טרמפלנד: ראש ה-FBI המודח מוציא ספר חדש ותוקף את הנשיא טראמפ

ראש ה-FBI המודח ג'יימס קומי מוציא ספר חדש ומתייחס לכהונות של הנשיא טראמפ וטוען כי הוא אינו כשיר 'מוסרית' לכהן בתפקיד. הנשיא טראמפ הגיב לספר ותקף את קומי כי הוא מדליף ושקרן "היה לי לכבוד לפטר את ג'יימס קומי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הבולשת הפדרלית (FBI) לשעבר ג'יימס קומי שהודח מתפקידו אמר בראיון ל-ABC כי יש ראיות לשיבוש משפט מצדו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בדבריו התייחס קומי לשיחה שבה ביקש ממנו טראמפ שיסיים את החקירה נגד היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן לשעבר, מייקל פלין. טראמפ הכחיש את קיומה של שיחה זו.

הריאיון התקיים לקראת צאתו של ספר חדש שפרסם קומי על התקופה בה שירת תחת טראמפ, "נאמנות גבוהה יותר". שמו של הספר רומז לדרישת הנאמנות שקומי טוען שטראמפ ביקש ממנו, ובו הוא מפנה כלפי הנשיא טענות קשות ובהן מאשים אותו בין היתר כי הוא "מנהיג בלתי מוסרי שאינו דבק באמת".
.
ראש ה-FBI המודח אמר בנוסף לכך כי טראמפ אינו כשיר מבחינה מוסרית לכהן בתפקידו. קומי דחה את הטענה שלפיה הוא אינו כשיר להיות נשיא מבחינה בריאותית, בשל מצבו הנפשי לכאורה. במקום זאת, הוא טען כי טראמפ משקר על עניינים קטנים כגדולים ומתעקש על כך שאנשים יאמינו בזה

קומי ציין את ההשוואה שערך טראמפ בין המפגינים הניאו-נאצים בשרלוטסוויל לבין מתנגדיהם, בעקבות העצרת באוגוסט שבה נדרסה למוות מפגינה מקרב המתנגדים. לדברי קומי, על הנשיא לדבוק בערכי הליבה של האומה, וטראמפ "לא מסוגל לכך".

בריאיון אמר קומי כי להנחה שהילרי קלינטון תנצח בבחירות ב-2016 היה חלק בפתיחה מחדש של החקירה נגדה. על האף שה-FBI החליט בסופו של דבר שלא להעמיד אותה לדין, יש הטוענים כי פתיחת החקירה כמה ימים לפני הבחירות השפיעה על תוצאותיהן, וכי עמדו מאחוריה מניעים פוליטיים.

"אני לא זוכר שחשבתי על כך באופן מודע, אבל פעלתי בעולם שבו הילרי קלינטון עמדה להביס את דונלד טראמפ, כך שאני בטוח שזה היווה גורם", הודה קומי. הוא התייחס לאפשרות ש"היא הולכת להיבחר לנשיאות, ואם אסתיר זאת מהעם האמריקני, היא תהפוך ללא לגיטימית מן הרגע הראשון, ברגע שזה יתגלה".

בשבוע שעבר התפרסמו ציטוטים מספר חדש שכתב קומי, בו הוא תוקף את טראמפ. בספר מכנה קומי את טראמפ "מנותק מהאמת" ובלתי מוסרי, משווה בין הנשיא ל"דון" במאפיה ומכנה את מנהיגותו "מונעת מאגו ונוגעת לנאמנות אישית". בספר שנקרא "נאמנות גבוהה יותר", קומי כותב כי "נשיאותו של דונלד טראמפ מאיימת על כל כך הרבה ממה שטוב באומה הזאת".

הוא מתאר את התנהלות הממשל כ"שריפת חורש", שניתן להכיל באמצעות מנהיגים אתיים, ואת טראמפ כדמות מפלצתית, שניסה לטשטש את הקו בין רשויות האכיפה והפוליטיקה וללחוץ עליו אישית בעניין חקירת המעורבות הרוסית בבחירות. קומי פוטר על ידי טראמפ במאי 2017, בצעד שנראה כניסיון לחסום את חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות, והוביל למינויו של החוקר המיוחד רוברט מולר. מאז הורחבה חקירת מולר, שכוללת גם בדיקה אם טראמפ שיבש חקירה ע"י פיטורי קומי.

קומי גם חשף פרטים חדשים על יחסיו עם טראמפ ועל החלטותיו בנוגע לחקירת המיילים של הילרי קלינטון, זמן קצר לפני הבחירות לנשיאות. טראמפ אמר כי פיטר את קומי משום ניהולו של חקירת המיילים של קלינטון, אך במהלך הקמפיין לנשיאות כינה אותה עבריינית וקרא לאסור אותה.

הספר מסתמך על עדותו הפומבית של קומי והצהרות כתובות לגבי קשריו עם טראמפ, אותו תיאר כנמוך ממה שציפה לו עם "עניבה ארוכה מדי".

לאחר פרסום הציטוטים מהספר, הנשיא טראמפ התייחס בטוויטר להתפתחויות וכתב: "ג'יימס קומי הוא מדליף ושקרן. כולם בוושינגטון חשבו שהוא צריך להיות מפוטר עד שפוטר. הוא הדליף מידע מסווג וצריך להיתבע על זה. הוא שיקר לקונגרס תחת שבועה. הוא חלש וכדור ליחה שקרן, שהיה, כפי שהזמן הוכיח, מנהל FBI גרוע. הדרך שבה ניהל את החקירה בנוגע להילרי קלינטון המושחתת וכל האירועים סביבה, יירשמו בהיסטוריה כאחת הרשלנויות הגדולות. היה לי לכבוד לפטר את ג'יימס קומי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture