לעיני העיתונאים: צפון קוריאה הרסה אתר ששימש לניסויים גרעיניים

כעשרים עיתונאים מכל רחבי העולם נסעו שעות ארוכות ברכבת עם חלונות מוגפים באזור ההרים בצפון המדינה המסוגרת וצפו בהרס האתר. "הייתה ספירה לאחור ופיצוץ גדול", סיפר אחד מהם‎. מדובר רק בצעד בונה אמון, אך רחוק מלחסל את תוכנית הגרעין

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

קוריאה הצפונית הכריזה היום (חמישי) כי היא הרסה אתר הגרעין שלה בפונגי-רי לעיני עיתונאים זרים, בסדרת פיצוצים שנמשכה כמה שעות. אלו התמקדו בשלוש מנהרות באתר שנמצא עמוק בהר, בצפון-מזרח המדינה המבודדת, ובמבנים באזורים סמוכים.

האירוע, שנחשב לחלק מההבטחות עליהן הצהירה פיונגיאנג לקראת הפגישה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, התרחש לעיני עיתונאים זרים שהוזמנו לאירוע. "היה פיצוץ חזק מאוד, הלכנו שעה בהרים כדי להגיע לאתר הניסויים", סיפר אחד העיתונאים שהוזמנו.

ההריסה בוצעה באתר שנמצא בעומק ההרים באזור שכמעט ואינו מיושב בצפון-מזרחה של צפון קוריאה. צפון קוריאה טוענת כי האתר שאליו הובאו הכתבים ושבהריסתו חזו הוא אתר הגרעין המדובר, אך כלי התקשורת הזרים מדגישים שאין להם יכולת לאמת את הטענה.

הצעד נתפס כמחווה של המנהיג קים ג'ונג און לקראת הפסגה המתוכננת עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בחודש הבא בסינגפור, על אף שעצם קיומה מוטל בספק לנוכח התבטאויות תוקפניות מצד פיונגיאנג בימים האחרונים. בנוסף לכך, ערכה האמתי של המחווה לא ברור, מאחר שהמשטר הקומוניסטי לא אפשר בסופו של דבר למומחי נשק לאמת את פירוקו של האתר ואת העובדה שלא יוכל לחזור לשימוש בתוך זמן קצר.

רשת "סקיי ניוז" הבריטית דיווחה כי כתביה היו עדים לפיצוץ באתר. כתב הרשת טום צ'שייר, שהוזמן אף הוא לאירוע, סיפר: "טיפסנו להרים וצפינו בפיצוץ במרחק של כ-500 מטר מאיתנו. הם ספרו לאחור – שלוש, שתיים, אחת". "דלתות הכניסה למנהרות היו מלאות בחוטים וחומרי נפץ", סיפר עיתונאי בריטי שנכח במקום. "שתי מנהרות נוספות התפוצצו לאחר הפיצוץ הראשון".

למרות הצעד, צפון קוריאה חידשה הלילה את איומיה להפסיק את המו"מ עם ארה"ב, זאת בעקבות התבטאויותיו של סגן הנשיא פנס לפיהן אם היא לא תמשיך בהליך ההתפרקות מנשק גרעיני – היא תסיים כמו לוב. לדברי המשטר בפיונגיאנג היא מוכנה לעימות גרעיני בדיוק כפי שהיא מוכנה לשבת בשולחן המשא ומתן.

סגנית שר החוץ של צפון קוריאה אמרה בריאיון כי התבטאויותיו של פנס מעידות על "בורות עמוקה במצב בארצה". בנוסף הטילה הסגנית ספק בקיום הפסגה בין טראמפ וקים ג'ונג-און שאמורה לחול ב-12 ביוני בסינגפור. "לארה"ב יש מספיק זמן להרהר בהתבטאויות עד לפגישה המתוכננת", אמרה.

"אנחנו לא נתכנן לארה"ב או ננסה לשכנע אותם לבוא לשולחן המשא ומתן אם הם לא רוצים לשבת איתנו", המשיכה סגנית השר, "ההחלטה אם להגיע לפסגה או לא היא בידיהם של האמריקנים. הכל תלוי בהחלטות ובהתנהגות של הבית הלבן".

בריאיון לרשת פוקס האמריקנית, סגן נשיא ארה"ב פנס, שהצליח להכעיס מחדש את צפון קוריאה, התבטא ואמר כי "זו תהיה טעות של פיונגיאנג לחשוב שהיא יכולה 'לשחק' עם טראמפ". עוד המשיך וטען כי בעבר ממשל קלינטון ובוש תומרנו בידי צפון קוריאה.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא הוסיפו את הוידאו?
או שזה רק אצלי?

יש לכם בעיה בוידאו שום וידאו לא נפתח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture