הרס בעמונה. צילום: נתי שוחט / פלאש 90

עשרות פצועים ו-7 עצורים: הסתיים הפינוי האלים בחוות עמונה

לאחר שעות של עימותים אלימים הסתיים פינוי המאחז הלא-חוקי חוות עמונה. חילופי ההאשמות וגירסאות סותרות בין המשטרה להנהגת המתיישבים על היקפי האלימות והאשמים בה. גם המערכת הפוליטית חלוקה בהתייחסות לאירועים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

עימותים קשים הבוקר סמוך לישוב עמונה במהלך פינוי מאחז בלתי חוקי שהוקם במקום: כוחות משטרה גדולים הגיעו לפנות בוקר למאחז שהוקם לפני 3 שבועות לזכרו של הפעוט שנרצח בפיגוע בצומת עפרה והחלו בפינו מספר קראוונים שהוצבו בו.

במהלך הפינוי התפתחו עימותים קשים בין אנשי כוחות הביטחון לפעילי ימין ששהו במקום. כתוצאה מהעימותים נפצעו עשרות שוטרים ומפגינים. בנוסף נעצרו 7 חשודים בהתפרעות.

מנהיגי המאבק מאשימים כי "השוטרים פתחו בירי כדורי גומי ורימונים הלם וגז נגד המוחים ובני הנוער במקום והשתמשו בפינוי באגרופנים ובאלות". לחצו כאן לתיעוד נרחב מהשטח

"משטרת ישראל נהגה כאן באלימות כמוה ראינו בפינוי עמונה הראשון ב2006" את חאן אל אחמר ראש הממשלה לא פינה למרות שיש פס"ד חלוט של בג"ץ. אבל כאן במקום שהקרקע שלנו היה חשוב לו למהר ולפנות אחרי עשרה חודשים בהם המתננו לאישור להשתמש בקרקע אישור שלא הגיע. ככה זה כשאתה מתנחל – אין לך באמת זכויות אפילו לא זכות פשוטה להשתמש ברכוש שלך", כך בהודעת מנהיגי המאבק.

מארגון 'חוננו' נמסר: "עורכי הדין של ארגון חוננו מעניקים סיוע משפטי עד כה ל-5 עצורים שמועברים לתחנות המשטרה. בנוסף, למוקד המשפטי של ארגון חוננו מגיעים דיווחים על אלימות שוטרים קשה. בסרטונים שמגיעים מהמקום ניתן לראות שימוש פסול בגז פלפל, תקיפת נער שישב על הקרקע ע"י שוטר מג"ב והתזת גז פלפל לתוך מבנים.

בנוסף פונו מספר נערים לבתי החולים בעקבות אלימות שוטרים. עורכי הדין של המחלקה האזרחית בארגון חוננו החלו באיתור שוטרים אלימים ובהגשת תלונות בנושא".

במשטרה מציגים גירסה הפוכה לאירועים: "לפנות בוקר הכוחות שהגיעו לעמונה נתקלו בכ- 300 מתפרעים שהבעירו צמיגים בכניסה למאחז, שפכו שמן על כבישי הגישה ויידו אבנים וסלעים לעבר הכוחות. על מנת להשתלט על המתפרעים, הכוחות נאלצו לבצע גם שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. בניגוד לחלק מהדיווחים המופיעים בתקשורת לא בוצע כל שימוש בירי גומי.

עם סיום הפינוי הראשוני במתחם התבצרו כמה עשרות מפירי סדר בשני המבנים תוך המשך האלימות הפיזית והמילולית לעבר השוטרים. באירוע נפצעו 23 שוטרים שפונו לבתי החולים כתוצאה מיידוי אבנים וחבלות שבין היתר כללה דקירת קצין בידיו על ידי עצם חד. בפעילות נעצרו עד כה 7 חשודים בגין האלימות שהופעלה כלפי הכוחות וייתכנו מעצרים נוספים בהמשך".

בוידאו: ח"כ סמוטריץ מגיע לזירה (צילום: נוער עמונה)

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לאירועים ואמר: "‏מאות בני נוער נפלאים, שחדורים באהבת הארץ ונאחזים בה במסירות, נמצאים עכשיו בעמונה בקור מקפיא וערוכים למחות נגד העוול של פינוי נוסף שם. שום ביקור מוצלח של ‎נתניהו בברזיל לא יאפיל על הפגיעה של נתניהו בהתיישבות. בידיו להכשיר חוקית את השיבה הביתה לעמונה תוך חמש דקות".

לדבריו, "‏הוא מחליט לא לעשות זאת ומעדיף לפנות. את עמונה הוא יפנה אבל את חאן אל אחמר לא. ביבי חלש מול ערבים וחזק נגד יהודים. הרוח הגדולה של הנוער הנהדר הזה תנצח".

יו"ר האיחוד הלאומי, השר אורי אריאל: "קורא לראש הממשלה ושר הבטחון נתניהו להורות על הפסקת הגירוש מעמונה לאלתר ולהעביר הכוחות לפינוי חאן אל אחמר שהבגץ התיר לפנותו".

תגובת 'הימין החדש': "אנחנו קוראים לראש הממשלה לפנות כבר היום את הבנייה הערבית הבלתי חוקית בחאן אל אחמר. חוק הוא חוק הוא חוק. האכיפה הסלקטיבית כנגד יהודים בלבד בעמונה, אל מול החשש לפנות בנייה ערבית פרועה ובלתי חוקית בחאן אל אחמר, משדרת חולשה והססנות של ממשלת ישראל אל מול הפלסטינים, ופוגעת בהרתעה של מדינת ישראל.

כזכור, שקד ובנט היו היחידים בקבינט (ב 21.10.18) שהתנגדו לדחיית פינוי חאן אל אחמר, בעוד נתניהו וליברמן הצביעו בעד דחיית הפינוי למועד בלתי ידוע. אנו קוראים לראש הממשלה לקיים את הבטחתו כבר היום".

במרכז ובשמאל, מנגד, תקפו את המפגינים וגיבו את המשטרה. ח"כ יאיר לפיד: "האלימות בעמונה היא תוצאה של העובדה שהמתפרעים חושבים שיש להם גיבוי פוליטי מתוך הקואליציה. אין דבר כזה גיבוי פוליטי לאלימות נגד כוחות הביטחון, נגד צה"ל, נגד המשטרה. מי שמתפרע צריך לפנות אותו ולרסן אותו ללא שום היסוס".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ: "הארוע הקשה ובו פורעי החוק מכים כעת שוטרים בעמונה בעידודו של ח״כ סמוטריץ׳ , הוא חמור ביותר ודורש טיפול תקיף של כוחות הבטחון. מדובר באלימות המסכנת את שלטון החוק ושמה ללעג את החלטות בג"צ. אני מצפה מראהמ נתניהו ומהשר לבטחון פנים ארדן לגנות בנחרצות את ההתפרעות האלימה והמתוכננת, למרות ההיגררות המתמשכת שלהם אחרי הקוו שמכתיב סמוטריץ׳".

 

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יהודי לא מגרש יהודי…
חשבתי שסיימנו עם זה.. מסתבר שלא…
מסתבר שבשנת 2018 אחרי 10 שנה מההתנתקות כשבשלטון ממשלת ימין וראש ממשלה שלא מפסיק לקשקש ולהפחיד מהשמאל, אבל בפועל מתנהג בדיוק כמו שרון דאז, שום ימין ושום נעליים…
בושה!!
כהנא צדק!!!!!

אי אני "אוהב" את כל המתיפיפים נגד היהודים .
אבל על ישובים הערבים/דרוזים/בדויים הם לא מעיזים לפתוח פה ארורים כמוהם היו גם בתקופת השואה ולא רק לפניה .
חזקים נגד עמם הם האנשים החלשים והשפלים והצבועים ביותר.
וכבר ידוע ש"מחריביך…ממך יצאו".
משיח גאולה עכשין.

יישרכח למתנחלים האמיצים שלא נתנו למשטרה הברברית לענות אותם. כל הכבוד. עם כאלה ברברים צריך כח. כי הם מבינים רק כח. הרי אין שום סיבה שבעולם שהחוק הדיקטטורי במדינת המינות יחליט על דעת עצמו להתנכל למשפחות חפות מפשע שבסך הכל רצו לחיות בארץ ישראל ולקיים את המצוות התלויות בארץ.

למה לא מפנים והורסים את חאן אל אחמר בגלל שזה ערבים אז מותר להם .
למה לא מפנים אותם כמו את היהודים שלנו בעמונה.
כי יש לערבים כח באלימות שיגנו עליהם .
ולנו היהודיים יש את שלי אחימ… ועוד כל מיני פופוליטקים שעוזרים לחאן אחמר ועוד מפגעים שהערבים עושים וביבי שותק ומגבה למה ביבי וליברמן ועוד עושים זאת כי הם מפחדים הם מפחדים מהערבים.

חוזרים על הטעויות כמן תמיד. במקום להתיישב היכן שבאמת אפשר. ולחכות בסבלנות לאישור למקומות הבעייתיים ,רצים לכל חור וגבעה,ואח"כ בוכים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture