ארכיון. צילום: עמוס בן גרשון, לע"מ

לראשונה מאז 1996: נתניהו ביקר בחשאי בעומאן • צפו

ראש הממשלה קיים היום ביקור מדיני רשמי בעומאן, שם נפגש עם שליט עומאן הסולטן קאבוס בן סעיד. "בפגישה נדונו הדרכים לקידום תהליך השלום במזרח התיכון וכן נדונו מספר נושאים בעלי עניין משותף למען השגת שלום ויציבות במזרח התיכון"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"


צפו בתיעוד ראשון מתוך התקשורת המקומית

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שבו לישראל לפני זמן קצר בתום ביקור מדיני רשמי בעומאן, שם נפגש עם שליט עומאן הסולטן קאבוס בן סעיד. נתניהו הוזמן לביקור על-ידי שליט עומאן הסולטן קאבוס בן סעיד, לאחר מגעים ממושכים שהתנהלו בין המדינות.

ביקורו של ראש הממשלה נתניהו בעומאן הוא המפגש הרשמי הראשון בדרג זה, מאז שנת 1996. יחד עם ראש הממשלה נתניהו ורעייתו השתתפו בביקור ראש המוסד יוסי כהן, היועץ לביטחון לאומי ור' המל"ל מאיר בן-שבת, מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם, ראש הסגל יואב הורוביץ והמזכיר הצבאי לראש הממשלה תא"ל אבי בלוט.

בהודעה המשותפת לסיכום הביקור נמסר כי "בפגישה נדונו הדרכים לקידום תהליך השלום במזרח התיכון וכן נדונו מספר נושאים בעלי עניין משותף למען השגת שלום ויציבות במזרח התיכון". בלשכת ראש הממשלה הוסיפו כי "ביקורו של נתניהו הוא צעד משמעותי ביישום המדיניות שהתווה ראש הממשלה נתניהו להידוק הקשרים עם למדינות האזור, תוך מינוף יתרונותיה של ישראל בביטחון, בטכנולוגיה ובכלכלה".

החל מראשית שנות ה-70 של המאה ה-20, התקיימו קשרים חשאיים בין ישראל לעומאן, אשר כללו בין היתר ביקורי גומלין חשאיים של בכירים במשטר הישראלי עם מקביליהם במשטר העומאני. עם זאת, פרוץ האינתיפאדה השנייה, אשר לוותה בהקצנה משמעותית של דעת הקהל בעולם הערבי כנגד ישראל, הביאה לניתוקם הרשמי של היחסים הרשמיים בין המדינות, ולסגירת הנציגויות המסחריות.

זמן קצר לאחר שובו של נתניהו לישראל נמסר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו סבור שאלוף אביב כוכבי הוא המועמד הראוי להיות הרמטכ"ל הבא של צה"ל. מועמדותו תובא לממשלה לאחר אישור ועדת גולדברג".

כזכור, הבוקר הודיע שר הביטחון אביגדור ליברמן כי יעביר את שמו של אלוף כוכבי לשופט בדימוס אליעזר גולדברג, יו"ר הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בשירות המדינה. שר הביטחון ליברמן הודיע על החלטתו לראש הממשלה, בנימין נתניהו ולרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט. שר הביטחון שוחח גם עם שלושת המועמדים הנוספים לתפקיד הרמטכ"ל, הודה להם על התמודדות מקצועית, מכובדת, מפרגנת ו"ג'נטלמנית".

מאז ההודעה, לא נמסר דבר מלשכת ראש הממשלה וגם בלשכת שר הביטחון לא הגיבו לפניות בנושא. בהודעת ליברמן נאמר כאמור כי "שר הביטחון ליברמן הודיע על החלטתו לראש הממשלה, בנימין נתניהו", אך לא נמסר כי המינוי התקבל על דעת השניים. בניגוד למקרים קודמים שבהם פורסמה הודעה על תפקיד של אישיות רמת דרג, הפעם לא יצאה כל הודעה מלשכת ראש הממשלה שמברכת על המינוי. איש בלשכות לא הגיב לפניות בנושא.

לדברי הפרשן הבכיר עמית סגל "‏זו הסיבה שבגללה לא בירך עד עתה על מינוי כוכבי, ומן הסתם גם הסיבה שיש מתח על המהלך שפורסם בעודו מחוץ לישראל". ‏גורם בסביבת נתניהו ציין כי "אין שום מחלוקת על הרמטכל. הניסיון של ליברמן לייצר מצג של מחלוקת על ידי הוצאת ההודעה בזמן שראש הממשלה בחו"ל בביקור חשאי חשוב לא ראוי".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מכיר ומשלים עם ישראל

בתמונה הסולטן עם בגד שחור, ובסרטון הוא עם לבן, מה נסגר?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture