צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

"ההתקפות נגד חוק הלאום חושפות את השפל אליו הידרדר השמאל" • צפו

סערת חוק הלאום: ראש הממשלה במתקפה חסרת תקדים נגד השמאל בעקבות הקמפיין נגד החוק. "עשרות שנים מטיפים לנו שיש לסגת לקווי 67׳ כדי להבטיח רוב יהודי במדינה. פתאום כשאנו מחוקקים את זה, בשמאל מזדעקים? איזו צביעות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בפתח ישיבת הממשלה הבוקר לסערה סביב חוק הלאום ותקף בחריפות את הקמפיין של השמאל נגד החוק, תוך שהוא מאשים את דובריו בצביעות ובפוסט ציונות.

"מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, עם שוויון זכויות מלא לכל אזרחיה. זוהי המשמעות של המלים 'מדינה יהודית ודמוקרטית'. את שוויון הזכויות האישי של אזרחי ישראל קבענו בשורה של חוקים, לרבות חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, חוקים שמבטיחים שוויון מלא בפני החוק, החל בזכות לבחור ולהיבחר לכנסת וכלה בכל זכות אישית אחרת במדינת ישראל", פתח נתניהו את דבריו..

הוא הוסיף: "לעומת זאת, את זכויות הלאום של העם היהודי בארצו מעולם לא קבענו בחוק יסוד – עד עתה, כשהעברנו את חוק הלאום. מה המשמעות של זכויות לאום? הן מגדירות את הדגל, את ההמנון, את השפה, וכמובן את העובדה שאחד מיעדיה היסודיים של המדינה הוא קיבוץ גלויות עמנו וקליטתם פה בארץ ישראל. זוהי מהות החזון הציוני.

האם הקביעה שבדגל שלנו יש מגן דוד מבטלת במשהו את זכות הפרט של מישהו מאזרחי ישראל? הבל, אבל הקביעה הזו מבטיחה שלא יהיה דגל אחר. האם הקביעה שהתקווה הוא ההמנון שלנו גורעת כהוא זה מן הזכויות האישיות של אדם כלשהו בישראל? הבל, אבל היא כן קובעת שלא יהיה המנון אחר. יש כבר הצעות להחליף את הדגל וההמנון בשם השוויון, כביכול. יש בכלל התרסה על מושג מדינת הלאום במדינות רבות, אבל קודם כל במדינת ישראל, מה שמערער את יסוד הקיום שלנו, ועל כן ההתקפות שהגיעו מחוגי השמאל שמגדיר את עצמו כציוני הן אבסורדיות, וחושפות את השפל שאליו הדרדר השמאל".

אחרי ההתפטרות של בהלול: ברשימה המשותפת שוקלים צעד דרמטי


נתניהו הרחיב: "אני מבקש לצטט מעקרונות היסוד של חוק הלאום. סעיף א׳: "ארץ ישראל היא מולדתו ההיסטורית של העם היהודי, שבה קמה מדינת ישראל"; סעיף ב׳: "מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, שבה הוא מממש את זכותו הטבעית, התרבותית, הדתית וההיסטורית להגדרה עצמית"; סעיף ג׳: "מימוש הזכות להגדרה עצמית לאומית במדינת ישראל ייחודי לעם היהודי". בהמשך, חוק הלאום מעגן בחקיקת יסוד את הדגל שלנו, את ההמנון שלנו, את סמלי המדינה ואת היותה של ירושלים בירתנו הנצחית. האם אבות הציונות לא היו חותמים על כך?"

"במשך עשרות שנים מטיפים לנו באופוזיציה שיש לסגת לקווי 67׳ כדי להבטיח שישראל תהיה מדינת הלאום של העם היהודי שיש בה רוב יהודי במדינה. אז פתאום כשאנו מחוקקים את חוק היסוד שמבטיח בדיוק את זה, בשמאל מזדעקים? איזו צביעות.

השמאל הישראלי צריך לעשות חשבון נפש. הוא צריך לשאול את עצמו מדוע מושג יסוד של הציונות 'מדינת לאום יהודית של עם ישראל בארצו' הפך אצלו למושג גס, למלה גס, לעיקרון שיש להתבייש בו. אנחנו לא מתביישים בציונות. אנחנו גאים במדינה שלנו, בהיותה בית לאומי לעם היהודי, המקיימת בהקפדה שאין גדולה ממנה את זכויות הפרט של כלל אזרחיה".

על מחאת העדה הדרוזית אמר נתניהו: "לעומת הדברים המקוממים ששומעים מדוברי השמאל שתוצאתם היו ניגוח המדינה היהודית, נוגעים לליבי רחשי ליבם של אחינו ואחיותינו בני העדה הדרוזית. אני רוצה לומר להם: אין בחוק הזה דבר שפוגע בזכויותיכם כאזרחים שווים של מדינת ישראל, ואין בו דבר שפוגע במעמד המיוחד של העדה הדרוזית בישראל. עם ישראל, ואני בתוכו, אוהב ומוקיר אתכם. אנחנו מעריכים מאוד את השותפות ואת הברית בינינו.

אני ער לרחשי הלב שמגיעים מקרב בני העדה. לכן אני נפגש בימים האחרונים עם ראשי העדה ואמשיך בהידברות זאת גם היום, כדי למצוא פתרונות שיענו לתחושות ויתנו ביטוי לשותפות המיוחדת בינינו. אני מבטיח לכם ששותפות גורל זאת רק תלך ותתחזק".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קשקשן פוליטי
הרי אתה לא ימיני ולא שמאלני כולה פוליטיקאי שניצב במקום הנכון להצלחתו
אל תדבר על השמאל כשמאל
אלא כמנגחים פוליטיים שלך

ממש לענין ומיוחד ממש אהבתי? לא בטוח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture