ליברמן: "הגענו לקו האדום. חייבים להנחית מכה על חמאס"

המתיחות בדרום: 2 בלוני נפץ אותרו הבוקר בעוטף עזה, צה"ל תקף חוליית משגרים • שר הביטחון קיים הערכת מצב באזור, איים על חמאס וגילה לכתבים הצבאיים מה גרם לו לשנות את עמדתו בנוגע להסדרה • וגם: "הפגם הגנטי" של העם היהודי

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

המתיחות בדרום: הבוקר אותרו ונוטרלו שני מטעני חבלה אשר היום מחוברים לאשכולי בלונים בשדות במועצה אזורית אשכול. כמו כן אותר דגם טיסן אליו לא היה מחובר דבר.

"סמוך לשעה 11:00 סיים חבלן המשטרה את הטיפול בבלון נפץ עליו התקבל דיווח מאזרח שגילה אחריות באחד מישובי עוטף עזה. במשטרה ציינו לטובה את העירנות והאחריות אותה מגלים אזרחים ברחבי הערים וישובי הדרום בימים אלו תוך העברת דיווח מידי למוקד 100 של משטרת ישראל", נמסר.

קודם לכן, כלי טיס של צה"ל תקף חוליית מחבלים שהפריחה בלוני תבערה בצפון רצועת עזה לעבר שטח ישראל.

בתוך כך, שר הביטחון, אביגדור ליברמן, קיים הבוקר הערכת מצב באוגדת עזה עם סגן הרמטכ"ל, אלוף אביב כוכבי, מפקד פיקוד דרום, אלוף הרצי הלוי, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס, מח"טים ומג"דים ולאחר מכן נפגש עם חיילים.

במהלך הביקור אמר השר ליברמן: "ההתרשמות שלי היא שכולם הגיעו להבנה שהמצב כפי שהוא היום לא יכול להימשך. אנחנו לא מוכנים להשלים עם רף האלימות כפי שאנחנו רואים שבוע אחרי שבוע, וכרגע חייבים להבין גם בצד השני- אנחנו, מדינת ישראל, מערכת הביטחון, עשתה הכל על מנת להגיע למצב של ה-29 במרץ, לפני פרוץ האלימות, בדרכי נועם. גם בהפעלת כוח, גם בשכנועים, גם בשת"פ עם הקהילה הבין לאומית ומוסדות או"ם ועם כל אחד שרק רצה לבוא ולעזור לפתור את הבעיה. מיצינו את כל האופציות, את כל האפשרויות, וכרגע הזמן לקבל החלטות".

ליברמן הוסיף: "עמדתי היא ברורה מאוד בכל הפורומים, גם פה במפגש באוגדת עזה, גם במפגשים עם המטה הכללי, בוועדת חוץ וביטחון וגם בשיחות פתוחות עם התקשורת ועם הציבור. אנחנו חייבים להנחית מכה קשה על חמאס, וזאת הדרך היחידה להחזיר את המצב לקדמותו ולהוריד את רף האלימות ל-0 או כמעט ל-0, או לרמה של ה-29 במרץ. זאת חייבת להיות החלטת קבינט, לצערי לא שר הביטחון ולא ראש הממשלה, ולא ראש הממשלה יחד עם שר הביטחון, לבד לא יכולים לקבל החלטה כזו. זאת החלטת קבינט, לפחות עמדתי היא ברורה כמו שאמרתי בכל הפורומים הביטחוניים וגם בעמדה פומבית".

"כששואלים אותי מה השתנה, מה קרה פתאום, למה דווקא עכשיו, תמיד יש איזשהו רגע שבו אתה חייב לקבל החלטה. מבחינתי הרגע הזה הוא מה שקרה ביום שישי האחרון. אחרי שאפשרנו לאנשי האו"ם להכניס 4 מכליות דלק בבוקר, בערב קיבלנו פרץ של אלימות, גל של אלימות בפרופיל שלא זכור לי הרבה זמן".

עוד מדברי ליברמן: "אנחנו ראינו גם הצהרות של ראשי חמאס, כולל איסמעיל הנייה, שאמר בצורה ברורה: 'לא דלקים ולא משכורות יפסיקו את הפעלת האלימות מצד חמאס. המטרה שלנו היא להגיע להסרת המצור'. הסרת המצור יש לזה פירוש אחד: יכולת חופשית באין מפרע להכניס נשק, להביא אנשי חיזבאללה איראנים לתוך רצועת עזה, ולזה אנחנו לא נסכים מעולם. צריך גם להבין שיש כל מיני פרשנים ואני שומע 'כן אכן הנייה אומר שהם לא יפסיקו, אבל הוא אומר את זה רק כלפי חוץ, הוא צריך לרצות את דעת הקהל בפנים, בתוך רצועת עזה'. אני חושב שזה הפגם הגנטי של העם היהודי- אנחנו תמיד מנסים לא להקשיב מה אומר הצד השני, וכל הזמן מנסים לפרש את זה אחרת. אני מציע שנקבל את הדברים כפי שהם, כשחמאס אומר 'לא נוותר על הפעלת האלימות על הגדר עד שלא תסירו מצור', צריך לקבל את זה כמו שזה בלי פרשנות. הניסיונות האלו לפרשן, בהיסטוריה שילמנו על זה מחירים כבדים מדי, גם בשנות ה-30, ואני כבר זוכר בסוף שנות ה-70 עם עליית חומייני לשלטון באיראן, צריך לקבל דברים כפי שהם.

כשחמאס אומר שהם מעולם לא יסכימו להפסיק את האלימות על הגדר בלי שנסיר את המצור, אז אני מקבל את זה כפי שזה. ועוד פעם הם רוצים להגיע למשכורות, לדלקים, לכל ההטבות בלי לתת שום דבר, בלי הסדר בנושא שו"ן, בלי לוותר על הסעיף המרכזי באמנה שלהם- השמדת מדינת ישראל, וכמובן בלי לוותר על ייצור נשק וחפירת מנהרות. מבחינתי יש נוסחה אחת ויחידה: שיקום תמורת פירוז. אנחנו ניסינו את כל האפשרויות, אמרתי, אני חושב שאת השלב הזה מיצינו עד הסוף, כרגע צריך לקבל החלטות ואני מקווה שהקבינט יקבל החלטות נכונות".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני מוחה על השמצתו את עם ישראל!
ערב רב שכמותו…
עם ישראל זה העם הכי חכם בעולם לפי כל הנתונים,
וזה שבעבר באו עלינו גזרות שלא יכולנו להם – עיין פרשת בחוקותי או פרשת כי תבא מה קורה כשלא שומעים בקול ה'.
זה המציאות אחד לאחד.
אלא שערב רב שכמותו הבוטחים בעצמם ורק בעצמם –
להם יש בעיה לקבל את העובדות מול המקורות שנכתבו הרבה לפני ההתרחשויות, וממציאים הסברים.
אם יש בעיה גנטית – זה לאותם ערב רב הזויים שרודפים אחרי הצל של עצמם בהאשמות על העיות גנטיות בעצמם…………..

למה לא שומעים?

נכון למה לא שומעים אולי כי זה מצונזר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture