בלון הפייק ניוז התפוצץ: רוסיה פעלה לטובת ברני סנדרס, לא למען טראמפ

סגן התובע הכללי הודיע כי ההתערבות הרוסית החלה זמן רב לפני שטראמפ הכריז על כוונתו להתמודד על הנשיאות. הוא הדגיש כי ההתערבות הרוסית לא השפיעה על תוצאות הבחירות לנשיאות וסיפר על הפגנות שארגנו נגד טראמפ לאחר שנבחר לנשיא

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

לאחר תקופה ארוכה שכלי התקשורת ספרו לנו על קנוניה בין רוסיה לדונלד טראמפ במטרה להביא לבחירתו לנשיא ארצות הברית, פרסם ביום שישי האחרון סגן התובע הכללי רוד רוזנשטיין הודעה על הגשת כתבי אישום כנגד 13 אזרחים רוסים ושלוש חברות רוסיות בחשד להתערבות פסולה בבחירות האחרונות לנשיאות ארצות הברית, ממנה עולה כי טענותיו של הנשיא כי מדובר בפייק ניוז, אכן נכונות.

לפי משרד המשפטים האמריקני, אחת החברות המואשמות נרשמה בארצות הברית כבר בחודש יולי 2013, והפרויקט החתרני החל לרקום עור וגידים באפריל 2014 – זמן רב לפני שטראמפ הודיע על כוונתו להתמודד לנשיאות, ביוני 2015. כלומר, הרוסים גמרו בדעתם להתערב בבחירות בארצות הברית, ללא קשר לזהות המועמד הרפובליקני לנשיאות.

האירועים הרבים בישראל הובילו לדחיקת אירוע בסדר גודל כזה מהכותרות, או שמא, העובדה שההודעה אינה תואמת את האג'נדה של חלק מכלי התקשורת הובילה להסתרתה. בכתבה זו, אנו מתבססים על דיווחו של גלעד צוויק, אשר סיקר את הנושא בהרחבה באתר מידה.

סגן התובע הכללי הדגיש כי ההתערבות הרוסית לא השפיעה על תוצאות הבחירות לנשיאות וכי אין יסוד להנחה כי אזרחים אמריקנים, בכלל זה חברים בצוות הקמפיין של טראמפ, היו מודעים לפרויקט החתרני. בנוסף, חלק מהפעילות הרוסית כללה ארגון הפגנות נגד טראמפ לאחר בחירתו לנשיא ואף קידמה את מועמד המפלגה הדמוקרטית ברני סנדרס. בכתבי האישום לא מצוין כי התקיים שיתוף פעולה בין הנאשמים לבין ממשלת רוסיה, והגשתם אינה מהווה סוף פסוק בעבודת צוות החקירה המיוחד בראשות רוברט מולר.

כתבי האישום מפרטים כיצד ביקשו הנאשמים הרוסים לנהל “מלחמת אינפורמציה נגד ארצות הברית”, באמצעות שימוש כוזב בשרתי מחשב אמריקנים ופרסום מודעות פוליטיות ברשתות החברתיות – תוך מצג שווא כי מדובר במודעות ‘אותנטיות’ של אזרחים אמריקנים.

חלק מהנאשמים אף ביקרו פיסית מספר פעמים בארצות הברית לצורך איסוף מודיעין. רוזנשטיין מציין אמנם כי חלק מהנאשמים יצרו קשר עם גורמים בצוות הקמפיין של טראמפ, כמו גם עם גורמים פוליטיים נוספים, אך האזרחים האמריקנים לא היו מודעים לכך שהם מתקשרים עם גורמים חתרניים. ממשל אובמה לא חשד גם הוא באזרחים הרוסים ולראייה אפשר להם להיכנס פעם אחר פעם בשערי ארצות הברית מבלי לחקור את פעילותם.

לפי סגן התובע הכללי, הנאשמים “קידמו חוסר סדר בארצות הברית ופעלו לחתור תחת הדמוקרטיה האמריקנית”. כלומר, המניע של הגורמים הרוסים לא היה פוליטי בעד מפלגה אחת או אחרת, אלא פגיעה בארצות הברית כאומה באמצעות הקצנת השיח והגברת המחלוקות הפנים-אמריקניות.

בכתב האישום מצוין כי הנאשמים פעלו להשחיר שמה את של הילרי קלינטון במהלך הפריימריס הדמוקרטים והקמפיין לנשיאות, אך לאחר הבחירות עברו הרוסים להתמקד בפגיעה בלגיטימיות של טראמפ כנשיא. כך למשל ב-12 בנובמבר 2016, ארבעה ימים לאחר ניצחונו בבחירות, ארגנו הנאשמים תהלוכה ברחובות ניו יורק תחת הכותרת “טראמפ הוא לא הנשיא שלי”.

לפי עיתון הגרדיאן, מעל לעשרת אלפים אזרחים אמריקנים השתתפו בתהלוכה המדוברת, כולל במאי הסרטים התיעודיים ואיש השמאל הקיצוני מייקל מור. מור ויתר המפגינים לא ידעו כמובן כי הם מהווים כלי שרת בידי האקרים רוסים. במקביל, הנאשמים הרוסים ארגנו באותו יום תהלוכה בעד טראמפ בניו יורק, אך אין עדות כי היא היתה מוצלחת כמו תהלוכת הנגד. שבוע לאחר מכן, ב-19 בנובמבר, ארגנו הנאשמים תהלוכה נוספת נגד הנשיא הנבחר, הפעם בעיר שארלוט, תחת הכותרת “שארלוט נגד טראמפ”.

התעמולה הרוסית כללה גם יצירת תוכן ששירת את השמאל הקיצוני בארצות הברית ומועמד המפלגה הדמוקרטית ברני סנדרס. ביוני 2016 למשל, בישורת האחרונה של הפריימריס במפלגה הדמוקרטית, פורסמה בפייסבוק מודעה התוקפת את קלינטון, ובה הופיעה תמונתו של סנדרס לצד הכיתוב: “ברני סנדרס: הקרן של קלינטון היא ‘בעיה'”.

במודעה אף נכתב כי ההתנהלות של קלינטון מזכירה דפוס פעולה של “פשע מאורגן בשיאו”. לפי כתב האישום, הגורמים הרוסים שילמו על המודעה פחות מתשעה דולר והיא זכתה לחשיפה מועטה ביותר: פחות מ-2,000 צפיות ו-222 הקלקות בלבד. סנדרס סירב בינתיים להתייחס לממצאים אלו.

גורמים בכירים ב’פייסבוק ו’טוויטר’, שנפלו גם הם קורבן למזימה הרוסית כשאפשרו להאקרים לפרסם את המודעות ברשתות החברתיות, העידו כי המתפעלים הרוסים לא פעלו בהכרח בשירות טראמפ. היועץ המשפטי של חברת פייסבוק קולין סטרץ’ אמר כי לאחר ניצחונו של טראמפ בבחירות פעלו הרוסים “לעורר מחלוקת חריפה על זכייתו”. שון אדג’ט, היועץ המשפטי של טוויטר, הוסיף כי הנאשמים הרוסים “ניסו לערער על הלגיטימיות של טראמפ” לאחר שגבר על קלינטון.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מנדלבליט, תלמד ממנו דוגמה איך אפשר לפוצץ בלונים של חקירות, ורק יוצאים מכובד וברושם של עובד עניינית בלי רעשי רקע.

באמריקה כמו בישראל, השמאל לא יודע להפסיד בכבוד !
כל האמצעים כשרים כדי להפיל ממשל ימין שנבחר בצורה דמוקרטית.
התקשורת בישראל, כמובן לא תדווח את האמת ולא שאין לה זמן לדווח על זה, רק היא רצה לדווח על האייטם השקרי הבא, לדוגמא, שהמפגינים בפלורידה, מפגינים נגד הציוץ של טראמפ, בעוד שההפגנות, הם נגד "התיקון השני" בחוקה האמריקאית שמתיר אחזקת נשק.
התקשורת הישראילית, אכן דיווחה על הגשת כתבי אישום, בחקירה הרוסית, אבל לא דיווחה על מסקנות החקירה.
זו תקשורת אובייקטיבית והוגנת, המגנה בכל נפשה, על שלטון החוק וסמכותו העליונה של ביהמ"ש, (כמובן כל עוד, זה תואם לאג'נדה הנכונה)
נו, כלב השמירה של הדמוקרטיה !

באנגלית קורים לזה 'פייק ניוז'
בעברית קורים לזה 'אין כלום כי לא היה כלום'
ובתקשורת ובשמאל קורים לזה 'האשמות חמורות'

תגידו אתם בסדר מה אתם מראים משהו באנגלית בלי תרגום

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture