חרדה ודאגה: שעתיים אחרונות למגבית החירום: נותרו עוד מיליון וחצי שקל לגייס • הצילו

"אשריכם שהנכם זוכים לכך, ותתברכו בברכת ברוך אשר יקים את דברי התורה הזאת, וימלא ד' כל משאלות לבכם ובני ביתכם לטובה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
יום ד' 22:40 שעתיים לסיום מגבית החירום להצלת ישיבת "מאור התלמוד" עולם התורה בארץ ישראל ובעולם כולו עוקבים בדאגה נוכח המצב הקשה בו נותרו רק עוד שעתיים לסיום המגבית והצג לא זז מספיק ועדין אין התקדמות משמעותית בתרומות, כאשר המגבית זוכה לגיבוי ומעורבות חסרת תקדים של גדולי ישראל שליט"א ונוכח יעדי הקמפיין להצלת הישיבה, דרוש מאמץ אדיר להגיע אל היעד. בהנהלת הישיבה הוחלט בעקבות המצב לאסוף את הציבור לאמירת פרקי תהילים למען הצלחת המערכה.
יום ד' 20:36
4 שעות לסיום מגבית החירום להצלת ישיבת "מאור התלמוד" עולם התורה בארץ ישראל ובעולם כולו עוקבים בדאגה נוכח המצב הקשה בו נותרו רק עוד 4 שעות לסיום המגבית והצג לא זז מספיק ועדין אין התקדמות משמעותית בתרומות, כאשר המגבית זוכה לגיבוי ומעורבות חסרת תקדים של גדולי ישראל שליט"א ונוכח יעדי הקמפיין להצלת הישיבה, דרוש מאמץ אדיר להגיע אל היעד. בהנהלת הישיבה הוחלט בעקבות המצב לאסוף את הציבור לאמירת פרקי תהילים למען הצלחת המערכה.

נשיא. ישיבת 'מאור התלמוד' ורבה של רחובות, הגאון הגדול רבי שמחה הכהן קוק, בדברים מיוחדים בשעות האחרונות למגבית החירום למען הצלת הישיבה שהפריחה את השממה בעיר: "כל אדם שעוזר לקיים את הישיבה ולבנות אותה, זה דבר שיוצא מן הכלל. רואים עכשיו שהעיר היא לגמרי עיר אחרת, גדלים תלמידי חכמים. אני מאוד מבקש לבוא ולתת לישיבה במיוחד".

9 שעות לסיום מגבית הצלת ישיבת מאור התלמוד" ראש ישיבת "מאור התלמוד" הגאון רבי אברהם יצחק קוק שליט"א הפסיק את לימודו והגיע במיוחד לחפ"ק והורה לקרוא לבקש רחמי שמים למען הצלחת המערכה הגדולה ומבקש מכל תלמידיו לזעוק איתו פרקי תהילים.

ראש ישיבת "מאור התלמוד" הגאון ר' אברם יצחק קוק הפסיק את לימודו והגיע במיוחד לחפ"ק מגבית "להאיר מתוך חשכה", צפה בנתוני התרומות ונדהם מהקצב האיטי ותמונת המצב. ההגעה לשעות אחרונות של הקמפיין, יוצרת לחץ על הפעילים בחמ"ל וראש הישיבה זעק לבקש ולהתפלל לרחמי שמיים שהקמפיין יצליח.

יום ד' – 08:05

לאחר יממה של היענות עצומה וחסרת תקדים מכל רחבי הארץ והעולם, נותרו שעות אחרונות עד לסיום המגבית להצלת הישיבה ולהוריד את עול החובות האדירים שהשתרגו על צווארה • התורה הקדושה מתחננת בבקשה

מתיחות רבה ועצומה על עתיד אורה של תורה, לקראת סיום מגבית החירום "להאיר" עבור ישיבת מאור התלמוד ברחובות, כאשר שעות אחרונות נותרו עד היום הערב, סיום המועד שהוקדש למגבית ההמונים להצלת הישיבה ממצבה הקשה.

ביממה האחרונה ניכרה התעוררות והיענות חסרת תקדים כאשר אלפי בני ישראל ובתוכם אלפי בוגרי הישיבה הקדושה נענו בחפץ לב והתגייסו כאיש אחד להתייצב לאור קריאתם והוראתם החריגה של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, ודברי האש של רבותינו באופן שאיננו זכור, בקריאה של חרדה למען גורל הישיבה הנמצאת בסכנה כלכלית עצומה.

אך למרות היות עם ישראל נתבעין ונותנין, עדיין היעד ההכרחי רחוק עד מאוד, יעד קיומי אותו הציבו מומחים כלכליים לייצוב מצב הגרעון ויציאת הישיבה מן המצר אל המרחב בס"ד. ואכן, בקרב כל שדרות בני התורה והיכלי עמליה בארץ ובעולם, נשמעת ביום זה הזעקה הנרגשת להצלת ישיבת "מאור התלמוד": "להאיר מתוך חשכה", למען יציאת הישיבה מן המשבר התקציבי שהגיעה לפתחה בפתע פתאום.

הדריכות והמתיחות הגיעו לשיא אתמול בשעות הבוקר עם פתיחת מוקדי ההתרמה, מהחפ"ק המרכזי בקרית הישיבה בעיר רחובות, משם לריכוזים המרכזים ברחבי ארץ הקודש בירושלים, בני ברק ומודיעין עילית, כאשר אלפים נוטלים על עצמם יעדיי התרמה אישיים מיוחדים ואחריות אישית לפעול ולהפעיל לכבודה של תורה למען הצלת הישיבה הקדושה..

ביממה שחלפה מאז נאסף כמעט חצי מהסכום אותו קבעו ראשי הישיבה כיעד כאשר תחושת השליחות והחיבור הנדירים אופפים את כל בני התורה די בכל אתר ואתר, לקיים מצוות מרנן ורבנן שקראו מעומק ליבם להיחלץ חושים ומי יאמר זיכיתי ליבי לעת אשר כזאת.

במוקד המיוחד שנפתח כבר בתחילת השבוע עבור המעוניינים להקדים תרומתם ולהיות מהזריזין המקדימין למצוות מדווחים על עומס רב על קווי הטלפון, כאשר התורמים זוכים לקיים דברי חכמים אשר קראו לקיים מקום תורה מפואר זה, תל תלפיות של עמל, מידות ויראת שמים.

ראש הישיבה הגרא"י קוק שליט"א פנה בהתרגשות לכל בני הישיבה והודה להם על התגייסותם לעמוד לימין הישיבה ובירכם בברכה המשולשת בתורה הכוללת את כל עניני החיים. כמו"כ הועבר בין בני הישיבה דבריה של הרבנית זליבנסקי תליט"א הנושאת את משא הדאגה היום יומי בתקווה לישועת ה' להוריד עול משא החובות מעל כתפי הישיבה

הרבנית זליבנסקי שנושאת בעול הכספי של ישיבת 'מאור התלמוד' במכתב קורע לבבות ומיוחד לחניכי הישיבה אותה היא פותחת במילים מתחננות " הנני פונה אליכם חניכי הישיבה החשובים שליט"א בקריאה היוצאת מעומק לבי, לעזרה ד' בגבורים ולהחלץ חושים למען הצלת הישיבה הקדושה, שהיא קרובה כ"כ ללבכם, ואשר הגיעה למצב שככה אי אפשר להמשיך! פשוטו כמשמעו"
" קומו נא, ועשו מעשה!"
הרבנית ממשיכה ומספרת על רוחו ועל תחושותיו של בעלה ראש הישיבה הגאון רבי חיים זליבנסקי זצ"ל וכותבת " רוחו של ראש – הישיבה, הגאון רבי חיים בעלי זצ"ל נמצא כאן אתך וצועק בדממה חושה לעזרה אנא, תתאמץ ככל יכולתך"
לסיום מברכת הרבנית את העוזרים והמסייעים למען הצלת הישיבה בברכת אשר יקים את דברי התורה הזאת, " אשריכם שהנכם זוכים לכך, ותתברכו בברכת ברוך אשר יקים את דברי התורה הזאת, וימלאה ד' כל משאלות לבכם ובני ביתכם לטובה"
הבוקר נפתח למשך מ 48 שעות בלבד מגבית החירום להצלת הישיבה הק' מעול החובות האדירים שהשתרגו על צווארה, לקראת ימי ההתרמה המיוחדים בימי שלישי ורביעי השבוע, כאשר בכל אוהלי התורה ניכרת התלכדות ודאגה חסרת תקדים למען הצלתה של ישיבת 'מאור התלמוד' ברחובות, שהפכה למאור הגדול לעיר ולסביבותיה כאבן פינה בכתרה של תורה בארץ הקודש.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הגענו ליעד ?

הם הגיעו למעל 11 מיליון מתוך יעד של 10 מיליון!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture