ראשי הערים החרדיות בסיור מיוחד

שיאו של הביקור היה בעת הקרנת המיצג האור קולי במגדל. חברי המשלחת צפו במיצג שהותאם במיוחד למגזר החרדי ע"י יהודה גרובייס. כמו כן סיירו הנוכחים בתצפית אשר משקיפה על המקום בו התפללה חנה את תפילתה הידועה.

כתבות נוספות בנושא:

שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
צילום רחפן: הזרימה והנוף המדהים בנחל זוויתן עליון • צפו
ספינות המשא עוגנות מול חופי עכו • תיעוד
בראשות האדמו"ר: בחורי חסידות פינסק קרלין ביקרו באתר "שילה הקדומה" • צפו

ראש עיריית ב"ב הרב חנוך זייברט ור"ע מודיעין עילית הרב יעקב גוטרמן סיירו יחד עם מ"מ ר"ע ב"ב הרב אברהם רובינשטיין ומנהלי האגפים בעירייה, באתר שילה הקדומה כאורחי ראש מועצת מטה בנימין אבי רואה

ביקור יוצא דופן קיימו ראשי העיריות בני ברק ומודיעין עילית, במועצה המקומית מטה בנימין כאורחיו של ראש המועצה ויו"ר מועצת יש"ע מר אבי רואה.1G2A8129

בביקור השתתפו ראש עיריית בני ברק הרב חנוך זייברט שהגיע מלווה בעוזרו הרב יוסי צימעט, במ"מ הרב אברהם רובינשטיין ומנהלי האגפים בעירייה. כמו כן השתתף ראש העיר מודיעין עילית הרב יעקב גוטרמן.

מרכזו של הסיור התקיים באתר שילה הקדומה המצוי בקרבה לירושלים.

ראשי הערים סיירו באתר כאשר את הסיור מוביל ראש מועצת מטה בנימין מר אבי רואה יחד עם מנהלי אתר שילה הקדומה.

במהלך ביקורם באתר, שנחשב לאחד הפופולאריים בקרב ציבור המטיילים החרדי, התרשמו הרב זייברט והרב גוטרמן מהפעילות במקום המשלבת הנאה תוך המחשת תכנים מהמשכן.

שיאו של הביקור היה בעת הקרנת המיצג האור קולי במגדל.  חברי המשלחת צפו במיצג שהותאם במיוחד למגזר החרדי ע"י יהודה גרובייס. כמו כן סיירו הנוכחים בתצפית אשר משקיפה על המקום בו התפללה חנה את תפילתה הידועה.

בשילה התאסף כל העם במטרה לבנות משכן קבע לארון הברית, ולייחד מקום לעבודת הקורבנות וכאשר הגיעו בני ישראל לשילה זכו לקיים את כל המצוות התלויות בארץ כמו מעשרות, שמיטה וכדומה. בשילה אף חולקו נחלות בני ישראל וזהו המקום שבו העתירה חנה בתפילתה.1G2A8389

באתר המבקרים שילה הקדומה נמצאים שרידיה של העיר שילה המקראית, ובימים אלו מתנהלות חפירות ארכיאולוגיות על מנת לחשוף עוד מהתוואי של העיר ולזכות לחזות איך נראתה העיר בזמן יהושע בן נון.

מלבד המימד ההיסטורי קיימים בשילה הקדומה מגוון אטרקציות חווייתיות כאשר המבקרים יכולים לצפות בחיזיון אור קולי במגדל הרואה כאשר החיזיון מוקרן על גבי זכוכיות על רקע הנוף הבראשיתי, כן קיים באתר רחוב המלאכות הקדומות במסגרתן ניתן להשתתף בסדנאות ולחזות ברבות מהמלאכות שנהגו בעבר כמו בית אריגה לטווית צמר, כדרות – יצירת כדים, יצירת חלילים ועוד. המיצג האור קולי במגדל זוכה לאהדה רבה בקרב מוסדות החינוך, תלמודי תורה, בתי ספר וסמינרים לבנות כאשר התכנים מפוקחים ביתר שאת.

בישיבה חגיגית שהתקיימה בשילה אותה אירח ראש מועצת מטה בנימין אבי רואה, אמר ראש עיריית מודיעין עילית הרב יעקב גוטרמן: "אנו שמחים להתארח כאן ולהגיע לד' אמות חדשות בארץ ישראל. שילה הקדומה היא מקום של אחדות ואנו מרגישים את האחדות שנוצרת כאן היום". הרב גוטרמן חלק שבחים גם לראש המועצה ואמר "אבי רואה הוא יהודי מיוחד שאנו צריכים להתפלל שיגיע להשפיע במקומות הנכונים. אבי מקדש שם שמים ברבים, מקפיד קלה כבחמורה יהודי יקר שכולנו יכולים ללמוד ממנו. זכיתי בקדנציה הזו להעמיק את הקשר איתו. צריך להעמיק את הקשר הזה וליצור עוד ועוד שיתופי פעולה".1G2A8617 (1)

לפני כן סיירו ראש עיריית ב"ב וחברי המשלחת מעיריית ב"ב, בשומרון, במפעל ליפסקי בברקן אשר מהווה סמל לדו קיום  כאשר מחצית מהעובדים הינם ערבים.

בסיורם באלון מורה התקיים מפגש עם בני קצובר מראשוני המתיישבים בשומרון ובאיתמר נעמדו חברי המשלחת לתצפית על שלושת הימים – ים התיכון, ים המלח והכינרת.

בהמשך סיירו ראש עיריית ב"ב ומשלחת עיריית ב"ב, ביישוב עלי –  אחד היישובים הגדולים בבנימין וחזו בתעשייה המקומית במהלכו קיימו מפגש עם יו"ר היישוב מר עדו מאושר. כן נפגשו עם ראש הישיבה בעלי הרב אלי סדן.

לדברי ראש עיריית בני ברק הרב חנוך זייברט "אתר שילה הקדומה מציג את ההיסטוריה של עם ישראל בצורה מאד מוחשית ולכן חשוב לבקר במקום הזה, ולחוות את כל מה שאירע לעם ישראל לפני אלפי שנים. אני בטוח שכל המבקר במקום יחוש את ההיסטוריה ויוכל להבין טוב עוד יותר את אשר למד".1G2A8282

ראש המועצה מר אבי רואה אמר "אנחנו שמחים ומתרגשים לארח אתכם היום. עם ישראל בנוי שבטים שבטים ואנו צריכים לעמול יחד לחבר בין השבטים השונים. אני תקווה שנדע למתוח גשר וליצור חיבור חזק בין בני ברק ומודיעין עילית למתיישבים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture