מקרון מעריך: "טראמפ יחליט שארה"ב תפרוש מהסכם הגרעין"

לאחר פגישתו עם נשיא ארה"ב ונאומו בפני הקונגרס, העריך לפנות בוקר נשיא צרפת כי טראמפ לא שינה את דעתו נגד הסכם הגרעין עם איראן. על האנטישמיות בצרפת: "התופעה הזאת קיימת ועלינו להכיר בכך. אסור לנו לוותר על היהודים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, העריך לפנות בוקר כי למרות מאמצי השכנוע שלו, נשיא ארה"ב יחליט שמדינתו תפרוש מהסכם הגרעין עם איראן – "אלא אם תוצג בפניו אלטרנטיבה טובה בהרבה".

על האנטישמיות הגואה בצרפת אמר מקרון: "התופעה קיימת ואנחנו חייבים להגן על היהודים. צרפת לא תהיה אותו הדבר ללא אזרחיה היהודים".

נשיא צרפת בקונגרס "לא נסכים שלאיראן יהיה נשק גרעיני"

כזכור, בנאומו בקונגרס האמריקאי הבהיר מקרון כי מדינתו לא תפרוש מהסכם הגרעין של מדינות המערב עם איראן ללא אופציה טובה יותר. עם זאת, מקרון שיגר מסר לטהרן: המטרה ברורה – שלאירן לעולם לא יהיה נשק גרעיני "אסור שלאיראן יהיה נשק גרעיני. לא עכשיו, לא עוד חמש שנים ולא עוד 10 שנים". בנאומו הראשון בוושינגטון מאז נבחר, התייחס מקרון גם לסוריה, ההתחממות הגלובלית והלאומנות החדשה שמאיימת לדבריו על הסדר העולמי.

על רקע ההערכות ההולכות וגוברות כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יממש את הבטחתו ויורה בחודש הבא על פרישה מהסכם הגרעין, נשיא צרפת ביקש לשלוח מסר גם לבית הלבן ולממשל האמריקני. לדבריו, אין לבטל את ההסכם מבלי שיש חלופה מוצקה במקום.

את נאומו פתח מקרון עם מסר לפיו לצרפת וארה"ב "יש קשר מיוחד מאוד" ובלתי ניתן להפרדה המבוסס על ערכים דמוקרטיים משותפים. הנשיא הצרפתי ציין כי אירופה וארה"ב ניצבות בפני איומים משותפים ועליהן לפעול ביחד כדי לטפל בהם באופן יעיל.

לדברי מקרון, המערכת הבינלאומית נמצאת בנקודה קריטית המצריכה פעולה משותפת והתווית דרך תגובה אחידה למערב, בין היתר בשל הלאומנות הקיצונית: "ארה"ב ואירופה יכולות לכונן סדר עולמי חדש של המאה ה-21. זה דורש יותר מתמיד את המעורבות המכרעת של ארה"ב ביצירת ושמירה על העולם החופשי של היום, ארה"ב היא זו שהמציאה אותו והיא זו שעכשיו צריכה לעזור ולהמציא אותו מחדש".

המנהיג הצרפתי התייחס גם למצב הביטחוני בסוריה, כשלושה שבועות לאחר שארצו תקפה במדינה המזרח תיכונית יחד עם ארה"ב ובריטניה בתגובה למתקפה שביצע משטר אסד בעיר דומא. הוא הזהיר כי על העולם לפעול על מנת למנוע מאירן לבחוש באזור ולהוביל את המזרח התיכון למלחמה.

מקרון התייחס גם להתחממות הגלובלית, ביקר את ההחלטה של טראמפ לפרוש מהסכם האקלים ושיגר עקיצה לעבר הנשיא האמריקני כשהשתמש בסיסמת הבחירות של האחרון. "אין לנו כוכב נוסף", אמר לנוכחים. "עלינו לעבוד ביחד עם מנהיגים עסקיים וקהילות מקומיות כדי להפוך את כדור הארץ לנהדר שוב".

אתמול בפגישה בין מקרון לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ, רמז טראמפ כי יסכים לתיקונים "מוצקים" בהסכם הגרעין עם איראן, אך הוסיף מסר תקיף לשלטונות בטהרן כי יהיו להם בעיות "גדולות מבעבר" אם יתחילו מחדש את תוכנית הגרעין. טראמפ ומקרון נועדו אתמול בבית הלבן ושוחחו על הסכם הגרעין עם איראן, והנשיא האמריקאי חייב להחליט עד 12 במאי אם יעמוד באיומו לפרוש מההסכם שהושג בשנת 2015. הנשיא הצרפתי סיפר כי במהלך הפגישה הועלה הרעיון שצוותים משני הממשלים יגבשו הסכם חדש עם איראן. בפתח הפגישה שב טראמפ על עמדתו כי מדובר בהסכם "איום ונורא שאסור היה לעשות אותו". אולם הוא לא פסל את האפשרות כי יהיה מוכן לשמור על ההסכם אם יבוצעו בו תיקונים מהותיים, בין השאר בסוגיית הטילים הבליסטיים. "לא נאפשר לדברים מסוימים להתרחש. הם מנסים לייצר טילים, ואנחנו לא נסכים לכך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מקרון רוצה להשקיט את הלחצים, הוא רוצה להרדים את ישראל, שכאילו הנשיא טראמפ חזק בהלטתו.
אבל האמת לא כך הוא זאת טקטיקה נהדרת מצד מקרון ע"מ להרדים את נתניהו, כמה חבל אם זה יצליח לו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture