נסראללה מגיב להתפטרות ראש ממשלת לבנון: "טירוף סעודי"

מזכ"ל חיזבאללה נסראללה תקף את המהלך הדרמטי של ראש ממשלת לבנון המתפטר סעד חרירי והאשים את המשטר בריאד באחריות לטלטלה במדינה • דיווח: המזימה להתנקש בראש ממשלת לבנון המתפטר נחשפה על ידי גופי מודיעין מערביים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, הגיב היום (ראשון) לראשונה להתפטרות של ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי, וכינה את הצעד "טירוף סעודי". את הדברים אמר נסראללה בפגישה סגורה עם מאות מאנשי הארגון, והם צוטטו בערוץ טלוויזיה לבנוני. סביב השעה 18:00 יישא נסראללה נאום ובו תתפרסם התגובה הרשמית של חיזבאללה להתפטרות.

"מה שקרה זה טירוף סעודי ואנחנו נמתין לראות מה קורה בימים הבאים", אמר נסראללה לאנשיו. באשר לאפשרות לעימות נוסף במזרח התיכון, שעשוי להיות מול ישראל, הוסיף נסראללה כי הוא "אינו צופה מלחמה בזמן הקרוב אך המלחמה הבאה תהיה גורלית והיא תכריע את הכף".

אתמול הכריז אל-חרירי על התפטרותו בנאום שנשא בריאד, בירת סעודיה. את התפטרותו הסביר בכך ש"חיזבאללה הצליח ליצור עובדות בשטח בכוח הנשק שבידיו". עוד אמר כי הוא חש סכנה לחייו וכי התבצע ניסיון להתנקש בו. על פי הפרסום בראשת "אל-ערבייה" ובכלי תקשורת נוספים, מספר אנשים היו מעורבים בתכנון התנקשות באל-חרירי בביירות: לפי הדיווחים, הם ניסו לפגוע בשיירתו של אל-חרירי ולבש את פעולות התצפית על השיירה.

לפי דיווח בעיתון הסעודי א-שרק אל-אווסט, היוצא לאור בלבנון, המידע על הכוונה לחסל את אל-חרירי הגיע מסוכנויות מודיעין מערביות. לפי הדיווח, שהתבסס על גורמים המקורבים לאל-חרירי, הוא "קיבל אזהרות מצד המערב על כך שנרקמת תכנית להתנקש בו". לא נמסרו פרטים נוספים מעבר לכך. עם זאת, הצבא ומנגנוני הביטחון בלבנון אמרו כי הם אינם מכירים את המידע על תכניות להתנקש בגורמים פוליטיים בלבנון, כולל בראש הממשלה המתפטר.

האלוף במיל' דני יתום, לשעבר ראש המוסד, נשאל אם מדובר במודיעין ישראלי וענה: "הכול יכול להיות. ארגוני הביטחון והמודיעין הלבנונים מודיעים או הודיעו שאין להם שמץ של מושג והם לא קיבלו התרעה כזאת. יכול להיות שהסעודים עושים שימוש בהתרעה כזאת כדי להציל את חייו של חרירי שהוא בן בריתם, אבל הסיבה העיקרית לדעתי להתפטרות היא לא החשש שמא יפגעו בו כי החשש הזה היה קיים מהרגע שבו לקח על עצמו לפני שנה לשמש ראש ממשלה. הסיבה העיקרית היא שהוא איננו מצליח להשפיע על קידום אינטרסים סעודיים סונים בלבנון והוא לא מצליח לעצור את ההתפשטות של ההשפעה הן של חיזבאללה ופטרונו, איראן".

לדברי יתום, "המזרח התיכון הוא מהומה ומבולקה גם בלי הפצצה שהטיל אתמול סעד חרירי. סוריה היא מדינה מפורקת ומפוררת, בלבנון אין יציבות כבר הרבה מאוד זמן. יש מאבק איתנים בין הציר השיעי לסוני, אף אחד מהם לא מתהלך עם הידיים בכיסים. איראן שעומדת בראש הציר השיעי ממשיכה לפעול. גם תומכת בטרוריסטים וגם פועלת פעילות מאוד עמוקה בסוריה. לעומת זה הסעודים מאז שנבחר מוחמד בן סלמאן לשמש כיורש העצר הרבה יותר פעילים ואגרסיבים ויש להם עניין לעצור את האיראנים".

איראן הייתה היעד המרכזי למתקפה של אל-חרירי בהודעת ההתפטרות הדרמטית שלו. היום הגיב מפקד משמרות המהפכה לצעד החריג ואמר: "כאשר ההתפטרות של אל-חרירי נעשית בריאד, אז היא למעשה נעשית בהתאם לבקשה סעודית-ציונית על מנת לערער את המצב בלבנון".

רונן סולומון, בעל בלוג המודיעין "אינטלי טיימס", העריך כבר אתמול ב-ynet כי ככל הנראה הוצגה לפני אל-חרירי תמונת מודיעין שקשורה להרחבת ההשתלטות האיראנית בלבנון וגם למזימה לחיסולו. לטענת סולומון, הודעתם של מנגנוני הביטחון הלבנוניים שאין להם מידע בנושא יש בה להעיד שגורם מודיעיני זר הוא שהעביר את המידע לסעודים, ובעקבותיו נקט אל-חרירי את הצעד המפתיע.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture