הפגישה של קים עם פומפיאו

לפני הפגישה עם טראמפ: מהנדסי צפון קוריאה עוזבים את איראן

צפון קוריאה קראה אתמול למהנדסיה לעזוב את מפעלי הטילים של איראן. בנוסף, צפון קוריאה הודיעה על תאריך לסגירת אתר הגרעין כשלושה שבועות לפני פגישתם הצפויה של קים וטראמפ. האם נשיא ארצות הברית יצליח להביא לפירוזה של קוריאה הצפונית?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

קוריאה הצפונית הודיעה אמש כי תסגור את אתר הניסויים הגרעיני שלה בתאריכים 23 עד 25 במאי, בהתאם לתנאי מזג האוויר, כשלושה שבועות לפני פגישתם של שליט המדינה קים ג'ונג און ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

קים הודיע על התכנית לסגירת האתר בחודש שעבר, בפסגה שקיים עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין. מומחים מעריכים כי סגירת האתר, הממוקם בצפון המדינה, היא צעד סמלי, וכי היא אינה מעידה על תכנית לפירוק כללי של פיונגיאנג מנשק גרעיני.

בהודעה שפורסמה בכלי התקשורת במדינה מסר משרד החוץ הצפון קוריאני כי כל המנהרות באתר יושמדו בפיצוץ, וכי מתקנים המשמשים לפיקוח ולמחקר יושבתו. המדינה מתכננת לקיים טקס רשמי לציון הצעד, ולהזמין אליו עיתונאים מארצות הברית, קוריאה הדרומית, סין, רוסיה ובריטניה, שיפקחו על המהלך.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס הלילה להודעת קוריאה הצפונית על השמדת את אתר ניסויי הגרעין שלה החודש כמחווה למפגש בין קים ג'ונג און לטראמפ. "תודה לכם, זו מחווה חכמה ואדיבה מצדכם!", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

בנוסף, בלוג המודיעין אינטלי טיימס כי צפון קוריאה קראה אתמול למהנדסיה לעזוב את מפעלי הטילים של איראן. האם צפון קוריאה התחייבה, במסגרת השיחות עם האמריקאים והנשיא טראמפ, להחזיר את אנשיה באיראן ובסוריה המסייעים לציר הרשע לפתח טילים ונשק לא קונבנציונלי? לפי דיווח ממקורות איראניים, מהנדסים מצפון קוריאה שעבדו במכוני התעשייה הצבאית האיראנית נקראו לעזוב את איראן.

מומחי בלוג המודיעין מסבירים כי אם אכן יצליחו האמריקאים להוביל את צפון קוריאה מחוץ לאיראן הרי מדובר בהתפתחות דרמטית הן מבחינת הפגיעה בפרויקט הטילים והנשק הגרעיני של איראן והן מבחינת המודיעין שניתן לקבל מצפון קוריאה על הפרויקטים שבהם סייעו עד היום.

הפגישה בין קים וטראמפ צפויה להתקיים ב-12 ביוני בסינגפור. זאת תהיה הפגישה הראשונה אי-פעם בין נשיא ארצות הברית מכהן לבין שליט קוריאה הצפונית, והיא מגיעה לאחר שנה של איומים הדדיים בין שני המנהיגים בשל פיתוח תכנית הגרעין והטילים של פיונגיאנג. ואולם, מאז תחילת השנה חלה הפשרה במתיחות בחצי האי הקוריאני, אחרי שהמדינה הקומוניסטית הודיעה כי היא מוכנה לדון בפירוזה הגרעיני.

הכרזתו של טראמפ על תאריך הפגישה נמסרה כמה שעות לאחר ששלושת האזרחים האמריקנים ששוחררו מקוריאה הצפונית נחתו בבסיס של חיל האוויר האמריקני מחוץ לוושינגטון הבירה. הם שוחררו כמחווה של רצון טוב מצדו של קים, לקראת הפסגה. טראמפ אמר לאחר נחיתתם כי הוא מאמין שקים רוצה להביא את ארצו "אל העולם האמתי". לדבריו, ההישג הגדול ביותר שלו יהיה אם יושלם פירוז חצי האי הקוריאני.

טראמפ: ההישג הגדול שלי יהיה פירוק קוריאה מנשק גרעיני

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture