בגלל הלייבור והשמאל: שיא במספר מקרי האנטישמיות בבריטניה

לפי דוח האנטישמיות, בשנת 2017 נרשם מספר שיא של אירועים אנטישמיים בבריטניה בגלל מפלגת הלייבור והעומד בראשה ג'רמי קורבין והפליטים ממדינות ערב. כמו כן, נרשמה מגמת עלייה במספר התקריות על רקע אנטישמי בגרמניה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

משרד התפוצות חשף היום (ראשון) את דוח האנטישמיות לקראת יום השואה הבינלאומי שיצוין בשבת. לפי הדוח, בשנת 2017 נרשם מספר שיא של אירועים אנטישמיים בבריטניה ונרשמה מגמת עלייה במספר התקריות על רקע אנטישמי בגרמניה.

בנוסף לפי הדוח, הוכפלו מספר התקריות האנטישמיות המדווחות באוקראינה וכן חוללו עשרות אנדרטאות וקברים במדינה. "אנטישמיות היא הדלק המסוכן שמבעיר את אויבנו מאז ומתמיד", אמר שר התפוצות נפתלי בנט, "עלינו לוודא שכל יהודי בכל מקום בעולם יכול לחיות את חייו בבטחה ובגאווה".

כמו כן, בסקר שערך מכון המחקר PEW בקרב 2000 תושבים ב-18 מדינות במזרח ובמרכז אירופה, 20% מהנשאלים ענו כי הם לא מעוניינים לקבל את היהודים במדינתם, 30% לא היו רוצים לקבל את היהודים כשכנים. 22% מאזרחי רומניה ו- 18% מאזרחי פולין היו מעוניינים לשלול את זכותם של היהודים לאזרחות במדינתם.

"אנחנו מודאגים מאוד מהצטברות עצומה של מקרים של אנטישמיות לכאורה, שנראים כאילו הם תקועים במפלגת הלייבור, בחלק מהמקרים במשך יותר משנה" – כך צוטט אומר בשבת האחרונה ראש הארגון היהודי של הלייבור הבריטי ג'רמי ניומארק לעיתון ה'גארדיאן'. דבריו של מי שאמור להיות מליץ היושר של המפלגה מול השמצות מבחוץ, רק ממחישה את המצב הלא פשוט שעובר על הקהילה היהודית בבריטניה. הוא מדבר על חברי מפלגה בכירים, ביניהם גם הראש ג'רמי קורבין, אשר נחשדים באנטישמיות חמורה.

העיתונאי צביקה קליין כותב במקור ראשון כי בארגון הביטחון של הקהילה היהודית, CST טוענים כי "שנת 2017 הייתה שנת שיא". יצוין, כי מאז החל התיעוד ב-1984 אירעו בישראל מלחמות ומבצעים צבאיים עקובים מדם, אשר לרוב גורמים לעלייה במקרי אנטישמיות באירופה ובשאר המדינות, אך כאן לא מדובר רק ב"אנטישמיות החדשה", כפי שמגדירים אותה המומחים, אלא באנטישמיות הקלאסית והישנה: אנשי ציבור ופעילים פוליטיים הרואים ביהודים אחראים לכל הרע שבעולם, ככאלה המחזיקים בכל הבנקים בעולם, וגורמים לכאורה למשברים כלכליים.

אין להתעלם גם מהשפעה של פליטים ממדינות ערב שפרוסים בכל מדינות מערב אירופה: על פי הדו"ח, "אוכלוסיית הפליטים והמהגרים הולכת והופכת לגורם סיכון משמעותי לקהילות היהודיות במערב אירופה". וכי "יותר מ-50% מהפליטים במערב אירופה מחזיקים בדעות אנטישמיות".

אז מדוע דווקא בבריטניה אנחנו רואים עלייה כל כך חריפה ומדאיגה באנטישמיות ובאלימות פיזית כלפי יהודים? בבריטניה ישנה בעיה כפולה: אנטישמיות קלאסית ישנה מצד השמאל והשמאל הקיצוני, ועלייה במספר המהגרים המוסלמים המחזיקים בדעות אנטישמיות ושטיפת מוח שעברו במדינות מהן הם הגיעו.

רק לאחרונה, בראיון שנערך ב'מקור ראשון' עם שגריר שוודיה בישראל מגנוס הלגרן, סיפר האחרון כי אירופה לא השכילה להבין את ה"מטענים התרבותיים" הבעייתיים שאותם מהגרים מביאים עימם. אותו שגריר שירת בשגרירויות ברחבי המזרח התיכון, ואף בסוריה, והוא מספר כי קריקרטורות אנטישמיות מופיעות בעיתון מידי יום, וכי ספרי הלימוד בבתי הספר לא מותירים מקום לספק: היהודים ומדינת ישראל אחראיים לכל הרוע שבעולם. הם האויב.

קליין מוסיף כי במדינות כמו צרפת, המצב מעט שונה: ישנה תוכנית ממשלתית בעלות של מאות מיליוני אירו למלחמה בגזענות, דעות קדומות, אנטישמיות ואיסלאמופוביה. במהלך השנים האחרונות אף אירעה ירידה קלה באירועים האנטישמיים. המדינה נלחמת, ואילו המוסלמים הקיצוניים בשלהם. עם זאת, לפחות הממשלה מנסה לשנות את המצב – כי צרפת ללא יהודים, תהיה כישלון לכל הדעות – החל ממפלגות ימין קיצוני וכלה במפלגות שמאל קיצוני.

למרות זאת, גם בצרפת נרשמו השנה תקריות אנטישמיות חמורות, כמו רצח שרה חלימי, על ידי צעיר מוסלמי, שפוענח לאחר למעלה מששה חודשים של חקירה וסערה ציבורית, הצתת חנויות כשרות בפרבר סמוך לפריז ותקיפת ילדה על ידי מהגר מוסלמי. על פי נתוני המשטרה הצרפתית, אחד מכל שלושה מעשים גזעניים שבגינם הוגשה תלונה בשנת 2016 בצרפת, נעשה נגד יהודים, זאת, בעוד שיהודים מהווים פחות מאחוז מכלל אוכלוסיית צרפת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מפלגת הלייבור כמו אחיותיה בשמאל הרדיקלי מעודדת אנטישמיות ושינאת ישראל.
כמו כן תמיכה בכל הגרועים שבאויביו ישראל.
לונדון מגניבה וקל לגור בה, אבל היא קרה מנוכרת אנטישמית והמקום של היהודים בארץ הקודש או במקומות מסוימים בארה״ב שם עדיין בטוח. אירופה נגמרה היא יבשת מוסלמית פאנטית פלסטינית

ועכשיו זה ממש כמו מי המבול שדחפו את נח לתיבה שהיה מקטני אמנה בענין כדרשת חז"ל. (סנהדרין,ק"ח.)"חייתני מירדי….לייבור..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture