עמדת מצרים נחשפת: "שרמאללה תהיה בירת פלסטין"

בניגוד לעמדה הרשמית של מצרים, המתנגדת להכרזת הנשיא האמריקני דונלד טראמפ על ירושלים כבירת ישראל, נחשף הערב ב"ניו יורק טיימס" כי קצין מודיעין מצרי ניסה לשכנע גורמים במצרים דווקא לתמוך בהצהרה, לטובת האינטרס המצרי כפי שראה אותו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חודש אחרי שדווח כי סעודיה הציעה לאבו מאזן שאבו דיס תהיה בירת המדינה הפלסטינית, לבת בריתה הקרובה, מצריים יש הצעה אחרת בנוגע לבירה הפלסטינית.

ב"ניו יורק טיימס" נחשף כי קצין מודיעין מצרי בכיר תדרך מגישי טלוויזיה מצרים אחרי הכרזת ירושלים של דונלד טראמפ ואמר להם: "במה שונה רמאללה מירושלים?".

השיחות חושפות למעשה את עמדתה האמיתית של מדינות ערב. לאחר שנשיא ארצות הברית טראמפ הודיע כי האמריקנים מכירים בירושלים כבירת ישראל, קצין מודיעין מצרי התקשר בחשאי למגישי תוכניות אקטואליה חשובות במצרים. "כמו כל אחינו הערבים אנחנו מגנים בפומבי את ההחלטה", אמר למגישים הקצין המצרי, קפטן אשרף אל-קולי. אבל, לדבריו, עימות עם ישראל אינו באינטרס הלאומי של מצרים.

הוא אמר למגישים כי במקום לגנות את ההחלטה, הם צריכים לשכנע את הצופים לקבל אותה. הפלסטינים, הוא הציע, צריכים להסתפק ברמאללה כבירתם. "במה שונה ירושלים מרמאללה?", תהה קוהלי בשיחות טלפון עם ארבעה מגישים, שהגיעו לידי "ניו יורק טיימס".

"אני רק מתקשר כדי לומר לך מה העמדה הפומבית שלנו, כדי שאם תדבר בטלוויזיה או בראיון, אני אומר לך מה העמדה של הביטחון הלאומי של מצרים ומה היא תרוויח בנושא זה אם תתכחש לירושלים כבירת ישראל, בסדר?", אמר קוהלי לאחד המנחים.

"כמו אחינו הערבים, אנחנו מגנים זאת. אבל הדבר הזה יהפוך למציאות. הפלסטינים לא יכולים להתנגד ולא רוצים לצאת למלחמה. יש יותר מדי על הפרק ממה שאתה יודע".

"הנקודה היא שנושא האינתיפאדה מסוכן עבורנו", הוסיף קצין המודיעין. "אינתפיאדה לא תשרת את האינטרס הלאומי המצרי כי אינתיפאדה תסייע רק לאיסלאמיסטים ולחמאס. חמאס ייוולד מחדש שוב. בסופו של יום, ירושלים לא ממש שונה מרמאללה. מה שמשנה הוא סוף הסבל של הפלסטינים. חייבים להתפשר ואם נשיג פשרה שרמאללה תהיה בירת פלסטין כדי לסיים את המלחמה ואף אחד לא ימות, אז נלך על זה".

לבינתיים, העמדה הפומבית של מדינות ערב לא השתנתה. שרי החוץ הערביים נפגשו בירדן על רקע ההתפתחויות – הכרזת טראמפ וחוק ירושלים – ובמסיבת עיתונאים שהתקיימה לאחר מכן אמר שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי: אנחנו מסרבים להחלטה האמריקנית שמכירה בירושלים כבירת ישראל. לא נכיר בשום החלטה ישראלית בעניין ירושלים. אנו מסרבים לכל צעד שישנה את המצב ההיסטורי והמשפטי של ירושלים. אנו שואפים להשיג הכרה במדינת פלסטין ובירתה מזרח ירושלים. לא יהיה ביטחון באזור מבלי הקמת מדינה פלסטינית. נמשיך לנקוט בצעדים המדיניים והמשפטיים כדי להתמודד עם כל הצעדים הישראליים בירושלים".

מלך ירדן עבדאללה אמר בפגישתו עם שרי החוץ הערביים, בשולי הפסגה בעמאן, כי "יש להגביר את המאמצים לתמיכה בפלסטינים ולשמירה על זכויותיהם ההיסטוריות והמשפטיות בעיר ירושלים". לדבריו, "יש להסדיר את סוגיית ירושלים במסגרת פתרון הקבע והסכם שלום צודק בין הפלסטינים והישראלים, שיתבסס עם פתרון שתי המדינות".

שר החוץ הסעודי, עאדל אל-ג׳ובייר, אמר כי "הפגישה הייתה בונה ויצאנו עם תוצאות חשובות – תמיכה בעמדה הפלסטינית, הערבית והאיסלאמית בכל הנוגע לירושלים. עמדת הממלכה הסעודית איתנה בכל הקשור להגדרתה של ירושלים כבירת המדינה הפלסטינית".

מזכ״ל הליגה הערבית, המצרי אחמד אבו אל-רייט, הוסיף: "מטרת הפגישה הזאת היא מיקוד המאמצים באו"ם. 14 מדינות במועצת הביטחון תמכו בהחלטה שלנו. דנו באמצעים שבהם ניתן לתמוך בעמדה הפלסטינית. ניפגש שוב בסוף חודש ינואר הנוכחי בקהיר. אין שינוי בעמדה הערבית לפיה השלום הוא האינטרס. צריך לשמוע את העמדות של שאר חברות הקוורטט הבינלאומי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שְּׁמֶכַּה תהיה בירת פלסטין…
חוץ מזה: הישראלים והפלסטינים אינם חַלוּקִים, ומדברים על מקומות שונים; הישראלים מדברים על ירושלים, ואילו הפלסטינים על אל-קודס…

טוב שלא בקשו את… נתניה. עיר ייצור הבירה שממנה לגמו מנות יתר… הגיע הזמן שיתחילו להתאפס.

אני מציע שעיר הברקת מהסיפור הקוסם מארץ עוץ תהיה הבירה של העם הפלסטיני. גם העם הפלסטיני וגם הקוסם מארץ עוץ קיימים רק באגדות…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture