Hadas Parush/FLASH90

ליברמן: היסטריה בצמרת איראן; נתניהו: אנחנו לא מופתעים

לדברי ליברמן, "הודעת פיג'ו על נטישת עסקיהם באיראן יחד עם השביתות והמחאות מסמל על אי שקט ופאניקה המונית". נתניהו הצהיר: "אנחנו לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני". את הדברים אמרו לאחר הצהרת איראן כי תפעל לקידום העשרת אורניום

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום כי "שלשום הצהיר האייתוללה חמינאי, שליט איראן, שהכוונה שלו היא להשמיד את מדינת ישראל. אתמול הוא הסביר איך הוא יעשה את זה – עם העשרה בלתי מוגבלת של אורניום כדי לייצר ארסנל של פצצות גרעין. אנחנו לא מופתעים. אנחנו לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני". נתניהו אמר את הדברים לאחר הצהרת איראן כי תפעל לקידום העשרת אורניום.

גם שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס להצהרה וכינה אותה היום "סימן להיסטריה". בדברים שנשא בכנס לשכת רואי החשבון באילת הוסיף ליברמן כי ישנה "פאניקה המונית בצמרת האיראנית". שר הביטחון הוסיף כי המנהיג העליון עלי חמינאי מודאג מאי השקט בפנימי ברפובליקה האסלאמית.

לדבריו, "זה בא כמענה להודעת קונצרן פיג'ו שהם יוצאים מאיראן. כשקונצרן כזה מודיע שהוא עוזב את איראן בגלל פחד של הסנקציות זה מין איתות לכל הקהילה העסקית, לכל המשקיעים וזה לא איזשוהי חברה צדדית כזו. זו חברה שהיא מעמודי התווך של הכלכלה האירופית ולכן הפחד של איראן שכל המשקיעים האירופים יעזבו את אדמת איראן".

"מאז עידן חומייני לא היו שביתות כמו שראינו בחודש האחרון", אמר. "גם כשאתה מסתכל על הנתונים הכלכליים, הנושא הכלכלי, ההידרדרות הכלכלית המהירה זה מה שמטריד אותם". שר הביטחון הוסיף כי הנושא האיראני "אינו בעיה ישראלית", אלא בעיה אזורית ועולמית. "אנחנו רואים חתרנות איראנית לא רק מול מדינת ישראל, רואים אותם בתימן, בבחריין, במפרץ, בלבנון ולכן זה איום אזורי. מי שהקשיב בחודשים האחרונים, בחצי שנה האחרונה למנהיגי סעודיה, לשר החוץ, אני לעומתם נשמע ממש יונה של שלום, שלום עכשיו לפחות".

לדבריו, "כשאתה שומע את המנהיגים הסועדיים, איך הם מתבטאים, 'הוא היטלר של היום' ו'הוא נאצי' וכל מה שרק אפשר להדביק לכל המשטר האיראני, אז באמת כנראה זה הרבה מעבר לישראל. לכן חשוב כל הזמן לדבר על זה מול הקהילה הבינ"ל, כי גם חלק גדול מפעולות טרור בכל העולם הם במימון ובהדרכה איראנית, בהשראה איראנית. גם כשאתה לוקח בשנים האחרונות דו"ח על מצב הטרור בעולם – שנה אחרי שנה איראן מופיעה שם כספונסרית הגדולה של טרור בכל העולם".

לדבריו, אם איראן תחליט לפרוש מהסכם הגרעין עם המעצמות שנחתם לפני כשלוש שנים לא יישאר שום מרחב תמרון עבור מדינות אירופה השותפות לו. במצב זה, כך ליברמן, לא תישאר ברירה למדינות החתומות על ההסכם אלא לפרוש ממנו גם הן. "האיראנים פה הולכים על הגבול הדק ומנסים לאותת, מנסים לסחוט, לאיים, אבל אני מסופק אם הם בסופו של דבר הולכים לפרוש כי הם מבינים שבאותו רגע גם האירופים מחוץ להסכם וזה אומר שאותה זיקה שהייתה לקהילה בינ"ל, אותה תקווה לקבל משהו, איזשהו שיפוי בגלל הסנקציות האמריקניות – גם זה יעלם וזה יכה חזק מאוד גם בשווקים בתוך איראן ובכל הפרמטרים של הכלכלה האיראנית".

עוד אמר שר הביטחון כי האופציה הצבאית מול טהראן "מעולם לא ירדה מהשולחן". לדבריו, ישראל מעוניינת שהן איראן והן חיזבאללה יעזבו את אדמת סוריה כתנאי לכל הסדר עתידי. לדבריו, ישראל פועלת לסיכול הברחות הנשק לידי חיבזאללה שהיא מזהה, אך יש להניח שיש כאלו שהיא אינה מודעת להן.

בדבריו התייחס ליברמן גם למתיחות מול רצועת עזה ואמר כי הדיווחים בנושא בתקשורת מצביעים על "חוסר הבנה מוחלט" בכל הנוגע למתרחש באזור. "מדיניות ביטחון רצינית לא יכולה להיות מענה ללחץ תקשורתי או לדעת הקהל", הוסיף. "יש פה מפזרי הזיות ואשליות ושמעתי הרבה מפי פרשנים בכירים שצריך לשפר את המצב ההומינטרי והכלכלי בעזה וזה ימנע את העפיפונים והחיכוך בגדר".

ליברמן אמר עוד כי ללא פתרון לסוגיית גופות חללי צה"ל הדר גולדין ואורון שאול הנמצאות בידי חמאס ולזו של האזרחים החיים הנמצאים בעזה, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, לא יקודם דבר בנושא ההומניטרי ברצועה. "מי שחושב ששיפור המציאות האזרחית בעזה ימנע חיכוך על הגדר או שיגור עפיפונים – פשוט משלה, טועה ומטעה", הוסיף. "זה בדיוק כמו הסיסמה 'שטחים תמורת שלום'. נתנו שלום וקיבלנו קאסמים. גם כבני אדם, במקורות כתוב 'עניי עירך קודמים'. אנחנו לא יכולים לדבר על המצב בעזה אלא על המצב שלנו".

לדברי ליברמן, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הוא האחראי לדרדור המצב הכלכלי בעזה וחמאס הציב לעצמו יעד להסרת המצור מעל הרצועה כדי שיוכל להבריח נשק וכסף לעזה ולהביא מומחים מאיראן כדי להמשיך בהתעצמותו. יחד עם זאת ציין שר הביטחון בדבריו כי על אף שאיראן מעורבת בהברחות נשק לרצועה אין מידע על מעורבותה בפעילות היומיומית בעזה בכלל ובסבב ההסלמה האחרון בשבוע שעבר בפרט.

"שיפור המצב הכלכלי לא יביא להפסקת הטרור", הוסיף. "זה לא ירצה אותם. מי שבא לגדר, אלה לא עזתים מן השורה אלא פעילים של חמאס שמקבלים מהארגון משכורות. אנחנו פועלים לשיפור המציאות האזרחית תוך שאנחנו מדלגים על שלוש משוכות – החמאס, אבו מאזן והחלטה שלא להסיר את המצור ללא פתרון לשבויים ונעדרים שלנו, כתנאי יסוד".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יודח עלי חמינהאי משלטונו ויסור מאיראן משטר האייתולות והאיסלאם

יא מאןןןןן!!
אזה גבר ביבי, חולה על העוצמה שלו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture