טיסת הבזק לבריסל • ההערכות: מפעלי הטילים של חיזבאללה על הכוונת

ראש הממשלה נתניהו, שיצא היום לפגישת בזק עם מזכיר המדינה האמריקני, אמר עם עלייתו למטוס: "אדון בדרכים לבלום את התוקפנות של איראן וגרורותיה בצפון" • גוברות ההערכות: מתקפה ישראלית יזומה בלבנון - קרובה מאי פעם

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

באופן מפתיע הודיעו הבוקר בלשכת ראש הממשלה כי נתניהו ייסע היום לבריסל שם ייפגש עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו השוהה בימים אלה באירופה לאחר פסגת ה'גי 20' ונפגש עם מספר ראשי מדינות. הפגישה אמורה היתה להיערך ביום רביעי השבוע, אך הוקדמה בין היתר בשל הלוויית הנשיא האמריקאי ג'ורג' בוש האב, ותתקיים הערב בסביבות השעה 20:00 (שעון ישראל).

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לפני זמן קצר עם המראתו לפגישה כי ״אני יוצא עכשיו לבריסל לפגישה חשובה עם מזכיר המדינה של ארה״ב מייק פומפאו. אנחנו נמצאים בקשר שוטף עם ידידינו האמריקנים. אני אדון עם מייק פומפאו על שורה של התפתחויות באזורנו ועל הדרכים שאנחנו נוקטים יחד כדי לבלום את התוקפנות של איראן וגרורותיה בצפון. כמובן שנדון גם בנושאים אחרים״. לפי הודעת לשכת ראש הממשלה, נתניהו ופומפאו צפויים לדון בפגישתם בהתפתחויות באזור ואל הפגישה יתלוו ראש המוסד, ראש המועצה לביטחון לאומי והמזכיר הצבאי.

הפגישה החטופה מגיעה על רקע מצב ביטחוני מתוח בגבולות ישראל, כשרק בשבוע שעבר בוצעה (על פי דיווחים זרים) תקיפה ישראלית בסוריה, שמצטרפת לתקיפה אמש של כוחות הקואליציה הבין לאומית בהובלת ארצות הברית. להערכת פרשן 'ווינט' רון בן ישי, נתניהו ידבר עם שר החוץ האמריקני על ההקמה המזורזת של המפעלים לדיוק טילים בלבנון, זאת כהכנה לפעולה ישראלית אפשרית לסיכול מאמץ זה של איראן וחיזבאללה.

לדברי בן ישי, "נתניהו ככל הנראה יציג לאמריקנים את העובדות כדי לקבל גיבוי אם ישראל תפעל – ואם, כתוצאה מכך, תוגש למשל תלונה למועצת הביטחון. יש להניח שפומפאו, שנחשב לנץ בהקשר האיראני, יבטיח לנתניהו שיביא את העניין בפני הנשיא דונלד טראמפ והיועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון בתוספת המלצה אוהדת לסייע לישראל בזירה הבינלאומית – אולי אפילו, לפני פעולה שלנו, באמצעות פרסום "אזהרה אחרונה" לאיראן לפני שישראל עוברת ל"פעולה קינטית". ייתכן שעצם הפרסום שניתן לנסיעה (שהייתה יכולה להתבצע בחשאי) מהווה חלק ממערכת האיתותים של ישראל ללבנון ולאיראן – כדי שאולי לא יהיה צורך באותה פעולה "קינטית"".

אמיר בוחבוט מ'וואלה' מוסיף כי "בשנה האחרונה התריעו גורמים ביטחוניים ומדיניים בכירים ישראליים בפני גורמים מערביים, כי חיזבאללה ואיראן מתאמצים להקים מפעלים לייצור רקטות וטילים מדויקים באדמת איראן. מטרת הקמת המפעלים הוא לחסוך את שינוע אמצעי הלחימה, שנהיה מורכב מאוד בשנים האחרונות בזכות מאמץ מודיעיני בינלאומי ואכיפה קפדנית יותר של המרחב האווירי מאיראן לסוריה".

לדבריו, "מערכה נגד חיזבאללה תראה אחרת לגמרי. מעבר למאמץ של חיזבאללה להשיג טילים ורקטות מדויקים, ארגון הטרור מחזיק בארסנל גדול מאוד של רקטות לטווח קצר, בינוני וארוך שיסבו נזק כבד לעורף – אך גם למוקדי כוחו של חיל האוויר הישראלי ולאתרים רגישים במיוחד. חיזבאללה מחזיק בהיקף של רקטות וטילים בעלי ראש נפץ קרבי גדול הרבה יותר מאלו שמוחזקים בידי חמאס, וההרס בעורף המדינה יהיה בהתאם".

"בהינתן מציאות שכזו, במערכה הבאה יידרש הדרג המדיני להורות על הפעלת סוללות כיפת ברזל תחת מדיניות חכמה ומאוזנת, שתאפשר את תפקודו הרציף של צה"ל בכלל וחיל האוויר בפרט אך גם להגן על אזרחים. אין מספר בלתי נגמר של כיפת ברזל, ולכל סוללה יש מספר מוגבל של מיירטים. לכן, הפעלתן הנכונה תהיה קריטית. העורף ייפגע באופן חסר תקדים, אך עיקר הרגישות תהיה כלפי בסיסי חיל האוויר והתשתיות הרגישות במדינת ישראל".

"צה"ל יידרש להגיב בעוצמה רבה ובאגרסיביות חריגה מהאוויר ומהקרקע, תוך כדי היקף גדול של יעדי טרור בו זמנית, ולשקול לתמרן קרקעית לעומק שטח האויב ולא להתמהמה בהחלטה כמו במלחמת לבנון השנייה".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture