק שיתוף פעולה אפשרי בין קמפיין הבחירות של טראמפ לנשיאות והקרמלין. שופט פדרלי הטיל חיסיון על כתבי האישום, כך שלא ידוע עד כה נגד מי הוגשו ומה הם כוללים. עם זאת, הוא התיר לפרסמם היום (שני), ובוושינגטון עקבו בדריכות לקראת הפרסום ותהו מי עלול להיעצר.

אתמול יצא הנשיא טראמפ למתקפה בטוויטר נגד "החקירה המזויפת" של הקשרים בין אנשי הקמפיין שלו ובין רוסיה במהלך הבחירות לנשיאות. הנשיא הרפובליקני מתח ביקורת על הדמוקרטים, האשים אותם שהם מנהלים "ציד מכשפות" ואמר שהם, כולל יריבתו במרוץ לנשיאות הילרי קלינטון, הם האשמים האמיתיים.

"לעולם לא ראיתי זעם ואחדות רפובליקניים כאלה בכל הנוגע להזנחת החקירה של מזכר קלינטון המזויף (12 מיליון דולר)", צייץ הנשיא כשהוא מתכוון לדיווח של ה"וושינגטון פוסט" משבוע שעבר כי תיק מודיעיני שנכתב על ידי כריסטופר סטיל, איש מודיעין בריטי, מומן על ידי קמפיין הבחירות של הילארי קלינטון ועל ידי המפלגה הדמוקרטית לצורך שימוש בבחירות הנשיאותיות האחרונות. בתיק זה טען סטיל, בין השאר, כי הרוסים תמכו בטראמפ מתוך רצון לפצל את מדינות המערב ובמקביל ניסו לאסוף נגדו מידע מזיק כדי לסחוט אותו.

נוסף על כך, טראמפ גם צייץ כי "עסקת האורניום לרוסיה, 33 אלף ויותר מיילים מחוקים, סוגיית קומי (מנהל הבולשת הפדרלית לשעבר) ועוד דברים נוספים – במקום להתמקד בכל אלו הם מתמקדים בקנוניה מזויפת של טראמפ/רוסיה שלא קיימת בכלל. אנשי המפלגה הדמוקרטית משתמשים בציד מכשפות נוראי זה לפוליטיקה מרושעת". לטענתו של הנשיא האמריקני, "עכשיו הרפובליקנים נלחמים בחזרה כפי שלא עשו לפני כן. יש כל כך הרבה אשמה של קלינטון והדמוקרטים, ועכשיו העובדות יוצאות החוצה. תעשו משהו!"

עסקת האורניום מתייחסת לטענה כי ממשלו של הנשיא הקודם, ברק אובאמה, אישר מכירת מכרה אורניום אמריקני, לפני שבע שנים, לחברה רוסית בעלת קשרים עם הקרמלין בזמן שהילארי קלינטון שימשה מזכירת המדינה. על פי הנטען, המכרות נמכרו לחברה הרוסית על ידי איש עסקים קנדי שתרם 145 מיליון דולר לקרן קלינטון, וכי ביל קלינטון קיבל באותה שנה חצי מיליון דולר מבנק רוסי כדי לנאום במוסקבה. הדמוקרטים טוענים מנגד כי אין בכלל ראיות המוכיחות שקלינטון היתה מודעת לעסקה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture