ליברמן מאיים: "כל חייל סורי שיימצא באזור החיץ – מסכן את נפשו"

שר הביטחון סייר בפיקוד הצפון והזהיר: "אנחנו מזהים מאמץ של הציר השיעי להקים תשתיות טרור סמוך לגבול. כולם, כולל המשטר, ישלמו את המחיר". וגם: המתיחות מול חמאס בדרום, ההיערכות לרעידות האדמה וחוק הלאום

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, סיים בצהרים ביקור עבודה בגבול הצפון. הביקור החל אמש בשעות הערב והסתיים, כאמור, היום.

"אני נמצא פה בגזרה מאתמול בערב אצל אלוף פיקוד הצפון ומפקדי האוגדות. אני חייב לציין שמאוד התרשמתי מהמוכנות של כוחותינו, גם מהבנת האירועים ובאמת מגיע פה שאפו לצה"ל, שאפו לצבא הגנה לישראל על כל המוכנות", אמר ליברמן לעיתונאים. הוא הוסיף: "אני רוצה לחזור על מה שכבר אמרתי. סיירנו לאורך הגבול וראינו את האוהלים של הפליטים הסורים. אנחנו מוכנים להעניק כל סיוע הומניטרי ואנחנו לא מוכנים לקבל שום פליט בשטחנו. הדבר השני שגם חשוב לציין זה הסכם ההפרדה מ-74' והבהרתי פה גם למפקדים וגם לנציגי אונדו"ף, מבחינתינו כל כניסה של כוח סורי לאזור חיץ, כל חייל סורי שימצא באזור החיץ, מסכן את נפשו. גם לגבי הרצועות הנוספות, גם שם נקפיד על קוצו של יוד על ההרכב ועל כמות היקף הכוחות בהתאם לאותו הסכם של 74'. דבר נוסף שאנחנו מזהים זה גורמים שמזוהים עם כוחות הציר, את המאמץ שלהם תחת חסות המשטר להקים תשתית טרור פה ברמת הגולן הסורי. המאמץ הזה להקמת תשתית טרור תחת חסות המשטר מבחינתנו זה דבר בלתי מתקבל על הדעת ואנחנו נפעל בעוצמה נגד כל תשתית טרור שאנחנו נראה ונזהה פה באזור. מבחינתנו המשטר הוא האחראי והוא גם יישא באחריות וגם ישלם מחיר כבד על עצם שיתוף הפעולה עם גורמי הציר ועל שיתוף הפעולה של המאמץ שלהם להקים פה תשתיות טרור".

היו דיווחים על כך שהאיראנים ייסוגו עוד 40 ק"מ מהגבול עם ישראל. קודם כל האם זה מקובל עליך? והאם בכל זאת רואים כוחות איראנים וחיזבאללה קרוב אלינו?
"עצם הנוכחות האיראנית בסוריה מבחינתנו זה דבר בלתי סביר. אנחנו לא מוכנים לקבל נוכחות איראנית בסוריה בשום מקום וכמו שבוודאי שמעת לא פעם, אנחנו נפעל נגד כל התבססות איראנית בסוריה. לגבי נסיגה של 40 ק"מ או 80 ק"מ, זה לא משנה. לכן אנחנו ברגע שמזהים נוכחות איראנית פועלים וככה זה גם יימשך.

אני לא רוצה לפרט מעבר למה שאמרתי. אנחנו מזהים התארגנות, מאמץ של הכוחות המזוהים עם הציר להקים פה תשתית טרור ואנחנו נחושים לא לאפשר את זה נקודה. כל אחד יישא פה באחריות וכל אחד ישלם את המחיר, כולל המשטר".

ביום שהמשטר חוזר לגבול, מה קורה מבחינת מנהלת 'שכנות טובה'?
"המנהלת מתפקדת, תורמת במישור הומניטרי לתושבי המקום ואני מקווה שמכיוון שמדובר במסגרת הומניטרית שהיא תישמר".

לפני 7 שנים בערך עמדנו לא רחוק מכאן עם שר ביטחון אחר שסיפר שבעוד כמה שבועות אסד נעלם, אז אסד נשאר ולא נעלם. נראה בקרוב פתיחת מעבר קוניטרה, איזשהו קיום יחסים עם ישראל? "קודם כל במעבר קוניטרה כרגע נוכחים כוחות אונדו"ף, עדיין הלחימה נמשכת, אנחנו לא מתערבים במלחמת האזרחים המתנהלת בסוריה, ובהתאם להתפתחויות גם אנחנו נפעל".

ש: אתה רואה את זה בעתיד הקרוב?
"אנחנו להערכתי רחוקים מכך אבל לא פוסלים שום דבר".

ישראל-רוסיה-ארה"ב: הציר המפתיע שיוביל להרחקת האיראנים מסוריה


בנושא מיגון הצפון ודו"ח מבקר המדינה, איפה זה עומד כרגע?
"כפי שהסברתי אתמול, לפני שנה אולי קצת יותר, ביוני 17', נערך תרגיל רעידת אדמה הכי גדול בהיסטריה של מדינת ישראל במשך ארבעה ימים. חצי שנה לאחר מכן, הופקו לקחים, אנחנו אספנו בהפקת לקחים המלצות, והדו"ח הזה פורסם בינואר 18', נמצא באינטרנט, גלוי, כל המסקנות וההמלצות מאותו תרגיל רעידת אדמה, ושלושה חודשים מאז פרסום הדו"ח, גם גיבשנו תכנית כמו שהזכרת, תכנית המגן לצפון שזה נותן מענה גם לנושא רעידת אדמה וגם היערכות העורף למקרה חירום של מלחמה. מאז זה מונח במועצה לביטחון לאומי. לפני כשבועיים היה אמור להתקיים דיון בקבינט והוא נדחה ברגע האחרון, ואני מחכה שיתכנס הקבינט ונדון באותה תכנית רב שנתית, חמש שנים, שאמורה לתת תשובה הכי טובה שרק אפשר לחשוב עליה לגבי רעידת אדמה וגם מצב חירום".

נתניהו לאסד: הוצאת איראן וחיזבאללה מסוריה – בתמורה להפסקת התקיפות


לגבי דו"ח מבקר המדינה- התייחסות למוגנות, או אי המוגנות, רבע מאוכלוסיית ישראל לא מוגנת, חצי מהאוכלוסייה היהודית לא מוגנת.
"עוד פעם, אני מקבל את דו"ח מבקר המדינה כפי שהוא. אני חושב שאם יורדים קצת לפרטים, אז המצב לא משביע רצון ואני לא רוצה להגיד עוד יותר חמור ממה שכתוב בדו"ח המבקר, אבל גם מה שמופיע בדו"ח זה דברים שמחייבים מענה. כבר אמרו חכמים לפנינו- בלי קמח אין תורה, אז תורה יש וקמח אין, אני מקווה שגם קמח יהיה".

לגבי ההכרזה אתמול על סגירת כרם שלום וההפסד לגורמי החמאס. האם אתה רואה איזושהי אינדיקציה להשפעה שיש למהלך הזה והאם הוא עלול להביא דווקא להסלמה?
"מה שעובר בכרם שלום זה מזון ותרופות, זה הכל. יתר הדברים לא יעברו. אתה יודע, ההחלטה התקבלה אתמול, רק מהיום מתחילים ליישם ואני מקווה שזה מסר שנקלט אצל ראשי החמאס ונראה הפסקה מידית בכל ההצתות, הבלונים והפרובוקציות שראינו לא רק בשלושה חודשים אחרונים".

יש דיווח בוואלה על העברת דלקים דרך כרם שלום, זה דבר שייפסק היום או שזה יימשך?
"אמרתי, מה שאמור לעבור בכרם שלום זה מזון ותרופות ואני לא ראיתי את הדיווח של וואלה עם כל הכבוד וההערכה, אבל אנחנו נבדוק מה קורה בנושא הדלקים".

נתניהו יכריע: הצמרת הביטחונית קרועה בשאלת המדיניות מול עזה


אדוני השר, איך אתה מתייחס לתגובה של הנשיא ריבלין היום בבוקר בנוגע לחוק הלאום?
"אני לא ראיתי, אני מודה ומתוודה. אמרתי, אני מאתמול בלילה מסתובב פה עם מפקדים באזור אז לא ראיתי תקשורת, לא יודע על מה מדובר בכלל…קשה לי להתייחס למשהו שלא ראיתי ולא מכיר".

צילומים: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קריאות זאב זאב ללא הפסקה

המשקפת פתוחה או סגורה?

ובאמת מגיע שאפו לצה"ל. נכון. נכון מאד אפילו, אבל מה לפני זה? מי מביא את זה לצה"ל? ואם ליברמן לא זוכר אז אנחנו נזכיר לו- אחי, אל תשכח. יש אלוקים!!!!
מגיעה תודה ענקית לבורא עולם. חברה, מזמור לתודה! עכשיו! על כל מה שה' נותן לנו ומציל אותנו מאויבינו. לא ייאמן כמה ניסים הוא עושה לנו ביום אחד!!!!!!!!
אל תשכחו להודות.

הצעת חוק של ישראל ביתינו: במקום שר הביטחון יוחלף שמו לשר המאיים כי זה מה שאיווט עושה מצוין .. זוכרים את ה 48 שעות ?? וכמה איומים כבר איים על חמאס והג'יאד

—משקפת פתוחה?—
—פתוחה !—
-נראה כמו סאבאלה חביב, שבה לראות את הבית של הנכד.-

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture