צילום: פלאש 90

נשיא צרפת יוזם חוק נגד ה"פייק ניוז"

נשיא צרפת עמנואל מקרון סיפר היום (ד') על כוונתו לחוקק חוק חדש שימנע מחדשות מזויפות להתפשט ברחבי הרשת. "מעולם לא היה קל יותר להתחזות לעיתונאי,הטכנולוגיה והכסף מטשטשים את חוסר היכולת, אנחנו רוצים להגן על הדמוקרטיה" אמר מקרון

נשיא צרפת עמנואל מקרון סיפר היום (ד') על כוונתו לחוקק חוק חדש שימנע מחדשות מזויפות להתפשט ברשת, במיוחד בתקופת בחירות. "אם אנחנו רוצים להגן על הדמוקרטיה, אנחנו חייבים חקיקה חזקה", אמר מקרון במסיבת עיתונאים בארמון האליזה.

"בימינו מנצלים את חופש העיתונות לא רק בדיקטטורות ידועות לשמצה, אלא גם במדינות שנחשבות לדמוקרטיות ביותר בעולם", אמר מקרון בפריז. "בתקופתנו תפקיד העיתונאים חשוב מאי פעם, ולתקשורת יש חלק משמעותי בדמוקרטיה".

"מעולם לא היה קל יותר להתחזות לעיתונאי. הטכנולוגיה והכסף מטשטשים את חוסר היכולת, והאדישות למילים ולדעות יוצרת בלבול", הוסיף נשיא צרפת. "לכן החלטתי לשנות את הצעדים המשפטיים כדי להגן על החיים הדמוקרטיים מהחדשות המזויפות".

מקרון הוסיף כי במסגרת החוק, שפרטיו יפורסמו בשבועות הקרובים, השופטים יוכלו לדרוש מכלי תקשורת להסיר חדשות מזויפות, לחסום את הגישה לאתרים ולסגור חשבונות ברשתות החברתיות של גולשים שמפיצים שקרים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו