סיכל המבצע נגד חיזבאללה? התובע הכללי הורה לפתוח בחקירה נגד אובמה

רשת פוקס ניוז האמריקנית דיווחה כי ג'ף סשנס הורה על החקירה בעקבות התחקיר שלפיו ממשל אובמה סיכל את "פרויקט קסנדרה", מבצע שנועד לפגוע בהברחת הסמים והלבנת ההון של ארגון הטרור. "סוגיה משמעותית להגנה על אמריקנים", הסביר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חצה את הקווים למען איראן? רשת פוקס ניוז דיווחה כי התובע הכללי של ארצות הברית ג'ף סשנס, הורה לחקור את הטענות על פיהן ממשלו של הנשיא לשעבר ברק אובמה העלים עין מסחר בסמים ומהלבנת הון שביצעו פעילי חיזבאללה, ואף פגע בחקירות נגד ארגון הטרור – והכל כדי לא לפגוע במאמצים לכינון הסכם הגרעין עם איראן.

משרד המשפטים האמריקני מסר ל"פוקס ניוז" כי סשנס הורה על חקירת פעולותיו של המנהל לאכיפת הסמים "כדי לבדוק את הטענות כי עניינים מסוימים לא נאכפו כראוי ולהבטיח כי כל העניינים מטופלים באופן ראוי". סשנס מסר בהצהרה כתובה: "אני מקווה כי הממשל הקודם לא הציב מכשולים בפני סוכני ה-DEA שמנעו מהם לטפל בכל המקרים המתאימים ל'פרויקט קסנדרה'. זו סוגיה משמעותית להגנה על אמריקנים. נבחן את העניינים הללו ונעניק תמיכה מלאה לחקירות של ארגונים אלימים לסחר בסמים".

לפי התחקיר שפורסם ב"פוליטיקו", מובילי "פרויקט קסנדרה", שעבדו ממתחם של ה-DEA בווירג'יניה, ביקשו אישור לכמה חקירות, תביעות, סנקציות כלכליות ומעצרים חשובים – אך בכירים במשרדי המשפטים והאוצר דחו את הבקשות או עיכבו אותן. כך, באמצעות הצבת מחסומים שונים שעצרו את הפרויקט, סייעו למעשה אנשי ממשל אובמה לחיזבאללה להפוך לאיום ביטחוני עולמי.

"הגנה על אזרחינו מפני ארגוני טרור ומאבק במשבר הסמים ההרסני שאוחז באומה שלנו הם שתיים מתוך הסוגיות שבראש סדר העדיפויות של משרד המשפטים", הוסיף סשנס. "פעולות שנועדו לחקור ולהעמיד לדין ארגוני טרור שגם מזינים את משבר הסמים הזה – חייבות להיות בעלות חשיבות עליונה בממשל הנוכחי". גורמים במשרד המשפטים אמרו ל"פוקס ניוז" כי הבדיקה עשויה להוביל לתביעות חדשות נגד אנשים המקושרים לחיזבאללה. היא גם יכולה להוביל לחקירה של המפקח הכללי סביב ענייני כוח אדם הקשורים לפרויקט.

"ה-DEA עבד ללא לאות בחזית הזאת", אמר סשנס. "אני מחויב להעניק לסוכני ה-DEA החרוצים והמסורים שלנו את כל הכלים שהם זקוקים להם כדי לאפשר להם לשתק את כל פעילות הסמים הזאת". סשנס הוסיף כי "משרד המשפטים מחויב לחלוטין לחקירתם ולהעמדתם לדין של מבריחי סמים בינלאומיים ועם הסיוע של סוכני ה-DEA וה-FBI שלנו לא נשאיר אבן על אבן כדי להפוך את אמריקה לבטוחה יותר".

מאז פרסום התחקיר, כמה מחוקקים רפובליקנים דרשו תשובות על ההאשמות. עד כה, גורמים בממשל אובמה דחו את ההאשמות וטענו שהן שקריות. "יש הרבה ביקורות סבירות שאפשר להשמיע על מדיניות החוץ של אובמה", צייץ בטוויטר טומי וייטור, בכיר לשעבר בממשל אובמה. "הרעיון שהוא היה רך כלפי חיזבאללה הוא לא אחת מהן".

לפי התחקיר, כך למעשה סוכל הניסיון לצמצם את פעילות אנשי חיזבאללה, ובהם אחד ממבריחי הקוקאין הגדולים בעולם, שסיפק גם נשק כימי וקונבנציונלי לנשיא סוריה בשאר אסד, נשק שבו השתמש הדיקטטור נגד בני עמו. אותו פעיל כונה "רוח רפאים". "זו הייתה החלטת מדיניות, החלטה סיסטמטית", אמר ל"פוליטיקו" דיוויד אשר, שסייע להקים את "פרויקט קסנדרה" כאנליסט כלכלי במשרד ההגנה. "הם סיכלו באופן סדרתי את כל המאמץ שקיבל סיוע ומשאבים רבים מאוד. וזה נעשה מלמעלה למטה".

אשר וצוותו עבדו בביירות עם המודיעין הישראלי על מבצע שנועד לחדור לתוך פעילויות פנימיות של בנק לבנוני כדי לעקוב אחר העברות כספים. הם אספו ראיות שהראו שאיש העסקים איימן ג'ומא, ברון סמים לבנוני המקורב לחיזבאללה, מקושר לקרטלים הפועלים בקולומביה ובמקסיקו ושהבריח טונות של קוקאין לשטח ארה"ב באמצעות קרטל הסמים "זטאס" והלבין כספים – מדי חודש הלבין 200 מיליון דולר ממכירת סמים דרך הבנק הלבנוני ובעסקאות מכירות בתים שונות.

בכירים לשעבר בממשל אובאמה ששוחחו עם פוליטיקו הודו כי אכן עמדה לנגד עיניהם האסטרטגיה הרחבה יותר של קידום היחסים מול טהרן, כדי לקדם את המגעים להסכם הגרעין. אלא שהם הכחישו שהם קיבלו החלטות שפגעו בחקירות נגד חיזבאללה ממניעים פוליטיים. "היתה תבנית עקבית של פעולות שנקטנו נגד חיזבאללה, הן לפני והן אחרי חתימת הסכם הגרעין עם איראן", הצהיר קווין לואיס, לשעבר בכיר בבית הלבן ובמשרד המשפטים בתקופת הנשיא אובאמה.

חטא על פשע: אובמה סיכל פגיעה בחיזבאללה – בגלל ההסכם עם איראן

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אובמה לכלא

חוסיין יא אחי
תבוא לאירן לקבל מקלט מדיני לפני שהרשע טראמפ יזרוק אותך לכלא במקום החדר של רובשקין שהתפנה.

הכול בגלל נתניהו

לרוחאני שימחת אותי חזק אתה גדול . כן יאבדו כל אויבך ה'

יש מקום ריק בכלא לאחר שחרור רובשקין,
נראה לי שהוא יהלום יותר את המקום המיותר, לא?………. מה אתם חושבים?

רוחני, אל תדאג. גם אתה תשב בכלא עם אובמה אחיך.

זה עוד כלום. חכו. עוד יגלו את פשעיו של היטלר השני הזה וכולם יראו בבירור כמה אנטישמי ומסוכן לישראל הוא היה. הזרים 8 מיליארד ! דולר לאחים המוסלמים וביצע פשע גדול במה שמכר את ישראל בהסכם שלו בחשאי עם אירן תמורת נזיד עדשים ימ"ש.

חקירת טענות נגד 'ממשלו של הנשיא אובמה' אינה חקירה נגד אובמה

בא לי לראות איך ביבי מוציא לשון לאובמאה אם הוא יבקר אותו בכלאו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture