צילום pixabay

טיול בארה"ב: הכול מתחיל בהוצאת ויזה

הוצאת ויזה לארה"ב היא תהליך לא פשוט אשר כל אזרח בעל דרכון ישראלי חייב לעבור

כתבות נוספות בנושא:

שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
צילום רחפן: הזרימה והנוף המדהים בנחל זוויתן עליון • צפו
ספינות המשא עוגנות מול חופי עכו • תיעוד
הרוחות העזות טלטלו את הרכבל באתר החרמון • צפו

גשר הזהב בסן פרנסיסקו, פסל החירות או הקניון הגדול. כל אלו ועוד אחרים רבים מושכים מיליוני תיירים מכל רחבי העולם לטייל בארצות הברית של אמריקה. את המקומות הנפלאים הללו יוכל לראות רק מי שישיג ויזה לארה"ב. הוצאת ויזה לארה"ב היא תהליך לא פשוט אשר כל אזרח בעל דרכון ישראלי חייב לעבור. תהליך זה כרוך במילוי של טפסים שונים שיש להקפיד בהם על דיוק מרבי ללא כל שגיאה.

לקראת הוצאת הוויזה המיוחלת

בכל שנה מגיעים עשרות אלפי ישראלים אל שגרירות ארה"ב בכוונה ברורה להשיג את הוויזה הנכספת, לא כולם מצליחים לחצות את ים השאלות והריאיון עם פקיד ההגירה, ועל כן כדאי להתכונן היטב ולעשות כל מה שניתן על מנת להגיע מוכנים.

טפסים ועוד טפסים

כול מי שניסה לקבל ויזה לארצות הברית מכיר את טופס 160ds. טופס זה מיועד לתיירים שמטרת היציאה שלהם הינה בעיקר טיול. על מנת למלא  את הטופס קיים צורך בבקיאות בשפה האנגלית שכן הוא כתוב באנגלית. ישנן חברות שונות אשר מציעות עזרה במילוי טופס זה ושיפור הסיכויים שלכם להשיג את הוויזה. אם תיכשלו בבקשה ההמלצה היא להמתין לפחות חצי שנה לאחר הריאיון הראשון, זו סיבה מצוינת להיעזר באנשים אשר מבינים בתחום זה.

ישנם גם אנשים אשר מעוניינים להגיע לארה"ב למטרת תיירות ועסקים, פגישות או סגירת עסקאות שונות. וויזה זו היא שונה וגם אותה כדאי למלא בקפידה יתרה. פקידי ההגירה הם מנוסים מאוד ועל כן לא מומלץ לנסות להסתיר מהם דברים. את הטפסים יש למלא בשלמותם ולא למחוק או להתעלם מאף שאלה.

ביקור בממלכת הילדים

כל אחד רוצה לבקר באמריקה לפחות פעם אחת בחיים ורצוי יותר מזה. ילדים רבים מגיעים לבקר בדיסני וורלד ובמאות האטרקציות שהוא מציע. עד שתמצאו את עצמכם על המטוס לנמל התעופה קנדי בניו יורק ישנם דברים רבים שצריך לארגן והחשוב מבניהם הוא הוויזה. אם כבר קיבלתם וויזה לארה"ב אבל חלפו יותר מעשר שנים יהיה עליכם לחדש אותה. בעבר ויזה הייתה לזמן בלתי מוגבל אך מאורעות הטרור והפלת התאומים על ידי ארגון טרור שינה את הכללים וכיום ניתן לקבל ויזה לעשר שנים בלבד.

חידוש של ויזה כרוך במילוי של כל הטפסים מחדש ולמעשה אין זה משנה אם הייתם זכאים לוויזה בעבר, כעת יהיה עליכם לעבור את הריאיון ולמלא את כל הטפסים. כאשר אתם מגיעים לשגרירות ארה"ב לראיון ישנם כמה דברים שכדאי להתכונן אליהם.

מה צריך לומר בראיון

מי שיראיין אתכם הוא פקיד הגירה מנוסה ומשופשף שמכיר את כל הטריקים הקיימים. הוא ישאל אתכם על מטרת ביקורכם בארצות הברית ומה אתם מתכננים לעשות שם. זה בדיוק הזמן להגיד את כל האמת ולא להשמיט דבר. אחד הדברים שיסייעו לכם לקבל את הוויזה הוא הוכחה של קשר הדוק למדינה אם זה על ידי הצגה  של אישורי לימודים, אישור מהמעסיק על עבודה או משפחה שממתינה לכם בארץ.

כל זאת לא תמיד יספיק לכם וכדאי להתייעץ עם חברות שעוסקות בכך ולקבל עצות מועילות שיתכן שיצילו את הוויזה שלכם. ישנם סוגים שונים של וויזה ולא כל ויזה מתאימה לכל מטרה. על כן רצוי ללמוד את החומר לעומק ולהיעזר בכל מי שמוכן לעזור על מנת להשיג את המטרה. את הטפסים ניתן למלא באופן מקוון דרך המחשב בבית. כאשר אתם מגיעים אל השגרירות הביאו אתכם רק את מה שנחוץ ואל תיסחבו על חפצים מיותרים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture