דאע"ש לקח אחריות; 4 הרוגים במתקפת הטרור בדרום צרפת

מת מפצעיו השוטר שהתחלף עם בן הערובה בסופרמרקט, בפיגוע נרצחו 4 בני ו16 נפצעו. קרוביו של המחבל נעצרו. טראמפ: "המחשבות והתפילות שלנו עם הקורבנות". נתניהו: "על העולם התרבותי להתאחד ולפעול יחד כדי להביס את הטרור"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לוטננט-קולונל ארנו בלטרם, השוטר שהוחזק כבן ערובה בפיגוע בעיר טרב שבדרום צרפת, מת הבוקר (שבת) בבית החולים. השוטר בן ה-45 החליף את עצמו בעד אחד מבני הערובה האחרים שהוחזקו על ידי המחבל בסופרמרקט בעיר תחת איומי אקדח.

באירוע בני הערובה ומה שקדם לכך נהרגו בסך הכל שלושה בני אדם ונפצעו כ-16. אדם נוסף נורה למוות על ידי המחבל בעיר הסמוכה לפני התקרית.

המחבל, צעיר בן 26 ממוצא מרוקאי שהצהיר אמונים לארגון "המדינה האסלאמית", נורה למוות על ידי המשטרה שפרצה למרכול בעיירה טרב כעבור כמה שעות של התבצרות.

סדרת המתקפות החלה בשעות הבוקר של יום שיש בעיירה קרקסון, שם המחבל חטף כלי רכב, הרג את אחד הנוסעים ופצע את הנהג. בהמשך, הוא פתח באש לעבר שוטרים שהתעמלו באזור, ופצע אחד מהם. לאחר מכן, הוא נסע כמה קילומטרים נוספים לטרב הסמוכה, שבה הוא הסתער על מרכול, צעק שהוא "חייל של דאעש" ולקח בני ערובה. רובם הצליחו להימלט.

לפי שר הפנים ג'ראר קולום, השוטר בן ה-45 שהציע להחליף את עצמו עם אחד מבני הערובה (שמת היום מפצעיו) הותיר את קו הטלפון שלו פתוח במהלך המבצע כך שהמשטרה תוכל לעקוב אחרי המצב. אחרי שנשמעו יריות במקום, המשטרה הסתערה על המקום והמחבל נורה למוות. השר כינה את השוטר, שנפצע באורח קשה, "גיבור". בתקרית בטרב נהרגו בנוסף לשוטר שני בני אדם, נוספים.

חקירת הפיגוע והעדויות

גורם רשמי בצרפת מסר כי אדם נוסף נעצר בחשד לביצוע הפיגוע. לדבריו, החשוד הוא קטין שנולד בשנת 2000 והיה מיודד עם המחבל שחוסל.

אמש סיפרו כמה מעדי הראייה שהיו במרכול כי התחבאו בתאי הקירור שבסניף, בדומה לעדויות מהפיגוע במרכול "היפר כשר" במדינה בינואר 2015.

אחד מעדי הראייה סיפר כי כששמע את היריות בפתח הסופרמרקט, אמר לאשתו וגיסתו שהתלוו אליו לקניות לנעול עצמן בתאי הקירור ושב למעברי הסופרמרקט כדי להזעיק את המשטרה למקום. לדבריו, אז שמע את המחבל צועק "אללה אכבר". כשהתקרב עוד יותר, ראה כיצד המחבל אוחז באקדחו ביד אחת, ובידו השנייה – בסכין. לדבריו, המחבל הורה לעוברים ולשבים לשכב על הרצפה.

"בשלב מסוים הוא ראה אותי ורדף אחרי עם הסכין, אני מניח שפשוט נגמרה לו התחמושת", סיפר עד הראייה. "כשהפניתי את מבטי שוב הוא כבר לא היה שם, וברחתי דרך יציאת החירום. כשהשוטרים הגיעו, סיפרתי להם איפה הוא נמצא".

ביום שישי קיבל ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) אחריות על הפיגוע. לפי הודעה שפרסם הארגון ברשתות החברתיות, "לוחם של החליפות" הוציא לפועל את הפעולה, אך לא פירט מעבר לכך.

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי הפיגוע שהתרחש בדרום צרפת הוא "טרור אסלאמי". הוא הוסיף כי קבלת האחריות של דאעש נבדקת.

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב התייחס לפיגוע ואמר "איום הטרור נמצא בכל מקום. מדובר במלחמה שדורשת התגייסות כוללת- זה הם או אנחנו. היום, זה הזמן להתאבל אבל מחר נצטרך להפיק לקחים והממשלה תצטרך לספק תשובות לשאלות קשות. המחבל היה תחת מעקב בשל תהליך הקצנה שעבר. איך הצליח להשיג נשק? למה עוזר המעקב אם אין טיפול מונע? כמי שכיהן כסגן נשיא ועדת החקירה של אירועי הטרור בפריז (פברואר-יולי 2016), אני רואה שוב לצערי שהמערכות הפועלות נגד הטרור, בינהן המודיעין – לוקות בחסר".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, התיייחס בחשבון הטוויטר שלו לפיגוע בצרפת, "המחשבות והתפילות שלנו עם הקורבנות של התקיפה הנוראית בצרפת אתמול, אנו מתאבלים על האובדן של האומה. אנו מגנים את המעשים האלימים של התוקף ושל כל אחד שסיפק לו תמיכה לכך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה לפני כניסת השבת את "פיגוע הטרור האכזרי שהתרחש בצרפת". לדבריו, "על העולם התרבותי להתאחד ולפעול יחד כדי להביס את הטרור. בשם ממשלת ישראל, אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ולעם הצרפתי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פתאום בטרור בצרפת וכ"ו האו"ם מגנה
אני חוזר ימ"ש של הבג"צ והאו"ם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture