יש מועד ומיקום: טראמפ הודיע שייפגש עם קים ג'ון און ב12 ביוני בסינגפור

נשיא ארצות הברית הודיע בחשבון הטוויטר שלו על תאריך פגישת הפסגה ההיסטורית שלו עם שליט צפון קוריאה : "ננסה להפוך את הפגישה לרגע מיוחד לטובת השלום העולמי". מוקדם יותר היום נחתו בארה"ב שלושה אזרחים אמריקאים שהוחזקו בשבי בצפון קוריאה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע בחשבון הטוויטר שלו כי פגישת הפסגה ההיסטורית שלו עם שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און תיערך ב-12 ביוני (בעוד כחודש) בסינגפור. הוא הוסיף: "שנינו ננסה להפוך את הפגישה לרגע מיוחד לטובת השלום העולמי".

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו נפגש אתמול בפיונגיאנג עם קים ג'ונג און ודן עמו בהכנות לפגישת הפסגה שלו עם טראמפ וסיכמו את תאריך ומקום הפגישה.

עיני כל העולם נשואות לפגישה בין שתיים מהמדינות החמושות בעולם, כאשר קוריאה הצפונית אף מחזיקה במאגר של נשק גרעיני. בוושינגטון רואים בפגישה כמבוא לפגישה המתוכננת בין קים לבין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ובהודעה שהוציא הבית הלבן נאמר כי "ארצות הברית מלאת תקווה שהשיחות יביאו להתקדמות בדרך לשלום ושגשוג". עוד נאמר בהודעה כי "הבית הלבן מצפה להמשיך את שיחתו עם קוריאה הדרומית בהכנה לפגישה המתוכננת בין טראמפ וקים".

בסוף החודש שעבר נפגשו קים ונשיא קוריאה הדרומית, מון ג'יאה אין, באזור המפורז בין שתי המדינות, פגישה ראשונה בין מנהיגי המדינות זה יותר מעשור, והראשונה בחצי האי הקוריאני מאז מלחמת קוריאה בתחילת שנות ה-50. מנהיג המדינה המבודדת הודיע לאחר הפגישה כי "תמה המלחמה בין המדינות. אנחנו אחים, אותו דם, אומה אחת", אמר קים. מנהיגי שתי המדינות הצהירו עוד בתום פגישתם על התחייבותם לפרק את חצי האי מנשק גרעיני. שני הצדדים הודיעו כי יחפשו לבסס הסכם שלום יציב וקבוע בחצי האי.

"אנחנו מתחילים דרך חדשה"

מוקדם יותר היום קיבל הנשיא טראמפ את פניהם של שלושת האזרחים האמריקנים ששוחררו מהכלא בצפון קוריאה. הוא אמר ששחרורם של השלושה הוא סימן מבטיח לקראת פירוק חצי האי הקוריאני נשק גרעיני. טראמפ אמר שזה "כבוד גדול" עבורו לקבל את פני האסירים לשעבר בשטח ארה"ב, והוסיף ש"הכבוד האמיתי יהיה אם נשיג ניצחון וניפטר מהנשק הגרעיני".

טראמפ הודה לשליט צפון קוריאה קים ג'ונג און ששחרר את שלושת האזרחים האמריקנים ואמר שהוא מאמין שקים רוצה להגיע להסכם פירוק גרעיני של חצי האי הקוריאני. "אני באמת חושב שהוא רוצה לעשות משהו", אמר הנשיא האמריקני. "אנחנו מתחילים דרך חדשה" ביחסים בין ארצות הברית לצפון קוריאה.

"אנחנו נראה אם נוכל לעשות משהו שאנשים לא חשבו שיכול לקרות במשך שנים רבות", אמר טראמפ. "ההישג הגדול ביותר שלי יהיה כשנפרק את חצי האי הקוריאני מגרעין. אני מאמין שקים ג'ונג און רוצה להביא את צפון קוריאה לעולם האמיתי. אני מעריך מאוד את זה שהוא הרשה להם לעזוב לפני הפגישה. זה דבר חשוב מאוד לכולנו". עוד אמר טראמפ בהתייחסו לפגישתו הקרובה עם קים ש"אני חושב שיש לנו סיכוי מאוד טוב לעשות משהו משמעותי מאוד".

הגברת הראשונה מלניה טראמפ, סגן הנשיא מייק פנס ושורה של בכירי ממשל אמריקנים, בהם מזכיר המדינה מייק פומפאו והיועץ לביטחון לאומי של הנשיא ג'ון בולטון, הצטרפו לטראמפ כדי לחגוג את שחרורם של שלושת האמריקנים בבסיס אנדרוז הסמוך לוושינגטון. הנשיא ורעייתו עלו על המטוס שאיתו נחתו שלושת האמריקנים ושוחחו עמם באופן פרטי. לאחר מכן הופיעו כולם בפתח המטוס ונופפו בידיהם לכלי התקשורת והאורחים שהגיעו למקום. שלושת השבויים האמריקניים ששוחרו הם קים האק-סונג, קים דונג-צ'ול וקים סאן-דוק, שמוכר יותר בשם טוני קים.

"זה לילה מיוחד עבור שלושת האנשים הנהדרים הללו", אמר טראמפ לכתבים על המסלול בבסיס חיל האוויר האמריקני ולצדו שלושה האסירים ששוחררו. לאחר שטראמפ סיים את דבריו הועברו שלושת האמריקנים לאוטובוס של הצבא בדרכם לקבל טיפול רפואי. הבית הלבן מסר שלאחר הטיפול הרפואי והערכת מצבם של השלושה, הם יתאחדו עם בני משפחותיהם.

שחרורם של שלושת האזרחים האמריקנים מצפון קוריאה התאפשר במהלך ביקורו במדינה המבודדת של מזכיר המדינה מייק פומפאו. הנשיא טראמפ הודיע על כך בציוץ: "פומפאו כעת באוויר בדרכו חזרה מצפון קוריאה עם שלושה בחורים נפלאים שכולם מצפים לפגוש. נראה שמצבם הבריאותי טוב".

נשיא דרום קוריאה: טראמפ צריך לזכות בפרס נובל לשלום

ההיסטוריה בחצי האי: חציית הגבול, לחיצת היד והפגישה • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture