Yonatan Sindel/Flash90

ההתייעצויות: המפלגות החרדיות המליצו על נתניהו – "רוצים להמשיך" • צפו

נציגי הסיעות שנבחרו לכנסת ה-21 הגיעו לבית הנשיא והמליצו על המועמד שלהם לתפקיד ראש הממשלה. הליכוד פתח את סבב הפגישות, שיסתיים מחר עם רע"מ-בל"ד. ריבלין צפוי להטיל כבר השבוע את התפקיד על נתניהו • כל העדכונים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

12:45 – ח"כ אחמד טיבי: "רצינו לשנות את המציאות שבה ראש ממשלה עוין לציבור הערבי ופוגע בכל תחומי החיים של כלל הציבור בישראל, לא הצלחנו, לכן לא נמליץ על אף אחד. מה עוד, שגנץ לא מצא לנכון לדבר על האזרחים הערבים, הוא כל הזמן אמר יהודים ולא יהודים וחשש להשתמש במושגים יהודים וערבים". צפו

12:40 – חברת הכנסת עאידה סלימאן אמרה כי היא מודאגת מתוצאות הבחירות. "ממשלת שלטון לקחה על עצמה לאכוף על טוהר הבחירות. אנחנו דורשים חקירה", אמרה. "מוטלת עלינו אחריות כבדה שאין לו אימון במערכת הפוליטית הישראלית ועלינו לחשוב טוב על הקשר בין הציבור הערבי למדינה"

12:30 – נשיא המדינה לחברי הכנסת מחד"ש-תע"ל: "העם בחר את נציגיו, ואתם נבחרתם. עם ישראל זה כולנו ויכולות להיות מחלוקות בינינו, אבל כולנו נמצאים במדינה אחת וכולנו אזרחיה. כל חברי הכנסת מקבלים החלטות שנויות במחלוקת בתוך המערכת הישראלית. נוענדו לחיות יחד ולא נגזר עלינו לחיות יחד".

12:20 – יו"ר חד"ש, איימן עודה, ויו"ר תע"ל, אחמד טיבי, אמרו היום (שני) בפני נשיא המדינה ראובן ריבלין כי הם לא ממליצים על מועמד להרכבת הממשלה. עודה אמר לנשיא: "אם סיימנו את הבחירות הקודמות בערבים נוהרים לקלפיות, המערכת האחרונה לוותה בהסתה חסרת תקדים מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו. המצלמות בתוך הקלפיות היו אמורות להרתיע את הציבור הערבי מלבוא להצביע. מצפים מרה"מ שתהיה לו אמירה מאד ברורה בנושא. אנחנו לא ממליצים על אף אחד. המאמץ שלנו להפיל את נתניהו לא היה מספיק. צפו

12:10 – סגן השר פרוש אצל נשיא המדינה ריבלין: "'יהדות התורה' מלווה אותנו מהכנסת השניה, ואנו ממשיכים באותה הדרך. ישנם הרבה דעות בציבוריות הישראלית ויהיה נכון שהמפלגות השונות לא ידרשו דברים קיצונים בהסכמים הקואליציונים. יש משילות במדינת ישראל ומפלגה שקיבלה 5 מנדטים אינה יכולה לדרוש מה שמפלגה שקיבלה 35 מנדטים או 8 מנדטים יכולה לדרוש".

12:00 – גפני: "ההתחזקות שלנו היתה מציבור לא חרדי. אולי אפילו ציבור חילוני. השאלה של הגיוס היא לא הכי חשובה. נעשה כל מאמץ לדאוג לכלל האזרחים".

11:50 – ח"כ אורי מקלב בבית הנשיא: "אנחנו באותה המתכונת, יש לנו עשרים אחוז גידול והמסורת שלנו הוא המשך הצביון של המדינה, יש הרבה הזדהות למה שאנחנו מייצגים ויחד עם ראש הממשלה נתניהו נוכל לשמור זאת". ריבלין: "אתם פועלים לכלל הציבור והציבור מוכיר לכם טובה".

11:40 – סגן השר יעקב ליצמן אמר לנשיא המדינה כי מפלגתו עלתה במנדט אחד – לשמונה על חשבון מפלגת הליכוד. "אנחנו ממליצים על בנימין נתניהו, אנחנו עברנו איתו קדנציה טובה וחזקה. אנחנו חושבים שזה נכון לכלל ישראל", אמר. צפו

11:30 – נציגי יהדות התורה סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, יו"ר ועדת הכספים משה גפני, סגן שר החינוך מאיר פרוש וח"כ אורי מקלב הגיעו כעת למשכן הנשיא בירושלים בכדי להמליץ לנשיא על מועמדם לראשות ממשלה. מוקדם יותר נפגשו ליצמן וגפני יחד עם השר דרעי עם ראש הממשלה נתניהו. צפו

11:00 – ח"כ יצחק וקנין (ש"ס) אמר לאחר ההתייעצות עם נשיא המדינה ראובן ריבלין כי הוא בטוח שתוקם ממשלה למרות המחלוקות עם ישראל ביתנו. "אני מכיר את אביגדור ליברמן הרבה זמן. מבטיח לך שתוקם ממשלה ויסכימו כולם לקווי היסוד של הממשלה ועל פי זאת הממשלה תתנהל. לא היינו צריכים ללכת לבחירות כי אנחנו רואים את המצב אבל ש"ס יצאה מחוזקת. אנחנו דבקים במטרה", אמר וקנין.

10:55 – יצחק וקנין, השר לשירותי דת, אמר לנשיא המדינה במהלך הפגישה כי הממשלה האחרונה דגלה בסטטוס קוו בנושאים שהם במחלוקת. "לא נוכל לתת יד לממשלה אחרת שתפגע בקודשי ישראל כמו השבת דבר שחשוב לאחדות ישראל", אמר.

10:50 – ראש המשלחת של שס לנשיא המדינה, השר יצחק וקנין אמר במפגש כי, "לאורך כל מערכת הבחירות אמרנו את הדברים בצורה ברורה, שאנחנו תומכים בבנימין נתניהו. אני חושב שהממשלה בראשותו תפקדה כראוי והוא ראוי להמשיך ולנהל את המדינה". צפו

10:45 – נציגי סיעת שס, חברי הכנסת איציק כהן, משולם נהרי, יעקב מרגי, יואב בן צור, מיכאל מלכיאלי והמנכ״ל חיים ביטון הגיעו כעת למשכן הנשיא להמליץ לנשיא על מועמדם להרכבת הממשלה.

10:20 – הנשיא ראובן ריבלין הציע למפלגת כחול לבן לבחור בממשלה אחדות, "רבים בישראל מבקשים לראות קירוב לבבות. לא רוצה להשתמש במילה אחדות כי יש לה פן פוליטי. כאשר עומדים בפנינו אתגרים מדינים ביטחונים וכלכלים ואזרחים. שאלות חברתיות וצריך לטפל בהם ברגישות שאלתי אם יוצא לך ללא תנאים מוקדים להצטרף לממשלה לא לאיש שאתם ממליצים עליו ..האם הייתם שוקלים אותה?".

גבי אשכנזי השיב "אנחנו באים משירות המדינה ומעולם לא בדקנו מה יש מתחת לכסדה של חייל כזה או אחר. אני חושב שאומר בכנות שזה לא מפתיע ושאלנו ובררנו עם עצמנו. לאחר מחשבה ולא בקלות דעת אנחנו חושבים שבנסיבות הקיימות לא נוכל לשרת בממשלה שאתה מציע. במציאות הזאת לא נוכל לשבת בממשלה כזאת. נפעל למען עם ישראל אבל לא בתוך ממשלה שלא בראשות גנץ. כל דבר שמשרת את האחדות נפעל למענו".

צפו בחילופי הדברים בין ריבלין לאשכנזי.

10:05 – נציגי סיעת כחול לבן, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, אבי ניסנקורן, אורנה ברביבאי, צבי האוזר, אורלי פרומן ועומר ינקלביץ' הגיעו לבית הנשיא והמליצו להטיל את הרכבת הממשלה על יו"ר הסיעה, בני גנץ. נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר כי "שנים רבות לא נראה מאבק כל כך צמוד בין שתי מפלגות". נציג כחול לבן, גבי אשכנזי אמר: "העם אמר את דברו, ואנו מכבדים את החלטתך. למרות שאנחנו כמה ימים אחרי הבחירות, אנו גאים בהישג ומרגישים מחויבים לציבור של מעל מיליון ומאה אלף מצביעים".

9:50 – שר הפנים אריה דרעי, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים משה גפני נפגשים כעת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת לפני פגישת נציגי ש"ס ויהדות התורה עם נשיא המדינה ראובן ריבלין בה ימליצו בדבר המועמד הרצוי להרכבת הממשלה הבאה.

9:45 – נציגי מפלגת הליכוד, שר התיירות יריב לוין, שרת התרבות והספורט מירי רגב וח"כ דוד ביטן אמרו היום (שני) לאחר פגישתם עם נשיא המדינה ראובן ריבלין: "אנחנו המלצנו בפני כבוד הנשיא כי מלאכת הרכבת הממשלה תוטל על יו"ר הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו. הליכוד היא הסיעה הגדולה ביותר שהצביעו עבורה הכי הרבה מצביעים. היעד שלנו הוא להרכיב ממשלה יציבה שתוכל לכהן לאורך השנים הקרובות".

9:40 – נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר כי "העם כולו מבקש לראות אחדות יותר אמיצה גם כשיש חילוקי דעות בין חלקי העם. ראוי שלכל אחד תהיה דעה במשטר דמוקרטי פרלמנטרי וכל קריאתי אליכם כח"כים ושרים שהאתגרים העומדים בפנינו אינם פשוטים".

9:35 – השר מירי רגב שהגיעה לפגישה אמרה, "נתניהו קיבל את אימון הציבור ברמה האישית והליכוד ברמה הלאומית. למרות כל מה שקרה ופרסום המלצות הציבור אמר את דברו ואנחנו מאמינים וסומכים על נתניהו שיוביל את מדינת ישראל".

9:30 – השר יריב לוין אמר במפגש עם נשיא המדינה כי, "בשם כלל אזרחי ישראלי מאחלים רפואה שלמה לרעייתך. כסיעה הגדולה ביותר אנחנו ממליצים על בנימין נתניהו לראשות הממשלה. עברנו מערכת בחירות לא פשוטה ואנחנו נקים ממשלה יציבה". צפו

9:25 – נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר במהלך הפגישה עם נציגי הליכוד כי "אמרתי לפני הבחירות ואני חוזר ואומר עכשיו. נשיא לא בוחר ראש ממשלה גם לא אדם אחד מתוך אזרחי המדינה בוחר ראש ממשלה, אלא הריבון בוחר ראש ממשלה והריבון הוא העם".

9:20 – הראל טובי, מנכ"ל בית הנשיא, אומר לגלי צה"ל כי "גורמים פוליטיים ניסו להשתמש בקשר שלהם עם הנשיא כמנוף פוליטי. היו נסיונות לערער על שיקול הדעת שלו ואת אמון הציבור בו. בסופו של דבר הנשיא מגשים את רצון הבוחר ורצון העם".

9:15 – נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר לפני זמן קצר כי "כבר ביום רביעי הקרוב אזמן אליי את אותו ח"כ שיש לו את הסיכוי להרכיב הממשלה ושמעל 60 חכים המליצו עליו. לנשיא המדינה יש שיקול אבל אני פועל לפי רוח החוק – לאדם שיש את הסיכוי הגדול ביותר להרכיב את הממשלה".

9:10 – נציגי מפלגת הליכוד, שר התיירות יריב לוין, שרת התרבות והספורט מירי רגב וח"כ דוד ביטן הגיעו לפני זמן קצר לבית נשיא המדינה, ראובן ריבלין, להכריז על יו"ר הליכוד בנימין נתניהו כמועמד שעליו הם ממליצים להרכבת הממשלה.

אחרי שהאבק ממערכת הבחירות שקע, המאמצים במערכת הפוליטית ממוקדים בהרכבת הקואליציה, לקראת השבעת ממשלת נתניהו החמישית והכנסת ה-21. החל מהיום (שני) בבוקר, נשיא המדינה ראובן ריבלין יקבל בזה אחר זה את נציגי המפלגות במשכנו ויתחיל את סבב ההתייעצויות לקראת הרכבת הממשלה.

הסיעה הראשונה שתגיע לנשיא הינה סיעת הליכוד, שתיוצג על ידי השרים יריב לוין ומירי רגב, וח"כ דוד ביטן, שתמליץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה. אחריהם יגיעו שבעה נציגי כחול לבן – גבי אשכנזי, אבי ניסנקורן, אורנה ברביבאי, רם בן ברק, צבי האוזר, אורלי פרומן ועומר ינקלביץ – שימליצו על יו"ר כחול לבן בני גנץ. בהמשך היום, יגיעו גם נציגי סיעות ש"ס, יהדות התורה וחד"ש-תע"ל, ומחר יגיעו נציגי מפלגת העבודה, ישראל ביתנו, איחוד מפלגות הימין, כולנו, מרצ ורע"מ-בל"ד.

עוד תגיע היום למשכן הנשיא משלחת של סיעת ש”ס בהשתתפות חברי הכנסת איציק כהן, משולם נהרי, יעקב מרגי, יואב בן צור, מיכאל מלכיאלי והמנכ״ל חיים ביטון. גם כאן ההמלצה תהיה חד־משמעית: נתניהו. המלצה זהה ייתנו גם חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני, מראשי סיעת יהדות התורה, שיגיעו גם הם היום למשכן. ואילו חברי משלחת חד”ש־תע”ל אינם מתכוונים להמליץ על איש.

סבב ההתייעצויות יסתיים מחר בשיחות עם נציגי שאר הסיעות בכנסת. בין המפלגות שיגיעו מחר להתייעצויות, שיתנהלו בשקיפות מלאה ויועברו בשידור חי, רשימת העבודה בראשות אבי גבאי. בכוונתם להמליץ ככל הנראה על גנץ. בתום הסבב אמור הנשיא להודיע ביום רביעי על מי החליט להטיל את תפקיד הממשלה. מרגע הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על הח”כ הנבחר יעמדו לרשותו 28 ימים להשלמת משא ומתן קואליציוני ולהרכבת הממשלה הבאה. אם יצטרך הארכה, יכול הנשיא להעניק לו ארכה של עד 14 יום נוספים.

ביום רביעי צפוי יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר להגיש לנשיא באופן רשמי את תוצאות הבחירות – ולאחר מכן ישקול ריבלין את הצורך בהשלמת סבב ההתייעצויות. ככל הנראה, כבר באותו היום ריבלין צפוי לזמן את נתניהו ולהטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture