מזרח תיכון חדש: מהחודש הבא צפויה חברת התעופה "אייר אינדיה" לטוס שלוש פעמים בשבוע בקו תל אביב-ניו דלהי, והיא תהיה החברה הראשונה שהסעודים אישרו לה להשתמש במרחב האווירי שלהם לטיסות לישראל. משך הטיסה הצפוי: 5 שעות בלבד

סעודיה אישרה למטוסים של "אייר אינדיה" לטוס מעל שטחה בקו ניו דלהי-תל אביב. זו הפעם הראשונה שהסעודים מאפשרים לטיסות שיעדן ישראל להשתמש במרחב האווירי שלהם. המהלך הדרמטי יקצר את משך הטיסה לחמש שעות בלבד להודו (במקום שבע), וגם מחירי הטיסות יצללו.

חברת התעופה ההודית אייר אינדיה דיווחה כי מ-18 בחודש הבא היא תתחיל להפעיל קו ישיר מניו דלהי לתל אביב במסלול קצר, כך שמטוסיה יעברו מעל השטח האווירי של סעודיה. המגעים הסופיים החלו בזמן ביקורו של נתניהו בהודו, שם פגש את ראש הממשלה ההודי נרנדה מודי.

מלבד הסכמים כלכליים חתמו השניים על הסכם תעופה שקובע כי יתאפשרו שינויים בתעריפי טיסות והסדרי ביטחון, וכי יחוזק התיאום בין הצדדים. חברת התעופה ההודית קיבלה ממשרד התיירות מענק בסך 750 אלף אירו (3.2 מיליון שקלים) כדי שתפעיל את הקו, והוא אמור לתת דחיפה נוספת ליחסים המתהדקים בין הודו לישראל.

על פי התוכנית, חברת התעופה ההודית תחל בהפעלת הקו כבר בפסח הקרוב, והטיסות יצאו לדרך במטוסי בואינג 787 ("דרימליינר"). הטיסות יפעלו בתדירות של שלוש פעמים בשבוע: בימים ראשון, שלישי וחמישי. הגורמים בישראל טרם אישרו את ההסכמה הסעודית, אך גורם בכיר בישראל ציין כי חברת התעופה ההודית הצהירה שנתיב הטיסה יעבור מעל לסעודיה.

בתקשורת ההודית צוטטו בכירים בחברה שאמרו כי הם מקווים שהטיסות הישירות לדלהי יגדילו את מספר הנוסעים למדינה, והוסיפו כי הם מעריכים שהמחיר יהיה זול הודות להוזלת המחיר בשל המעבר מעל שמי סעודיה.

"כאיש אל על ואזרח מדינת ישראל, זה אירוע שמח ומשמח שסעודיה מאפשרת את הטיסות", אמר מיקי שסטבורגר, סמנכ"ל המסחר הנכנס של אל על. "אין ספק שהדבר הזה יקצר את זמני הטיסות ויוזיל את מחירי כרטיסי הטיסות. אנחנו באל על ובחברות תעופה ישראליות אחרות, מקווים שההסכמה הזו לטוס מעל שמי ערב הסעודית תקפה גם לחברות תעופה ישראליות ולא רק זרות. אנחנו לא רואים הבדל בין נוסעים ישראלים בחברות ישראליות לנוסעים ישראלים בחברות זרות".