צילום: אתר נשיאות טורקיה

ציר הרשע: פוטין, ארדואן ורוחאני בפסגה באנקרה

נשיא רוסיה ולדמיר פוטין, נשיא טרוקיה רגיפ טאיפ ארדון ונשיא איראן חסן רוחאני נפגשו בפסגה משולשת באנקרה בירת טורקיה ודנו בעיקר בנעשה בסוריה. שלושת המנהיגים הודיעו כי "יגבירו את המאמצים כדי להבטיח את היציבות והשלום בסוריה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיאי טורקיה, רוסיה ואיראן נפגשו היום (רביעי) באנקרה, במסגרת פסגה משולשת שתעסוק במלחמה בסוריה. בהצהרה שמסרו בפתח הפסגה, אמרו השלושה כי הם ימשיכו בשיתוף פעולה "להבאת השלום והיציבות לסוריה". שלוש המדינות הן חלק מהמעצמות שהתערבו בסכסוך הממושך, והשפעתן צפויה לגבור במקרה שארצות הברית תסיג את חיילה, כפי שרוצה הנשיא דונלד טראמפ.

למרות ההבטחות לשיתוף פעולה, חילוקי הדעות עלו גם במהלך מסיבת העיתונאים המשוצפת. רוחאני אמר כי על מחוז עפרין, שנכבש על ידי צבא טורקיה והמורדים הסורים מידי הכורדים, לעבור לידי צבא סוריה. "ההתפתחויות במחוז יכולות להיות יעילות רק אם אין לא יפרו את שלמותה הטריטוריאלית של סוריה", אמר.

ארדואן, מנגד, אמר כי שלמותה הטריטוריאלית של סוריה תלויה בהתרחקותה מארגוני הטרור, ברמיזה לתמיכה של ארצות הברית במיליציה הכורדית YPG, שאותה מגדירה אנקרה כאויב. עם זאת, הוא הוסיף כי התקווה להצלחה בפתרון הסכסוך בסוריה גדלה.

נשיא איראן, חסן רוחאני, האשים את ישראל במעורבות במלחמת האזרחים בסוריה "התמיכה היומית של הישות הציונית בטרוריסטים בסוריה, תוך הפרת הריבונות הסורית, הוסיפה להסתבכות המשבר בסוריה". רוחאני התייחס גם לארגון הטרור דאע"ש, כשאמר: "הארגון ודומיו משרתים אינטרסים של קבוצות עוצמה מסוימות, דוגמת ארצות הברית".

שלושת המנהיגים הודיעו כי "יגבירו את המאמצים כדי להבטיח את היציבות והשלום בסוריה ויפעלו כדי להגן על האזרחים הסורים. עוד נאמר בהודעתם המשותפת כי "צריך להבטיח שהפליטים הסורים יחזרו לבתיהם".

בתוך כך, דן קואטס, ראש המודיעין האמריקני, אמר היום כי הבית הלבן יודיע על החלטתו בנוגע לנוכחות האמריקנית הצבאית בסוריה "בקרוב". בכיר בממשל האמריקני אמר כי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מסכים להאריך את שהות הצבא האמריקני במדינה במעט זמן אך הוסיף כי הוא נחוש שלא להישאר בסוריה לטווח ארוך.

מוקדם יותר אמר פוטין כי דאע"ש הובס בסוריה. לצד זאת, הנשיא הרוסי טען כי המדינה האסלאמית משמרת את יכולותיה ההרסניות והיא מסוגלת לתקוף באזורים שונים ברחבי העולם. "הראיות מצביעות על כך שלמרות מצבאם הצבאי, ארגון הטרור משמר יכולת הרס משמעותית", אמר פוטין באנקרה. לדבריו, לדאע"ש יש את היכולת לשנות את האסטרטגיה שלו במהירות ולצאת למתקפה כנגד מדינות בעולם.

אתמול החל פוטין ביקור בן יומיים באנקרה, שסיבתו הרשמית היא חניכת מתקן גרעין אזרחי שנבנה בטורקיה בסיוע רוסי. אולם עיני העולם היו נשואות בעיקר לפסגה המשולשת שהתקיימה היום. שלושת המנהיגים היו צפויים להחליט מה יקרה בסוריה בסיום מלחמת האזרחים. הצדדים הם לכאורה אויבים במדינה המשוסעת – ארדואן תמך במורדים, בעוד פוטין ורוחאני תומכים באסד. עם זאת, על פי תמונת המצב הנוכחית בסוריה, נראה כי שרידותו של שלטון אסד כבר איננה מוטלת בספק, ופסגת שלושת הנשיאים באנקרה עשויה להיות בעלת חשיבות רבה בעיצוב היום שאחרי מלחמת האזרחים במדינה.

נוסף לכך, אתמול השתתפו פוטין וארדואן בטקס הנחת אבן פינה לכור הגרעיני שנקנה מרוסיה. הנשיא הרוסי אמר כי "הכור יושק בשנת 2023". עוד הוסיף כי "בניית הכור הגרעיני היא רק תחילת הדרך והניחה את היסודות לתעשייה הגרעינית הטורקית כולה". מקבילו הטורקי אמר כי "לשתי המדינות כמה פרויקטים אסטרטגיים משותפים מלבד הכור, בהם מערכת הגנת הטילים האווירית (S-400).

"העובדה שביקורו הראשון של הנשיא פוטין לאחר שנבחר מחדש הוא בטורקיה היא סימן לשיפור ביחסים ההדדיים בינינו", אמר ארדואן במסיבת עיתונאים משותפת עם פוטין באנקרה. הוא הוסיף כי ההשקעה בכור הגרעיני תגיע ל-20 מיליארד דולר. "אנחנו חולקים עם חברינו הרוסים דאגות רבות לגבי סוריה", המשיך ארדואן, "העתיד שלה חשוב יותר מלאפשר לקבוצות טרור כמו דאעש ו-YPG (המיליציות הכורדיות) לכבוש שטחים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ה" ישמיד במהרה את כל שונאי ישראל אמן

עכשיו פסח
עת רצון
נתפלל שימותו כל שונאי ישראל במהרה

מתפלא מאוד שאתם מכלילים את פוטין בציר הרשע,פוטין אוהד ותומך ביהודים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture