טראמפ לנשיא הדרום: "קוריאה הצפונית חייבת להתפרק מנשק גרעיני"

לקראת פגישת הפסגה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג צפון קוראיה קים ג'ון און, ועל רקע החשש כי לבסוף הפגישה לא תתקיים, טראמפ נפגש בבית הלבן עם נשיא דרום קוראיה מון ג'יאה-אין. סגן הנשיא: "מקווים לפסגה אך לא נציע הקלות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

על רקע הטונים הצורמים לקראת "מפגש המאה" שאולי יתבטל, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נפגש היום עם מקבילו הדרום קוריאני מון ג'יאה-אין, והשניים צפויים לדון בפגישה המתוכננת עם השליט הצפון קוריאני קים ג'ונג און, והאפשרות שהיא תתבטל. על פי ההערכות, מון ינסה לשמור על הנתיב הדיפלומטי מול קוריאה הצפונית, וזאת בעקבות חילופי המילים הקשות בין הממשל בוושינגטון למקבילו בפיוניאנג שבועות ספורים לפני המפגש המתוכנן בסינגפור.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי קוריאה הצפונית חייבת להתפרק מנשק גרעיני וכי "יהיה נהדר" אם הפגישה עימה תתקיים בסינגפור בחודש הבא ואם לא "זה גם בסדר". טראמפ הוסיף כי לארצות הברית יש כמה תנאים שלא תוותר עליהם ואם הם לא יתקבלו על ידי קוריאה הצפונית הפגישה לא תתקיים.

הנשיא האמריקני אמר כי הוא סבור ששליט צפון קוריאה קים ג'ונג און "רציני" בנוגע להתפרקות ארצו מנשק גרעיני. בפתח פגישתו בבית הלבן עם נשיא דרום קוריאה מון ג'יאה-אין הוסיף טראמפ כי "ישנם תנאים מסוימים שאנו דורשים ואם הם לא ייענו אז הפגישה עם קים לא תתקיים". הוא ציין כי הפגישה, שאמורה להיערך בחודש הבא בסינגפור, עשויה להתקיים במועד אחר.

נחשפו המטבעות שהושקו להנצחת פסגת טראמפ-קים

כזכור, אחרי חודשים ארוכים מאז בחירתו של טראמפ לנשיאות האמריקאית, ועד לאחרונה, היה נראה כאילו יחסי וושינגטון – פיוניאנג נמצאים על סף פיצוץ ואף לקראת מלחמה גרעינית, כאשר קים ביצע מספר ניסויים בנשק גרעיני ובטילים, ושני המנהיגים החליפו עלבונות דיפלומטיים כגון "איש הרקטות הקטן", "כלב זקן", וטראמפ אף איים לתקוף את קוריאה הצפונית "בתופת וזעם שלא נראו כמותם".

עם זאת, בחודש מרץ האחרון, ובאופן מפתיע, ביקרה משלחת של המועצה לביטחון לאומי של קוריאה הדרומית בבית הלבן, ולאחר פגישה בין נציגי המועצה לבין הנשיא האמריקאי, הודיעו הדרום קוריאנים כי תיערך פגישה בין טראמפ לקים. לקראת הפגישה קוריאה הצפונית הסכימה אף לפרק את מתקן ניסויי הגרעין שברשותה.

עם זאת, בשבועות האחרונים, נשמע טון שונה מכיוון קוריאה הצפונית, שעלול לסכן את קיום הפגישה. לאחר שהיועץ האמריקאי החדש לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, אמר כי ארצות הברית שואפת להגעה לפירוז גרעיני מוחלט של קוריאה הצפונית, "כפי שאירע בלוב", לדבריו, ובעקבות תרגיל משותף של צבאות קוריאה הדרומית, יפן וארצות הברית, הודיעה פיוניאנג כי לא תסכים להתפרק מנשקה הגרעיני, ואף איימה לבטל את הפגישה המתוכננת עם טראמפ. היום התבטא סגן הנשיא מייק פנס כי הוא מאמין שהצדדים ייפגשו למרות הקשיים, והבהיר כי ארה"ב לא תקל על הסנקציות המוטלות על קוריאה הצפונית ללא פירוז גרעיני, אך לפגישה היום עם מון יהיו השלכות חשובות לעתיד חצי האי הקוריאני ללא ספק.

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס אמר כי ארצו ממשיכה לקוות לקיום הפגישה בחודש הבא בין הנשיא דונלד טראמפ לשלט צפון קוריאה קים ג'ונג און. יחד עם זאת, פנס הוסיף כי "דבר לא השתנה במדיניות שלנו. שום הצעה להקלות לא הוצעה או ניתנה לצפון קוריאה".

"עידן של שלום": פגישה היסטורית בין מנהיגי קוריאה הצפונית והדרומית

תפנית דרמטית: טראמפ וקים ייפגשו; פיונגיאנג תשהה את תכנית הגרעין

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture