פומפאו

מזכיר מדינה חדש לארצות הברית: הסנאט אישר מינויו של מייק פומפאו

הסנאט האמריקני אישר את מינויו של ראש ה-CIA לשעבר, מייק פומפאו, לתפקיד שר החוץ. פומפאו יטוס מחר לבריסל להשתתף בכינוס שרי החוץ של נאט"ו ומשם ימשיך לכמה מדינות נוספות, בהן ישראל.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הסנאט בארצות הברית אישר היום (חמישי) את מועמדותו של ראש ה-CIA, מייק פומפאו, לתפקיד שר החוץ. ההצבעות בעניין עדיין נמשכות. הדיון בסנאט התקיים לאחר שוועדת החוץ אישרה את מועמדותו של פומפאו לפני שלושה ימים.

בחודש שעבר החליט נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, להדיח את שר החוץ רקס טילרסון מתפקידו ולהחליפו בפומפאו, הנחשב לפרו-ישראלי ולמתנגד חריף להסכם הגרעין עם איראן. גורם בכיר בבית הלבן אמר רגעים לאחר ההודעה שפרסם הנשיא כי "טראמפ רצה אנשים חדשים בכוורתו לפני השיחות עם קוריאה הצפונית והדיונים המתמשכים בענייני מסחר".

בחשבון הטוויטר הרשמי של הנשיא נכתב לאחר ההחלטה כי : "פומפאו יעשה עבודה טובה". הוא הוסיף והודה לטילרסון על תפקודו. פומפאו הוחלף על ידי סגניתו בארגון, ג'ינה האספל, עם זאת, מינוייה לתפקיד טרם אושר בסנאט.

"גאה למנות את ראש ה-CIA, מייק פומפאו, כמזכיר המדינה החדש", הסביר, "מייק היה מצטיין המחזור באקדמיה הצבאית ושירת בצבא האמריקאי". טראמפ הוסיף: "מייק סיים בהצטיינות תואר במשפטים בהאוורד והיה חבר בבית הנבחרים". הנשיא המשיך: "ג'ינה האספל, סגנית ראש ה-CIA, תחליף אותו בתפקיד, וכך תהפוך להיות אישה הראשונה בתפקיד. מדובר במעמד היסטורי". הוא סיכם "הם עבדו יחד במשך למעלה משנה והם מכבדים אחד את השנייה".

פומפאו, יצא כבר הערב לדיון עם נאט"ו בבריסל. כך נמסר מגורם רישמי בממשל האמריקני. ממחלקת המדינה האמריקנית מסרה כי פומפיאו, יערוך ביקור מדיני בסוף השבוע בסעודיה, ירדן וישראל. דוברת מחלקת המדינה הוסיפה: "שום מזכיר מדינה אחר בשנים האחרונות יצא למסע מדיני בכזו מהירות".

כאמור, פומפאו יטוס מחר לבריסל להשתתף בכינוס שרי החוץ של נאט"ו ומשם ימשיך לכמה מדינות נוספות, בהן ישראל. קודמו של פומפאו בתפקיד, רקס טילרסון, לא ביקר בישראל למעט בעת ביקורו של הנשיא טראמפ בארץ, בחודש מאי 2017, אז הצטרף לפמלייתו. טילרסון היה ממודר מחלק גדול מההיבטים של יחסי ישראל-ארה"ב שנוהלו כמעט לחלוטין על ידי הבית הלבן במהלך כהונתו הקצרה.

הת'ר ניוארט, דוברת מחלקת המדינה, עדכנה כי פומפאו יבקר בבריסל, ריאד, ירושלים ורבת עמון בין התאריכים 26-30 באפריל. במהלך ביקורו בבלגיה ייפגש עם מזכ"ל נאט"ו וישתתף בפגישת שרי החוץ של נאט"ו. לאחר מכן ימריא למזרח התיכון וייפגש עם נציגים סעודיים, ישראלים וירדניים כדי לדון ב"נושאים קריטיים, אזוריים והדדיים" – כך לשון ההודעה.

כבר אמש דווח כי מזכיר המדינה האמריקאי הנכנס מייק פומפאו צפוי לבקר ביום ראשון בישראל, דיווח שאושר על ידי מחלקת המדינה עם מינוי. הוא צפוי לשהות בישראל פחות מיממה ובמהלכה ככל הנראה ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. זה אמנם יהיה ביקורו הראשון בתור מזכיר המדינה, אך לא הראשון במדינה, שכן הוא ביקר בישראל שלוש פעמים בעת שכיהן כראש ה-CIA.

עדיין לא ברור אם פומפאו יבקר גם ברשות הפלסטינית במהלך שהותו בישראל, וזאת על רקע הנתק בין הפלסטינים לבית הלבן מאז הכרזת ירושלים של טראמפ ב-6 בדצמבר אשתקד.

בתוך כך, רופא הבית הלבן, אדמירל רוני ג'קסון, הודיע היום כי הוא מסיר את מועמדותו לתפקיד השר הממונה על הטיפול בחיילים משוחררים בשל "האשמות כוזבות" נגדו. בחודש שעבר הודיע טראמפ כי בכוונתו למנות את ג'קסון לתפקיד במקום דיוויד שולקין. לאחרונה עלו האשמות נגד ג'קסון באשר להתנהלותו, כולל טענות לרשלנות במתן מרשמים לתרופות. "אני מודה לנשיא טראמפ על האמון בי, אך מושך את מועמדותי למשרה", אמר ג'קסון.

טראמפלנד: טילרסון פוטר, פומפאו מזכיר מדינה, הספל ראש הCIA • סקירה

'הכוורת' מתגבשת • ראש ה-CIA החדש: מייק פומפאו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נקוה שלפחות הוא לא יהיה הר געש לישראל כמו הר הגעש פומפיי שמפתיע מדי פעם…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture