מקרון: "שכנעתי את טראמפ להישאר בסוריה"; הבית הלבן מכחיש

נשיא צרפת עמנואל מקרון טען הלילה כי שכנע את הנשיא טראמפ להשאיר את כוחותיו בסוריה "הסברתי לו שחיוני שארצות הברית תישאר שם". הבית הלבן מסר בתגובה: "הנשיא עדיין מעוניין להשיב את כוחות הצבא האמריקאי מסוריה בהקדם האפשרי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר הלילה כי שכנע את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להשאיר כוחות אמריקניים בסוריה בטווח הארוך. מקרון אמר כי בשיחות טלפון שקיים עם טראמפ לפני המתקפה המערבית על משטר אסד בשבת לפנות בוקר הוא שכנע את טראמפ להשאיר את חייליו במדינה השסועה.

טענתו של מקרון כי שכנע את טראמפ להשאיר את כוחותיו בסוריה "בטווח הארוך" מעניינת, משום שבחודשים האחרונים העביר טראמפ את המסר שהוא מעוניין להסיג מהמדינה את כל החיילים האמריקנים – או כמעט כולם.

"הסברתי לו שחיוני שארצות הברית תישאר שם", אמר מקרון בראיון לתקשורת הצרפתית. הנשיא הצרפתי גם הסביר מדוע צרפת פעלה נכון כשהצטרפה לתקיפה נגד יעדי ייצור הנשק הכימי בסוריה: "יש לנו לגיטימציה מוחלטת לפעול במסגרת הזאת. שלוש חברות קבועות במועצת הביטחון החליטו להתערב".

בעקבות דבריו של מקרון הוציאו בבית הלבן הודעת הכחשה לפיו הנשיא דונלד טראמפ עדיין מעוניין להשיב את כוחות הצבא האמריקאי מסוריה בהקדם האפשרי.

דוברת הבית הלבן, שרה סנדרס, אמרה בהצהרתה כי "המשימה האמריקאית לא השתנתה. הנשיא היה ברור בדבריו כי הוא מעוניין להשיב את הכוחות הביתה בהקדם האפשרי". סנדרס הוסיפה: "אנחנו נחושים למחוץ לחלוטין את דאעש וליצור תנאים שימנעו את חזרתו. בנוסף, אנחנו מצפים מבעלי הברית שלנו באזור לקחת אחריות גדולה יותר – צבאית וכלכלית, על מנת לשמור על הביטחון באזור".


צפו: תקיפת המערב בסוריה השבוע

כזכור בחודש שעבר הכריז טראמפ כי בעצת יועציו החליט להשאיר את החיילים בסוריה לזמן מה. לא רק שטראמפ נמנע מהסגת הכוחות, הוא גם לא קבע לוח זמנים לנסיגה שכזו. גורם בכיר בממשל אמר אז כי התרשמותו היא שטראמפ רוצה להסיג את הכוחות האמריקניים מסוריה בתוך שנה לכל היותר. יועציו של טראמפ לוחצים עליו זה זמן מה לשמר לפחות כוח קטן של חיילים בסוריה כדי לוודא שדאעש אינו מרים שוב את ראשו וכדי למנוע מאיראן להגביר את השפעתה שם.

ארה"ב מנהלת בשנים האחרונות מבצע הפצצות בסוריה, וכ-2,000 חיילים מטעמה נמצאים על הקרקע במדינה. בין החיילים האלה כוחות מיוחדים אמריקניים המייעצים למיליציה כורדית ולארגונים אחרים הנלחמים בניסיון לסלק את דאעש מאזורים שכבש.

שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי אמרה אתמול כי ארה"ב לא תוציא את חייליה מסוריה עד שתשיג את מטרותיה. בריאיון ל"פוקס ניוז" הציגה היילי שלוש מטרות של ארה"ב: לוודא שלא נעשה שימוש בנשק כימי בשום אופן המסכן את האינטרסים האמריקניים; לוודא שדאעש הובס; ולוודא שארה"ב ובעלי בריתה נמצאים בעמדה טובה כדי לפקח על מעשיה של איראן.

"אנחנו שואפים לראות את החיילים האמריקנים חוזרים הביתה, אבל איננו מתכוונים לעזוב עד שנדע שהשגנו את המטרות האלה", אמרה היילי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture