הקונסרבטיבי שנחקר. Miriam Alster/FLASH90

כפייה חרדית? צביעות הפוליטיקאים שהצביעו בעד חוק רישום נישואין

מלבד השקרים בהודעות הפוליטיקאים אחרי העיכוב לחקירה של הקונסרבטיבי שחיתן ממזרים בניגוד לחוק, מתברר עד היכן מגיעה הצביעות של חברי הכנסת ממפלגות יש עתיד והמחנה הציוני: הצעת החוק הרלוונטית עברה בתמיכתם ובהתנגדות החרדים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

אתמול, בשעה 05:30 לפנות בוקר, דפקו שוטרים על דלת ביתו של הקונסרבטיבי דב חיון, בעקבות העובדה שהוא לא התייצב לחקירה אליה זומן יום קודם לכן. מדובר בהליך רגיל אותה מבצעת משטרת ישראל כדי להביא לחקירה אנשים שהתחמקו ממנה, אך הפעם, הסיפור עלה לכותרות הראשיות, ועשרות פוליטיקאים מהצד השמאלי של המפה הפוליטית מיהרו להוציא הודעות גינוי. מדוע? מתברר כי העילה לזימונו לחקירה של אותו קונסרבטיבי, נעוצה בכך שהוא עובר על החוק כשהוא מחתן זוגות מחוץ לרבנות.

בדרך כלל נמנעים בתי הדין הרבניים מהגשת תלונות למשטרה נגד עורכי חופות, אך במקרה זה, עבר דב חיון את הקו האדום כאשר "חיתן" זוג ממזרים בניגוד להלכה, כך שמחוסר ברירה החליטו להגיש נגדו תלונה למשטרה, בהתאם להצעת החוק לתיקון פקודת הנישואין והגירושין, שאושרה במליאת הכנסת בשנת ה'תשע"ד.

העובדות כמובן אינן מעניינות את תעמולני התקשורת שמאבדים כל שיקול דעת ולא טורחים לבדוק את העובדות כאשר מדובר באופציה של התנגחות בדת היהודית, אך לא על שקריהם נתמקד הפעם, למרות שנזכיר אותם בקצרה: כך לדוגמה, רק אחרי שעות דיווחו כי הוא רק עוכב לחקירה בשל התחמקות מחקירה יום קודם לכן, וכי הוא לא נעצר כלל, בניגוד לדיווחיהם הראשונים.

גם ההודעות לתקשורת של הפוליטיקאים, ציינו ברובם כי הוא נעצר, בניגוד לעובדות, אך הפעם נבחר להתמקד בצביעות אל הפוליטיקאים. שימו לב מי תמך בהצעת החוק המדוברת: חברי כנסת מהקואליציה הקודמת, ממפלגות הליכוד, הבית היהודי, יש עתיד, התנועה והעבודה. ומי התנגד להצעת החוק המדוברת? חברי הכנסת של ש"ס ויהדות התורה. זה כמובן לא מנע מיאיר לפיד, שאומנם לא נכח בהצבעה, אך חברי סיעתו הצביעו בעדה, להתלונן על "כפייה חרדית", בסרטון הבא:

ליקטנו בשבילכם עוד כמה צבועים, שמיהרו להגיב למרות שזימונו לחקירה התאפשרה בזכות תמיכתם בהצעת החוק המדוברת. נתחיל בחברי הכנסת של יאיר לפיד, ממפלגת יש עתיד. יו"ר הסיעה בכנסת, עופר שלח כנראה שכח שהצביע בעד, וכך מסר בתגובה: "מעצרו של דב חיון, לחקירה על כך שערך חופות לא במסגרת הרבנות הראשית, הוא מעשה כל כך מטורף ומופרך, שהוראתו של היועץ המשפטי לממשלה לא לחקור אותו אינה מספיקה. המשטרה צריכה להתנצל על כך שמילאה אחרי ההוראה המטורללת של בית הדין הרבני, ואפילו יש לכך כביכול עילה חוקית. בכל מקום שבו ההדתה משתוללת זה משני שמישהו פתח לה את הדלת. כשמפקד בצבא מורה לחיילות לא ללכת עם חולצה לבנה, בניגוד מוחלט לפקודות הצבא, הוא צריך להינזף. כנ״ל לגבי מי שעושה הפרדה באירוע צבאי, או מי שממלא הוראה חסרת שחר של בית הדין הרבני. ואי אפשר שלא לתהות אם החוצפה של בית הדין לא נובעת מתחושת שכרון הכח, שלידתה בכניעה המוחלטת של נתניהו לבית היהודי ולחרדים. לא מקרה שזה קורה יום אחרי חרפת חוק הפונדקאות, זמן קצר אחרי חרפת הגיור ומתווה הכותל. כשזו הרוח מלמעלה, לא פלא שמפקדים ושוטרים טועים".

עוד אחת ששכחה שהצביעה בעד הצעת החוק, היא עליזה לביא שמסרה כי "מעצרו של אדם בגין טקס חתונה הוא מעשה לא יהודי ולא דמוקרטי, שמשקף אובדן עשתונות מוחלט. זה שלוש שנים שאני פועלת יחד עם 'עתים' לבטל את אחד החוקים המבישים ביותר שיש לנו בספר החוקים – זה המטיל עונש מאסר בגין טקס נישואים כדת משה וישראל, ללא רישום ברבנות. לכל אורך הדרך אומרים לי שאין מה לדאוג כי החוק לא ייאכף לעולם. והנה הבוקר, במעשה מביש וחסר תקדים נשלף אדם ממיטתו לחקירה בגלל טקס חופה שקיים. עצם קיומו של הסעיף הזה בחוק הוא כתם בספר החוקים, ולכן אני שבה ומעלה את התיקון הקורא לבטלו. חוקים מסוג זה הם מה שמרחיק יותר ויותר צעירים מהממסד הרבני והם מצביעים ברגליים ומחפשים חלופות. לא ביהדות הם מאסו, אלא בבירוקרטיה הדתית המסואבת, בכפייה הבוטה, בכוחנות ובניתוק. המעצר הבוקר הוא אחת מנקודות השפל הגרועות ביותר אליה הגיעה הרבנות הראשית, בית הדין בחיפה, והמשטרה שהפכה כאן לצערי כלי שרת בידי קיצונים. עצוב מאוד שבסמוך ל-ט' באב שוברים את הכלים ומרבים שנאת חינם בישראל. עוד היום אפנה ליועמ"ש שיבחן את חוקיות המעצר ואת השאלה האם הוא עולה בקנה אחד עם המדיניות שפירסם".

גם אלעזר שטרן, לקה במחלת השכחה המסתורית ומסר בתגובה: "כך נראית מלחמה מתוך יאוש, כך נראית יהדות במצוקה, כך נראית רבנות שלא מבינה על מה נחרב בית המקדש ועל מה נצום בתשעה באב. חבל שמשטרת ישראל משמשת כלי שרת בידיה".

יו"ר סיעת התנועה איבדה אף היא את זכרונה, וכך מסרה בתגובה ציפי לבני: "אדם שנעצר כי מחתן בטקסים אלטרנטיביים – טירוף! לא מדינת העם היהודי, מדינת הלכה. זה לא במקרה, לא עוד ארוע, אלה ימי הממשלה הזאת. זאת אוירה שלמה שמכשירה ארועים חסרי תקדים.‬ ‫את האושר על הפנים של הזוגות שערכתי להם טקס חתונה אני לא אשכח. את האושר הזה הממשלה רוצה לקחת מאזרחי ישראל".

ח"כ שלי יחימוביץ, שהצביעה אף היא בעד החוק מסרה: "מדובר באירוע מזעזע ובחציית קוו אדום. יש לקוות כי מדובר בשגיאה חמורה אחת, ושהרבנות בחיפה תינזף קשות, ולא בפתיחת מסע מטורף של ציד עשרות אלפי זוגות שבחרו שלא להנשא ברבנות, ובמי שהשיאו אותם. אבסורד שהרבנות שמבחינתה נישואים כאלה אינם נישואים כלל, עוצרת את מי שלשיטתה כלל לא חיתן. על הרבנות לערוך חשבון נפש מדוע יותר ויותר זוגות יהודים בוחרים שלא לעבור דרכה. לעשרות אלפי האנשים האלה התברר היום שהם פושעים.  הארוע הקשה מחדד את הצורך הדחוף בהנהגת נישואים אזרחיים, אשר חרפה שאינם קיימים בישראל".

היינו יכולים להמשיך בעוד ועוד דוגמאות, אבל הכיוון ברור. כאשר מדובר בהסתה נגד החרדים, נגד ערכי היהדות ונגד הרבנות הראשית לישראל – העובדות אינן חשובות. העיקר שאפשר לקבל עוד כותרת מלטפת מצד אותם תועמלנים בתקשורת הישראלית.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש לי הרגשה שהיועץ המשפטי לממשלה עובד לפי הכותרות בעיתונים ולא כמו שאמר פעם
שהוא לא שומע את הרעשים מבחוץ!
הוא באמת לא שומע אותם אלא עובד לפיהם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
והבושה הגדולה ביותר שהוא לובש כיפה????????
שיעיף את הכיפה אולי יהיה לו קצת פחות גהינום!!!!!!!!!!!!!!

ימח שמכם רשעים פני הדור כפני הכלב בית וועד יהפך לזנות יראי חטא ימאסו אנשי סדום ועמורה איך אתם שונאים את התורה זה לא קשור לחרדים להינשא כדת משה וישראל זה יהדות וזה מדינת היהודים ותו לא והבית היווני גם תמך בחוק הזה

מעניין שפתאום נזכרו כל הפוליטיקאים שהיה פעם ביהמק"ד, ושהיא נחרבה, ושאנחנו צמים בתשעה באב, וזה משנאת חינם,
איפה הם כשיש הסתה נגד הציבור החרדי??????????????????
נגד הציבור החרדי הכל מותר????????????????
אין ביהמק"ד??????????????????
אין שנאת חינם????????????????????
צ-ב-ו-ע-י-ם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ועליכם נאמר: איני מתיירא אלא מן הצבועים,
אפילו לסגור את המסעדות בתשעה באב אתם נלחמים נגדה,
פתאום נזכרתם בתשעה באב???????????????????????????
דייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייי
נמאסתםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםם

"באלפיים ו…שמונה עשרה… , באלפיים ושמונה עשרה…כן?"
"רב…יהודי"
"זוג יהודי ויודי ויודי ויהודייה בחתונה אה…יהודית"
מדהים לראות את מי ששנים בתקשורת איך הוא עוד מגמגם כשהוא יודע בבירור שהוא משקר לו ולמאזינים והוא מנסה לשכנע את הלא משוכנעים!
יש לו נשמה, אה… יהודית!!
וגם אם לא, בכל אופן יש לו שורשים, אה……יהודיים!

ציפי לבני ערכה חופות…… חה חה חה….
מזה רואים שאין כל שחר לדברי ההבל של האהבלים הללו עפרא לפומה

אני חי בארץ ישראל ששייכת ליהודים אבל אין לי שום קשר למדינה שנקראת ישראל מבחינתי שתקרא חילדצהחה כי הקשר שלה למילה ישראל הוא גאוגרפי בלבד ככה הקדוש ברוך הוא ימלא זכות עלינו שאין אנו חפצים בשלטון יווני אדומי וכו

חחחחחחח………
צודק!
בכלל קשה לו להוציא מהפה את המילה:
"יהודי"

אזוי לי שהם עוד קוראים לעצמם מדינה יהודית נישואים אזרחיים זה סתירה ליהדות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture