Gili Yaari/Flash90

נתניהו לפורשי 'ישראל ביתנו' שעברו לליכוד: "ליברמן אפס מעשים" • צפו

ראש הממשלה נפגש עם המטה הרוסי בליכוד, בהם 25 נציגים מ'ישראל ביתנו' שעברו לליכוד. נתניהו תקף את ליברמן: "היום הוא מדבר נגד חרדים, אבל לפני רגע ליברמן היה בברית עם החרדים". גורם בליכוד: מגעים מול נציגים נוספים שיעברו לליכוד

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום יחד עם מטה השטח הרוסי של קמפיין הליכוד, עם 25 נציגים של המגזר הרוסי שעבדו בעבר עם 'ישראל ביתנו' והחליטו להעביר את תמיכתם לליכוד. הפגישה התקיימה יחד עם השר זאב אלקין, ראש העיר נוף הגליל רונן פלוט, אריאל בולשטיין יועץ רה"מ למגזר הרוסי ואנשי קמפיין הליכוד. גורם בליכוד מציין כי מתקיימים מגעים מול נציגים נוספים שיעברו לליכוד בקרוב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במפגש, "תודה לכם על התמיכה. כשנעשיתי ראש ממשלה לקחתי מנכ״ל לליכוד מיוצאי ברית המועצות לשעבר. כשהקמתי ממשלה הבאתי את נתן ויולי לשרים. לימים תמכתי ביו"ר כנסת מהמגזר. אלקין הוא יוצא בריה"מ. זה לא מקרי ולא פוליטי, זה מתוך השקפה לאומית עמוקה שיש לי שחשבתי לקדם את המגזר דרך הליכוד".

"אי אפשר להבין את ההצלחה של ישראל בלי הקליטה של למעלה ממיליון דוברי רוסית. אי אפשר להבין את ההצלחה הזאת בלי כלכלת השוק הפתוח שהובלתי. העלייה הרוסית לא הייתה נקלטת בשום אופן בלי פתיחת השוק. הרעיון לשלב את עולי בריה״מ לשעבר בתוך הפוליטיקה, הכלכלה, האקדמיה, היזמות – זה רעיון שבוער בי וזה חלק מהחזון שלי מאז ומתמיד".

נתניהו תקף בחריפות את ליברמן על אח פועלו למען המגזר, "יש צרכים. יש פנסיות שצריך לדאוג להן, יש בעיות שצריך לפתור. הבעיות הללו לא יפתרו בדרך של מפלגה סקטוריאלית. במשך שנים העברנו את האחריות לטיפול בבעיות הציבור הרוסי לליברמן. ליברמן לא עשה כלום. אני מכה על חטא – משום שהבעיות של המגזר לא נפתרו. הוא רק ידע לתת סיסמאות. תגידו לי דבר אחד שליברמן עשה?".

עוד תקף, "היום הוא מדבר נגד חרדים, אבל לפני רגע ליברמן היה בברית עם החרדים ורץ לכל הרבנים כדי לבלום את המועמד החילוני בקרב על ראש העיר ירושלים, אז אנחנו הבנו – ואנחנו נעשה. אצלו מילה זה רק מילה ואפס מעשים. אני מחוייב ואני אעשה – דיור ציבורי, פנסיות ועוד. עמדנו לתת את הפנסיות, הליכוד התחייב לכך, ליברמן ביטל את הפנסיות בגלל שלא הסכים להקים את הממשלה".

"אנחנו בונים דיור ציבורי בכל הארץ. אלפי יחידות דיור בכל הארץ. זאת אחריות של הליכוד והיא תמשיך להיות באחריות של הליכוד. את הפנסיות והדיור אני מבטיח ואני אביא, שמעתי על הספין של השמאל על "מדינת ההלכה".

"ליברמן רימה את בוחריו. הוא הבטיח להם ממשלה בראשות נתניהו. הוא לא עשה את זה. הוא הוליך שולל את בוחריו. ליברמן אמר שיתמוך במפלגה שתקבל הכי הרבה מנדטים. אם גנץ יקבל יותר, ליברמן ילך לממשלה עם גנץ לפיד וברק. אם הליכוד לא תהיה המפלגה הגדולה ביותר אנחנו נקבל ממשלת שמאל בתמיכת ליברמן, כי כך הוא התחייב. ליברמן גם לא תוקף את גנץ וברק, הוא רק תוקף אותי, אז ברור איזו מפלגה ואיזו ממשלה הוא מעדיף. יש דרך אחת למנוע זאת וזה להצביע לליכוד".

"אני רוצה אתכם בליכוד. רק בליכוד אפשר להשפיע על המדינה ולהביא הישגים. תכנסו בכל הכח ותשפיעו באמת, כי אי אפשר להשפיע בדרך אחרת״.

השר זאב אלקין אמר כי "יש פה אפשרות לבנות קבוצה גדולה וחזקה שתתמוך בנו בבחירות ותשפיע בתוך הליכוד. אנחנו בעידן חדש. אין יותר מפלגות מגזריות. הדרך לשנות את ישראל היא לפעול בתוך מפלגת השלטון כחלק אינטגרלי, כפי שהציבור דובר הרוסית השתלב בכל מגזר ומשפיע בכל דרך. הדרך להשפיע היא בשותפות אמיתית עם הליכוד – והשותפות הזאת מתחילה היום".

מקסים בביצקי, סגן ראש עיר, לשעבר יו״ר ישראל ביתנו בראשון לציון: "אני בליכוד לא בשביל להילחם במישהו אלא בשביל להילחם לטובת המגזר הרוסי. חשוב לנו לקבל תמיכה ממפלגת השלטון כי הבנתי ש-20 שנה לא קרה כלום דרך מפלגה מגזרית".

יוליה שטריים, סגנית ראש עיריית חיפה לשעבר מטעם ישראל ביתנו: "היום חזרתי הביתה לליכוד. אני אשמח לעבוד בשיתוף פעולה. אנחנו לא עולים חדשים, אנחנו ישראלים, והדרך להביא הישגים לציבור הרוסי היא לעבוד בשיתוף פעולה איתך. אסור לתת את הקול למפלגות קטנות, כי רק מפלגות גדולות משפיעות ויכולות להביא הישגים".

איגור גורביץ׳, חבר מועצת נשר, סגן ראש העיר נשר לשעבר, חבר ישראל ביתנו לשעבר: "התחלתי בפוליטיקה עם שרנסקי, ישראל בעליה ואחר כך ישראל ביתנו. הייתי סגן ראש עיר. מאוד חשוב עכשיו לתמוך בליכוד. העלייה מברית המועצות יכולה להיות בסיס חזק מאוד לליכוד".

איליה לוין, לשעבר יו״ר ישראל ביתנו בתל אביב: "אני נגד מלחמת יהודים ביהודים. מפלגות סקטוריאליות פירקו את המדינה לחלקים. אנחנו צריכים להתאחד מאחורי מפלגה אחת – והיא הליכוד. אנחנו צריכים סדר ויציבות והדרך לשם עוברת באמצעות תמיכה בך, ראש הממשלה נתניהו, ומפלגת הליכוד".

מ'ישראל ביתנו' נמסר בתגובה: "אנו מקווים שנתניהו, שהוא ראש הממשלה, שר הביטחון ושר הבריאות, ימלא קודם כל את תפקידיו הרבים וישקיע בביטחון המדינה, בתושבי הדרום ובצמצום הגרעון, את הזמן והמאמצים שהוא משקיע במתקפות והשמצות כנגד 'ישראל ביתנו'. טוב שנתניהו נזכר בקיומם של העולים מחבר העמים שלושה חודשים לפני הבחירות ומציף את פליטי 'ישראל ביתנו' בהצעות תעסוקה מגוונות.
נתניהו משדר פאניקה כי הוא מבין שהגורם היחידי שימנע ממנו להקים ממשלת הלכה זאת רק 'ישראל ביתנו'".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture