ממתק לשבת: המלך חשב שהיהודי בגד בו אך הברית הוכיחה את האמת • צפו

בפרשת השבוע אנחנו קוראים על ברית המילה הראשונה שנעשתה על ידי אברהם אביו בהיותו בן 99 שנה, חז"ל אומרים שהאבות קיימו את כל המצוות עוד לפני שניתנה התורה ואם כן למה עם מצוות ברית המילה חיכה אברהם עד גיל 99?

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מסופר על מלך שמינה יהודי להיות שר אוצר בממלכה, המלך מאוד אהב את חכמתו של היהודי והתייעץ איתו בכל דבר, אחד השרים האחרים בממלכה ממש לא יכל לסבול את הקירבה של היהודי למלך והחליט לעשות מעשה, הוא שיחד את המשרת של השר היהודי לקחת את מפתחו האוצר ולגנוב משם כמה מסמכים סודיים של המלך, המשרת התפתה, גנב את המסכמים והעביר לשר הרשע, באחת הישיבות עם המלך אמר אותו שר לפי תומו כמה דברים שכתובים במסמכים, המלך נדהם ושאל אותו מאיפה הוא יודע את זה? והשר אמר ששר האוצר היהודי סיפר לו ולכל השרים, המלך כעס מאוד והחליט להרוג את השר היהודי, הוא זימן אותו לארמון ואמר לו רק עליך אני סומך אני מפקיד בידך מכתב חשוב מאוד שתעביר בהקדם האפשרי למנהל בית הכבשן הגדול שנמצא בעיר הסמוכה, במכתב היה כתוב שהמלך מצווה להשליך את מוסר האיגרת לכבשן מידית, גם אם יטען שזו טעות.

השר היהודי יצא לדרכו עם משרתו ומיד כשהגיע לעיר הסמוכה עצר אותו יהודי ואמר לו, משמיים שלחו אותך, היום הוא היום השמיני ללידת בני ואני מחפש מוהל, אתה הרי מוהל בוא ותמול את הבן שלי לפני שתשקע השמש.

השר התלבט מאוד מצד אחד המלך ציוה עליו להביא את המכתב בעצמו ומצד שני יש כאן מצווה שרק הוא יכול לקיים, הוא החליט שמצווה של הקב"ה קודמת, נתן את המכתב למשרת ואמר לו שיגיד למנהל הכבשן שהוא יגיע עוד כשעה, הוא מל את הילד ומיד יצא בעקבות המשרת, עם הגיעו לשם קיבלו מנהל הכבשן ואמר לו קיימתי את מה שהיה כתוב במכתב והשלכנו את המשרת לכבשן כבקשת המלך, ורק רציתי לספר לך שלפני שהשלכנו אותו אמר לנו המשרת שבאמת מגיע לו העונש בגלל שגנב את המסמכים של המלך בהוראת השר השונא, השר היהודי חזר אל המלך וסיפר לו את כל הסיפור, שלחו מיד חיילים ומצאו את המסמכים בבית השר הרשע וכמובן הוא בא על ענשו, והמלך אמר ליהודי עכשיו אני רואה כמה הקב"ה שומר עליכם בזכות קיום מצוותיו.

*

בפרשת השבוע אנחנו קוראים על ברית המילה הראשונה שנעשתה על ידי אברהם אביו בהיותו בן 99 שנה, חז"ל אומרים שהאבות קיימו את כל המצוות עוד לפני שניתנה התורה ואם כן למה עם מצוות ברית המילה חיכה אברהם עד גיל 99 ולא קיימה מיד כשהכיר את השם?
התשובה היא שיש הבדל גדול בין המצוות שקיימו האבות למצוות שאנחנו מקיימים, המצוות שלנו משנות את העולם, אנחנו לוקחים חפץ גשמי כמו עור של בהמה ועושים ממנו תפילין או צמר ועושים ממנו ציצית ואז הצמר והעור עצמם הופכים להיות קדושים, לעומת האבות שהמצוות שלהם היו רק ברוחניות ולא שינו את החפצים הגשמיים.

יחד עם זאת היה יתרון גדול למצוות של האבות שהם סללו לנו את הדרך לקיום המצוות כנאמר "מעשה אבות סימן לבנים, וזה לא רק סימן זה גם נתינת כח לקיום שלנו, דווקא בגלל זה היה חשוב שתהיה לפחות מצווה אחת שהאבות יקיימו לא בכוותיהם שלהם אלא בכוח ציווי של הקב"ה על מנת שנוכל לקבל את הנתינת כוח שלהם גם למצוות מהסוג שאנחנו מקיימים בצווי השם.

יהי רצון שנזכה להשתמש בכוחות שאנחנו מקבלים מאבותינו להוספה בעוד מצוות ובעוד מעשים טובים ובזכות זה נזכה לגאולה שלימה שתבוא בקרוב ממש.

שבת שלום
הרב נחמיה וילהלם
בית חב"ד בנגקוק תאילנד

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture