צילום מסך

ארדואן משתלח בישראל, כדי לברוח מהמשבר הפנימי בטורקיה

המתקפה החריפה של נשיא טורקיה על ישראל בעקבות הצהרת טראמפ היא ניסיון נוסף להסיט את תשומת הלב הציבורית מהמשבר הפנימי במדינתו. ארדואן מתמודד עם פרשות שחיתות שבהן מעורבים בכירים בשלטונו, בין היתר בהפרת הסנקציות על איראן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כשנה לאחר החתימה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל וטורקיה ובעקבות הצהרת הנשיא טראמפ על ירושלים, היחסים בין שתי המדינות נמצאים שוב במבחן. על אף שהמהלך להכרה בירושלים הגיע מתוך יוזמה אמריקאית, בחר הנשיא הטורקי ארדואן להחריף את הרטוריקה שלו דווקא נגד ישראל, וניצל לכך היטב את הבמה של כנס הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי שנערך בשבוע שעבר באיסטנבול, ובו השתתפו בין השאר נציגים של הרשות הפלסטינית, חמאס ואיראן.

"צמח רעיל שמתפשט על אדמת פלסטין, מדינת כיבוש וטרור" – אלה רק חלק מהכינויים בהם השתמש ארדואן כלפי ישראל בנאומו בכנס שכוון הרבה מעבר לקהל השומעים במקום, והיו לו סיבות טובות לעשות כך. עבור הנשיא הטורקי, שנמצא במצוקה פנימית לא פשוטה, התזמון של הכרזת טראמפ התקבל בברכה.

התגובה הישראלית היחידה להתקפות של ארדואן הייתה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, במסיבת העיתונאים המשותפת שלו עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. נתניהו הסיר את הכפפות ותקף את ארדואן במלים חסרות תקדים: "ארדואן לא יטיף לנו שום הטפות. אדם שמפציץ כפרים כורדיים בטורקיה, שמשליך עיתונאים לבתי הכלא, שעוזר לאיראן לחמוק מסנקציות בינלאומיות ושמסייע לטרוריסטים לתקוף אזרחים חפים מפשע בעזה ובמקומות אחרים – שיטיף במקום אחר".

מאז התגובה ההיא ישראל שותקת – ולא סתם. ההערכה בישראל היא שארדואן התמקד בהצהרתו של טראמפ לא רק בגלל השאיפה שלו להפוך לסולטן ולהצטייר כמגן ירושלים וכמנהיג העולם המוסלמי. הפעם להתנפלות של ארדואן יש מניע אחר לגמרי, שמסביר גם את השתיקה הישראלית, החכמה, יש לומר: ארדואן מנסה בכל מחיר להסיט את תשומת הלב הציבורית בטורקיה משתי פרשות שחיתות גדולות ומביכות שנקשרות בשמו.

בימים שקדמו להצהרת טראמפ התנהלה נגד ארדואן מתקפה פוליטית חסרת תקדים על ידי מפלגת העם הרפובליקנית (CHP), אשר חשפה מסמכים בהם הוצגו מקורבי ארדואן ובני משפחתו כשותפים לקנוניית העלמת מס בינלאומית. זאת בנוסף למשפט המתנהל בימים אלה בניו-יורק נגד הבנק הממלכתי הטורקי Halkbank באשמה כי סייע בעקיפת הסנקציות הבינלאומיות נגד איראן בהוראת הנשיא.

ארדואן עצמו הכחיש כמובן את ההאשמות והגדיר אותם כשקריות, אך גם ניצל היטב את ההזדמנות לשנות את סדר היום הפוליטי בטורקיה באמצעות הפניית תשומת הלב הציבורית והתקשורתית לעבר בירת ישראל, כפי שעשה רבות בעבר בכל פעם שנקלע למשבר. כך, ארדואן מנסה בכל מחיר להסיט את תשומת הלב הציבורית בטורקיה משתי פרשות שחיתות גדולות ומביכות שנקשרות בשמו.

הדיווחים בטורקיה על השחיתות הלכו וצברו תאוצה. ארדואן היה צריך בדחיפות נושא להיתלות בו וקפץ על ההצהרה של טראמפ כמוצא שלל רב. אין כמו ירושלים ומסגד אל אקצה כדי להסיט את האש ממנו – ולהסית את ההמונים. הפעם זה הצליח לארדואן כי הדיווחים בתקשורת הטורקית על השחיתות הלכו ודעכו. ישראל עשתה בחוכמה רבה שלא נגררה והגיבה לכל ההתקפות של ארדואן, כי בכך הייתה משחקת לידיו. אגב, חשוב לשים לב שבתגובה של נתניהו יש יותר מרמיזה לפרשת השחיתות של זראב ולקשר לארדואן ונתניהו אמר כי הנשיא הטורקי "עוזר לאיראן לחמוק מסנקציות בינלאומיות".

//www.jdn.co.il/video/919106

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ארדואן שונא ישראל של הדור הזה להתפלל למותו

מה השם של האמא?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture