א-סיסי לצידו של נשיא רוסיה ולדמיר פוטין שגם כן 'למרבה ההפתעה' ניצח את הבחירות בחודש שעבר

תראו מופתעים: א-סיסי ניצח את הבחירות במצרים ברוב של 97 אחוז

רק 41% מקרב בעלי זכות הבחירה טרחו להצביע במרוץ הסגור מראש, שבו הבטיח הנשיא כצפוי את כהונתו השנייה. במשטר, שדיכא בחריפות את האופוזיציה, קיוו לשיעור הצבעה גבוה כדי להעניק לו לגיטימציה. דיווחים כי הוצעו הטבות למי שיגיע לקלפי

נשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי נבחר לכהונה שנייה עם 97% מהקולות – כך מסרה היום (שני) ועדת הבחירות המרכזית במדינה. שיעור אחוז ההצבעה בבחירות, שנמשכו שלושה ימים בשבוע שעבר היה 41%, נמוך יותר בהשוואה לבחירות הקודמות ב-2014.

תומכיו של א-סיסי ניסו להוציא את המצביעים לקלפיות כדי להשיג לגיטימציה למשטרו, שדיכא את האופוזיציה והותיר למעשה את הנשיא ללא תחרות, אך לא נרשמה התלהבות רבה בקרב האזרחים. מול הנשיא המכהן עמד מועמד אחד, חבר מפלגה שהביעה תמיכה בא-סיסי ונכנס למרוץ ברגע האחרון.

תומכיו מציגים אותו כמנהיג היחיד שיכול להביא ליציבות המדינה, שנאבקת בארגוני טרור, בהם שלוחת "המדינה האסלאמית" (דאעש), בצפון חצי האי סיני. עם זאת, הפופולריות שבה זכה בתחילת שלטונו צנחה בעקבות החרפת המשבר הכלכלי והתגברות הפיגועים.

גם בשנת 2014 ניצח סיסי בבחירות עם 97% מהקולות, אבל אז שיעור ההצבעה היה מעט גבוה יותר – 47%.

בשבוע שעבר דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס שכדי לתת מראה לגיטימי יותר למערכת הבחירות הוצע למצביעים במצרים תשלום של 100-50 לירות מצריות (5-3 דולר) אם יסכימו להצביע. מצביעים אחרים שהגיעו לקלפי יכלו לזכות במוצרי מזון או בכרטיסים מוזלים ללונה פארק.

ראש שירות המידע הממלכתי דיע רשוואן לא הכחיש שמקרים כאלה אירעו במהלך ההצבעה, אך טען כי מדובר באנשים שפעלו על דעת עצמם ולא בשליחות המשטר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו