היסטוריה בקוריאה: קים ג'ונג און התחייב על פירוז חצי האי מנשק גרעיני

לאחר הפגישה ההיסטורית בין מנהיגי צפון ודרום קןריאה, חתמו השניים על הצהרה משותפת במרכזה: הסכמה לפירוז מוחלט של חצי האי מנשק גרעיני, הפיכת הגבול בין המדינות ל"אזור שלום" וקידום שיחות רב צדדיות עם סין וארה"ב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

משק כנפי ההיסטוריה: הפגישה ההיסטורית בין מנהיגי דרום וצפון קוריאה מצליחה להוביל להסכמות והבנות חסרות תקדים, שאם יקבלו בסופו של יום אחיזה במציאות – הרי שנוכל לדבר בפירוש על התרחשות ששינתה סדרי עולם. לטובה.

בהצהרה עליה חתמו שני המנהיגי, קים ג'ונג און ומון ג'אי-אין, נכתב כי הם מתחייבים לפירוז מוחלט של חצי האי מנשק גרעיני, נשק שהחזקתו בידי פיוניאנג מהווה את אחד המטרדים הגדולים ביותר של שכנותיה, כמו גם של העולם המערבי כולו.

הסכמות נוספות שהושגו: הפיכת אזור הגבול המבוצר ל"אזור שלום", כניסה למו"מ אינטנסיבי במטרה להשיג הסכם שלום יציב ובר קיימא בין המדינות, וקידום מו"מ רב צדדי עם סין וארה"ב במטרה לשים סוף לכל המחלוקות שבין פיוניאנג לוושינגטון.


(בוידאו: קים ופמלייתו בדרום קוריאה)

מוקדם יותר דיווחנו כי מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, עשה הלילה (ו') היסטוריה כשחצה את הגבול והיה למנהיג הראשון של הצפון שעורך ביקור רשמי אצל השכנה מדרום מאז 1953. בפתח פגישתו עם נשיא דרום קוריאה מון ג'יאה-אין אמר מנהיג הצפון כי הוא לא רוצה לחזור על העבר "שבו לא כיבדנו הסכמים" וכי הוא רוצה להשיג הסכם שיגשים את תקוות אלו שמצפים לשלום.

שני המנהיגים נפגשו על הגבול של שתי המדינות, הנשיא מון קיבל את קים בברכה, השניים לחצו ידיים ושוחחו יחסית פרק זמן ממושך. לאחר שהנשיא מון הזמין את קים לחצות את הגבול, פסע המנהיג הצפון קוריאני לעבר השטח הטריטוריאלי של דרום קוראיה ועשה היסטוריה. לאחר מכן חצו השניים לשטח פינגיאנג ולחצו שם שוב ידיים.

לאחר מכן חצו השניים שוב את הגבול לעבר דרום קוריאה וצעדו יחד מרחק של כעשר דקות עד למרכז עיירת הגבול פנמונג'ום שבדרום קוריאה, שם סקרו מסדר כבוד. לאחר מכן חתמו על ספר האורחים במקום והצטלמו ב"בית השלום" – האתר שבו נערך מפגש הפסגה בין שני המנהיגים.

מנהיג צפון קוריאה חתם בספר המבקרים: "היסטוריה חדשה התחילה עכשיו, עידן השלום". השיחות בין המנהיגים כבר החלו ב"בית השלום". קים ג'ונג און אמר בפתח הפגישה כי הוא אינו רוצה לחזור על העבר "שבו לא היינו מסוגלים למלא את ההסכמים שלנו". הוא הוסיף כי הוא מקווה להגשים את תקוות האנשים שמבקשים שלום.

הבית הלבן בירך על מפגש הפסגה. בהצהרה שפורסמה עם הגעת מנהיג צפון קוריאה לדרום נכתב כי ארצות הברית מקווה שהשיחות המנהיגים יקדמו את השגת השגשוג והשלום בחצי האי הקוריאני כולו. בהצהרה צוין כי הבית הלבן מצפה להמשיך בתיאומים עם דרום קוריאה לקראת הפגישה בין הנשיא האמריקני דונלד טרמאפ למנהיג הצפון בשבועות הקרובים.

בוידאו: שיגור טיל במסגרת ניסוי שערכה צפון קוריאה לפני חצי שנה. הטיל שבר שיאי גובה והוביל את המתיחות בין הדיקטטורה המבודדת לשכנותיה ולארה"ב לשיא

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חחחחח. הריצה הזה עשה לי את זה.

הפעם זה נראה לי רציני, אבל מה עם כל האזרחים שנאנקים שם? מה עושים איתם רחמ"ל
הם ימשיכו לסבול? לדעתי המדינה הצפון קוריאנית תהפוך לאט לאט לסגנון המשטר הקומניסטי הסיני מדינה פתוחה עם משטר סוציאל קומניסט, הייתי מאוד רוצה לבקר שם

כמו פעם 'עבד לרוץ לפניו'

חח נראה סרט בהוליווד
רצים אחריו כמו בובות

ברוך ה', התבטלה הגזירה.
יש ביוטיוב סרטון מזעזע, נבואה של הרב הצדיק המקובל האמיתי הרב לוי סעדיה נחמני על צפון קוריאה והאטום שלה, תרתי משמע… עוד משנת 94. הוא חזה את כל מלחמות ישראל וזה הופיע אז גם בתקשורת החילונית. חודש לאחר מלחמת המפרץ הוא עלה בסערה השמימה. הכרתיו אישית. איש קדוש בעל השגות וגאון גם בפשט. אחד מבניו הוא ידיד שלנו.

קים ג'ונג למד שיעור בקונג-פו אצל ה"קינג-קונג" האמריקאי שמאז שעשה לו טפו, התקפל בשקט… עם ד"ש "חם" ממשרד החיוך של דרום קוריאה, נעבעך.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture