Basel Awidat/Flash90

לראשונה מאז סיום מבצע צוק איתן: חייל נהרג בגבול הרצועה

הסלמה והפסקת אש: סמ"ר אביב לוי הי"ד, בן 20 מהעיר פתח תקווה, נהרג ביום שישי, מירי של מחבלים צלפים מרצועת עזה. בתגובה, חיל האוויר תקף במהלך השבת ברצועת עזה, עד שחמאס הסכים להפסקת אש הכוללת את עצירת טרור עפיפוני התבערה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

התקרית הקשה ביותר בגבול רצועת עזה מאז סיום מבצע צוק איתן: ביום שישי, לוחם גבעתי סמ"ר אביב לוי הי"ד נורה למוות מירי צלפי חמאס. הפרטים ושמו הותרו לפרסום רק לאחר צאת השבת, לאחר שהבשורה המרה נמסרה להוריו – ששהו במהלך טיול משפחתי באיטליה.

הלוחם נהרג בעת שהיה בסיור ובעקבות הירי לעברו התפתחו חילופי אש בגבול עזה, שבהם נהרגו שלושה מחבלים, חברי הזרוע הצבאית של חמאס. בהמשך נהרג פלסטיני נוסף. בצה"ל אמרו כי הלוחם, שהיה עם אפוד קרמי, נהרג מקליע שפגע בחזהו. תחילה הוזעק מסוק לפנותו כשמצבו מוגדר קשה, אך מותו נקבע בשטח.

בעקבות התקרית הקשה, החל צה"ל בשורת תקיפות נרחבת ברצועת עזה על ידי מטוסי קרב וכלי טיס. דובר צה"ל עדכן כי צה"ל פעל בעוצמה רבה כנגד מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס. לאחר תקיפת שמונה מטרות על-ידי כלי טיס וטנקים, נתקפו כ-60 יעדי טרור על-ידי מטוסי קרב.

במוקד התקיפה הושמדו כליל שלוש מפקדות גדודיות של ארגון הטרור חמאס – מפקדת גדוד זיתון בצפון הרצועה, מפקדת גדוד חאן יונס בדרום הרצועה ומפקדת גדוד אל-בורייג׳ במרכזה. במפקדות הושמדו כ-60 מבנים ותשתיות ונשללו יכולות פיקוד, שליטה וטרור משמעותיות.

תקיפות צה"ל הביאו לפגיעה קשה במערכי הפיקוד והשליטה, אמצעי לחימה, תשתיות צבאיות, הגנה האווירית, מערכי אימונים, מערכי הלוגיסטיקה ובתשתיות צבאיות שונות של ארגון הטרור חמאס בגדודים שנתקפו. בין המטרות הותקפו מפעלים ומחרטות לייצור אמצעי לחימה, פיר כניסה לרשת מנהרות טרור, מפעל המשמש לייצור רכיבים לתשתיות תת-קרקע, מחסן כלי טיס בלתי מאוישים, חמ"לים צבאיים, מתחמי אימונים, עמדות תצפית ועוד.

התקיפה בוצעה בתגובה לפיגוע הירי בו נפל לוחם צה"ל, וכן לפעילות הטרור של ארגון הטרור חמאס לאורך הגדר, טרור האש והפרות הסדר האלימות בהן בוצעו פעולות טרור רבות לעבר תשתיות ההגנה וכוחות הביטחון. "תקיפה זו מביאה לידי ביטוי את היכולות האוויריות, המודיעיניות והמבצעיות של צה"ל. הצעדים ילכו ויתרחבו ככל שיידרש", מסר דובר צה"ל.

בצה"ל האשימו כי "ארגון הטרור חמאס מוסיף להוביל טרור נגד אזרחי ישראל ותשתיות הביטחון המגנות עליהם, מפר את הריבונות הישראלית ומסכן את אזרחי ישראל וכוחות הביטחון. פעולות הטרור של חמאס, שמבוצעות בכסות האזרחים, מדרדרות את מצבם של תושבי עזה ומביאות לפגיעה גם במאמצים ההומניטריים שמאפשרת ישראל.

"בצה"ל רואים בחומרה רבה את פעילות הטרור של ארגון הטרור חמאס. חמאס הוא שאחראי לכל המתבצע מעזה והוא שאחראי להשלכות פעולות הטרור והתגובה עליהן", אמר דובר צה"ל שהוסיף כי "צה"ל ערוך למגוון תרחישים אליהם התכונן בשנים האחרונות ונחוש להמשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל".

בשל ההסלמה החמורה, כונס בקריה בתל אביב דיון ביטחוני מיוחד בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן והרטמכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט. בהמשך כינס נתניהו הערכת מצב ביטחונית נוספת בקריה עם ליברמן, הרמטכ"ל, ראש השב"כ וכן בכירי צה"ל ומערכת הביטחון.

בליל שבת הופעלה אזעקת צבע אדום במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב, זוהו שלושה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח הארץ. סוללת כיפת ברזל יירטה שניים מהם.

במהלך ליל השבת, הודיע דובר חמאס פאוזי ברהום כי הארגון הסכים להפסקת אש עם ישראל. "הודות למאמצים של מצרים והאו"ם הסכמנו להשיב את הרגיעה לאזור לאחר ההסלמה", אמר. ואכן, מלבד האזעקה בתחילת ליל שבת, רשמו תושבי הדרום שבת שקטה.

בתקרית נוספת בבוקר יום השבת, זיהה צה"ל כמה חשודים מנסים לחדור לשטח ישראל מרצועת עזה, שכבר הצליחו לחדור את גדר המערכת. בתגובה, תקף צה"ל באמצעות ירי טנק עמדת חמאס בצפון רצועת עזה, והחשודים חזרו לשטח הרצועה.

בנוגע להפסקת האש, אמר גורם מדיני בכיר כי "חמאס ספג מכה קשה אתמול וביקש דרך המצרים הפסקת אש, תוך שהוא מתחייב להפסיק את טרור האש ואת הטרור על הגדר". עוד מסר אותו גורם כי "המצרים ערבים לכך מולנו, בכל מקרה המעשים בשטח הם שיקבעו את ההמשך, ואם חמאס יפר זאת הוא ישלם מחיר כבד עוד יותר".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קרבן הציבור התורן . בשביל מה ? לא יכלו לפגוע בחמאס לפני חודש באותה עוצמה ?

נער ! מה אתה חושב שהם יכולים עליהם ? יש מיליונים של ערבים אין סיכוי שיהיו חזקים מהם ורק השם שומר עלינו

אתה לא מכיר את האמרה הקדומה?
רק בדם תהיה לנו הארץ!
השם ישמור ויציל היל"ת

אמן!.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture