צילום freepik

טיולי סתיו למשפחות בישראל – המלצות

הסתיו הוא עונה מופלאה ובפרט לטיולים. כבר לא חם מדי, הנופים מתחילים לקבל גוונים רכים יותר והאנרגיות של ההתחדשות תורמות גם הן להנאה. ישראל היא אמנם מדינה קטנה, אבל גם כך יש בה שפע מקומות שכדאי לראות. לפניכם 4 דוגמאות לטיולים מהנים לכל המשפחה:

כתבות נוספות בנושא:

שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
צילום רחפן: הזרימה והנוף המדהים בנחל זוויתן עליון • צפו
ספינות המשא עוגנות מול חופי עכו • תיעוד
הרוחות העזות טלטלו את הרכבל באתר החרמון • צפו

1. רכס סטלה מאריס, הירידה אל מערת אליהו וטיילת בת גלים

חיפה מתאפיינת בשילוב מושלם של אורבניות וטבע. מסלול סתווי נעים וקליל מתחיל בסטלה מאריס שמציגה נקודת תצפית מושלמת אל הים התיכון. מהחלק המערבי של החניון הצמוד לנקודת התצפית מתפתל שביל לכיוון מערב. השביל מסומן בשחור והולכים לאורכו ולאחר זמן מה ישנה ירידה שחלקה מסודרת וחלקה על אבנים – עד למרפסת תצפית נוספת שגם ממנה נשקפים הים התיכון והחלק התחתון של חיפה במלוא הדרם. משם ישנן מדרגות שיובילו אתכם אל מערת אליהו, עוד אתר שכדאי להקדיש לו זמן. מעבר לכביש משתרעת הטיילת היפהפייה של חיפה. ניתן לטייל לאורכה וגם להגיע אל חוף בת גלים ועוד אופציה היא לחזור עם הרכבל אל נקודת המוצא של הטיול בסטלה מאריס. אורך המסלול בין סטלה מאריס למערת אליהו הוא כ-500 מ' כך שהוא מתאים לכל המשפחה.

2. נחל בוסתן

נקודת המוצא היא ליד קיבוץ ניר עציון. בכיכר שבכניסה לקיבוץ ממשיכים ישר (לכיוון מזרח) ולאחר כ-200 מ' ישנה הסתעפות. פונים שמאלה ומגיעים לדרך שמסומנת בצבע שחור. עוד לפני שמתחילים לרדת בשביל כדאי להשקיף על פסגות הכרמל ועל הבתים של דלית אל כרמל שמפציעים מבעד לעצים. השביל עצמו פונה ימינה כבר לאחר זמן קצר, ולאחר כ-20 דקות של ירידה מגיעים למפגש עם שביל כחול. זוהי תחתית הערוץ של נחל בוסתן שזורם בין עצים בחורש סבוך למדי. זהו גם הבית של שלל צמחים מרהיבים. ככל שמתקדמים הערוץ הופך לעמוק יותר ומומלץ להתנהל בזהירות (אם כי רמת הקושי של הטיול לא גבוהה). לאחר כקילומטר מתחברים לנחל סבך ובהמשך הירידה מתמתנת והנחל הופך לרחב ופתוח יותר – עד שמגיעים לשפך אל נחל אורן ומשם לחניון שמהווה את נקודת הסיום.

3. שביל החלמוניות ליד ירוחם

מסלול מעגלי באורך של כ-5 ק"מ שכולל תצפית על אגם ירוחם והזדמנות לצפות בפריחת החלמוניות היפהפיות.

נקודת המוצא לטיול הא חוות זית במדבר (כ-10 ק"מ אחרי צומת טללים). עוברים את האוהלים של החווה מימין ואז רואים מימין שתי דרכי עפר. הכיוון הנכון הוא צפונה, לעבר עץ שיטה שנמצא משמאל לדרך היותר שמאלית מבין השתיים. שימו לב – אין שבילים מסודרים אבל עץ השיטה מורה את הדרך. מעץ זה יוצא שביל באורך של כ-200 מטר והוא יוביל אתכם אל אזור שבו שלל חלמוניות. גם לאורך השביל פורח פרח יפהפה זה בחודשים אוקטובר ונובמבר. חובה לתאם את הטיול עם צה"ל משום שבאזור יש שטח אש.

4. נחל התנינים

מסלול קליל באורך של כ-2 ק"מ באחד האתרים הפופולריים והיפים בארץ. יש להזמין מראש מקום דרך האתר של רשות הטבע והגנים. ההגעה למקום היא דרך הכביש הישן שבין ת"א לחיפה, בין זיכרון יעקב לבין חדרה, לכיוון בית חנניה (שילוט מסודר ידריך אתכם לחניון השמורה).

גם בתוך השמורה ישנו מסלול מסודר שלאורכו צמחיית נחלים עשירה, עופות, דגים, שרידים של מפעל מים עתיק ועוד אטרקציות, כשממול הר הכרמל המרשים.

המלצה נוספת היא לשלב לילה בבית מלון לפני או אחרי כל טיול. ניתן למצוא מידע רלוונטי וגם מבצעים אטרקטיביים בעזרת פספורטניוז חדשות תעופה ותיירות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture