אילוסטרציה. pixabay

להסיר את הכיפה? בקהילה היהודית בברלין דווקא מארגנים מפגן נגדי

נשיא המועצה המרכזית של יהודי גרמניה קרא היום לא להסתובב עם כיפה ברחובות ברלין. מנגד, בקהילה היהודית המקומית מארגנים מפגן סולידריות מיוחד, במהלכו המשתתפים – לרבות הלא-יהודים – יחבשו כיפה על ראשם, בעקבות תקיפת חובש הכיפה בעיר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעקבות המתקפה החמורה של מוסלמי נגד צעיר שהלך עם כיפה ברחובות ברלין, הוחלט בקהילה היהודית בעיר לקיים מפגן סולידריות מיוחד, במהלכו המשתתפים – לרבות הלא-יהודים – יחבשו כיפה על ראשם.

כזכור, לפני מספר ימים, צעיר שחבש כיפה בשכונת פרנצלאואר ברג שבברלין, הותקף באכזריות על ידי גבר מוסלמי, פליט סורי בן 19. המתקפה הביאה לגל של גינויים מאישים בכירים בגרמניה.

המפגן שיתקיים על יד בניין הקהילה היהודית, יתקיים ביום רביעי הקרוב, בהשתתפות של אישים בכירים, ובהם ראש העיר מיכאל מולר ונציג הממשלה, לצד רב הקהילה היהודית הגאון רבי יהודה טייכטל ונשיא הקהילה ד"ר גדעון יפה.

מטרת המפגן למחות נגד התקיפה החמורה ולהביע סולידריות עם חובשי הכיפה, מסבירים גורמים בקהילה היהודית. "היוזמה הזו חשובה מאוד", אומר רב הקהילה הרב יהודה טייכטל, "שכן היא מביעה סולידריות עם העם היהודי ומשדרת מסר ברור: כאן לא תתקבל שום שנאה ליהודים".

בתוך כך, יוסף שוטסר, נשיא המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, קרא הבוקר בהצהרה חריגה ליהודים לא להסתובב עם כיפה. בריאיון לרדיו ברלין טען הבכיר היהודי כי למרות שהוא תומך בהצגת האמונה בגלוי, בזמן זה הדבר אינו מתאים. "ברור שבאופן עקרוני צריך להראות את האמונה בגלוי ובהתלהבות, אך עם זאת כרגע הייתי מייעץ לאנשים פרטיים שלא להופיע בגלוי עם כיפה בסביבה עירונית", אמר הבכיר.

שוסטר הוסיף וציין כי "אם לא ניתן יהיה להתנגד לאנטישמיות גלויה, הדמוקרטיה תהיה בסכנה". לדבריו, "זה לא רק אנטישמיות, זה מגיע גם עם גזענות ושנאת זרים. חייבים לעצור את התופעות האלו מיד". דבריו החריגים של הבכיר היהודי מגיעים על רקע מספר אירועים אנטישמיים שהתרחשו בשבוע שעבר, ויום לפני עצרת הסולידריות "ברלין חובשת כיפה".

התקיפה האנטישמית בברלין בשבוע שעבר אירע בשכונת פרנצלאואר ברג, שבמזרח העיר. אדם ארמוש, ערבי-ישראלי בן 21, יצא לרחוב כשלראשו כיפה, ולטלוויזיה הגרמנית סיפר כי חבש אותה כדי לבדוק אם יש אמת בדברים שאמר לו חבר יהודי שגר בעיר – ולפיהם הצגת סממנים יהודיים בברלין אינה דבר בטוח.

"לא נרדמתי כל הלילה אחר כך", אמר ארמוש. "הגוף שלי כואב בכמה מקומות ואני חייב לומר שאני מרגיש פחות בטוח". את התקיפה הוא תיעד בטלפון הנייד שלו. בסרטון נראה הצעיר המוסלמי מכה אותו בחגורה וצועק לעברו בערבית "יהודי".

שר החוץ הגרמני הייקו מאס כינה בשבוע שעבר את התקריות האנטישמיות שאירעו לאחרונה בגרמניה "בושה". "יש לשמר את זיכרון הרצח של ששת המיליונים ולהמשיך להפיח בו חיים", אמר. "אסור למחוק את העבר. היחסים עם ישראל הם מתנה נהדרת עבור הגרמנים. לעיתים אני חש שאולי הגרמנים אינם ראויים לה".

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל גינתה את התקרית האנטישמית ואמרה כי ממשלתה תעשה כל שביכולתה להילחם נגד התופעה. "אנו מוכרחים לנצח את המלחמה נגד אנטישמיות וזה חייב להיות אחת המטרות של הממשלה", הצהירה מרקל. "לצערי, האנטישמיות קיימת בקרב תושבי גרמניה. יש אנטישמיות בקהילה דוברת ערבית".

עוד אמרה מרקל: "הממשלה הגרמנית תעשה הכול. יש לנו נציב לקהילה היהודית בגרמניה מכיוון שאנו שמחים מאוד שיש חיים יהודיים בגרמניה. עלינו להמשיך במלחמה נגד אנטישמיות בנחישות ובהחלטיות. זה כמובן דבר נוראי שאירע ואנחנו נגיב".

//www.jdn.co.il/news/world_news/983833

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture