צילום: פלאש 90

הבטחה לשר: פייגלין חתם עם נתניהו על הסכם פרישה של מפלגת 'זהות'

אחרי הפגישות והשמועות על הסכם שנרקם בין הליכוד למפלגת זהות, בשעה האחרונה התכנסו בנימין נתניהו ומשה פייגלין להצהרה משותפת, בה זהות הודיעה על פרישה תמורת תופינים והתחייבויות, בכפוף למשאל מתפקדי זהות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

אחרי שמפלגת זהות הודיעה כי היא פורשת מהמרוץ לכנסת ה-22, בכפוף להחלטת מרכז המפלגה, ראשי המפלגות, ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשה פייגלין, מסרו הצהרה משותפת לתקשורת בכפר המכבייה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח דבריו לפרויקט האיראני-לבנוני שחשף צה"ל בסמוך להצהרה ואמר: "היום חשפנו חלק מפרויקט הטילים המדויקים של איראן וחיזבאללה, אנחנו יודעים עוד כמה דברים. אנחנו נחושים לסכל את הפרויקט המסוכן הזה. מטרת הפרסום היום היא להבהיר שלא נשב בצד ולא ניתן לאויבים שלנו להתחמש בנשק קטלני נגדנו. כבר אמרתי לאויבים שלנו השבוע: היזהרו במעשיכם, היום אני אומר להם דיר באלאק".

נתניהו עבר לנושא שלשמו התכנסו, "נושא לא פחות חשוב", כדברי נתניהו, ופנה לפייגלין וחברי רשימת זהות ואמר, כי "אנחנו יוצאים היום לדרך משותפת כדי לקדם יחד ערכים של חירות אישית וכלכלה חופשית".

"משה", פנה נתניהו לפייגלין, "זה לא סוד שהיחסים שלנו ידעו עליות ומורדות, בעיקר מורדות. כשפגשתי אותך לפני כמה ימים והתחלנו לשוחח הרגשתי שזו הפעם הראשונה ששוחחנו באמת. שיחות מעמיקות, ארוכות ואני אומר לכם מאוד מעניינות – ואתה אמרת לי: 'תגיד למה זה לקח לנו 25 שנים לקיים שיחות כאלה?' טוב, יש לפעמים מקרים כאלה. אבל גילינו דבר פשוט שידענו אותו אבל לא בעוצמה שהתגלתה, ששנינו דוגלים באותן פעולות למען כלכלה חופשית, הורדת מסים, עידוד תחרות, שנינו תומכים בחירויות הפרט, בהורדת הרגולציה, אתם יודעים כמה אני עובד קשה בעניין הזה כראש ועדת השרים לענייני רגולציה, בשחרור ההתערבות הממשלתית שפוגעת באזרחים ובעלי עסקים ובייחוד בעסקים הקטנים".

"שנינו מסכימים על שורת פעולות שנדרשות להורדת יוקר המחייה", הוסיף נתניהו, "שנינו מודעים למצוקת העולים ואנחנו מחויבים לפתור אותה, ויש עוד דבר אחד חשוב מאוד שאנחנו שמנו לב, אנחנו עדים למקרים קשים ביותר של עשרות אלפים חולים שזקוקים לתרופת הקנאביס ומגיע להם לקבל את תרופת הקנאביס ואינם משיגים אותה. זה לא מתקבל על הדעת. המצוקה שלהם מחייבת אותנו לפתור את הבעיה והחלטנו יחד לפתור אותה, ולכן נביא לאישור הכנסת חקיקה של ליגליזציה לקנאביס רפואי, כדי להקל על החולים ולמנוע מהם רגולציה מיותרת".

נתניהו הוסיף להתייחס לנושא ואמר, כי "שורש ההצעה שמשה הביא בפני ואימצתי אותה בהסכמה מוחלטת זה לפתוח את השוק לייבוא. כשהשוק לא פתוח לייבוא, ואנחנו מדברים על ייבוא מבוקר על ידי הרשויות הרלוונטיות, אבל כשהשוק אינו פתוח לייבוא הוא בעצם נתון לחסדיו של קרטל, וכשיש קרטל תמיד יש חוסרים ויש מחירים גבוהים ויש גם שירות לא טוב ומוצרים פגומים. לכן אנחנו רוצים ליצור תחרות על מנת לתת את השירות לאנשים שזקוקים לשירות הזה, לפעמים ממש זקוקים לו כדי לחיות. הסכמתי יחד עם משה שהנושא הזה יכנס להסכמים הקואליציוניים של הממשלה הבאה שנקים בעזרת השם".

ראש הממשלה סיים את דבריו בפנייה ליו"ר 'זהות' ואמר: "ציבור גדול וחשוב תומך בדרך של זהות. ההחלטה שלך היום מבטיחה שהקול החשוב הזה של תומכי זהות לא ירד לטמיון. הקול החשוב של זהות יבוא לידי ביטוי בממשלה כדי שנוכל לקדם את הערכים הללו מתוך הממשלה. אני רואה אותך שר בממשלה, אני רואה אותך שותף נאמן לדרך ולחזון, אני לא אומר את זה רק מן השפה אל החוץ ואילו אינן מילים בעלמא. אני באמת מתכוון לזה, ואני חושב שאנחנו נוכל לעבוד יחד בצורה יוצאת מן הכלל כדי להציב את היעדים האלה ולהשיג את היעדים האלה, ולכן זו תוספת כוח חשובה מאוד למאבק שאני מוביל זה עשרות שנים, אני חושב שזה דבר חשוב מאוד למדינת ישראל. ההצלחה שלנו תלויה בשילוב הכוחות לפני הבחירות ואחרי הבחירות ולכן אני קורא לנבחרת של זהות ולמצביעי זהות לסייע לנו במאמץ החשוב הזה כדי שיחד נגשים את החזון המשותף שלנו".

יו"ר זהות משה פייגלין עלה לנאום אחרי ראש הממשלה ואמר, כי "במועד א' של בחירות 2019, זרחה בשמי ישראל תקווה גדולה לחירות האדם בישראל, לחירותו האישית ולזהותו הלאומית. כגודל התקווה כך היתה גם עוצמת המכה כשהתברר שלא הצלחנו להגשים את הציפיה שנוצרה".

"דווקא מתוך מועקה נוראה של חולים, ומתוך טרגדיה איומה של אשה צעירה שקיפדה את חייה כי לא יכלה לקבל את התרופה שהאריכה אותם, נוצרה הדברות ונפתח הפתח להתחיל ולהגשים בכ"ז, מתוך הממשלה שתקום בראשותך בע"ה, את חזון החירות של זהות", הוסיף פייגלין ופרש את ההישגים שעלו באמצעות ההסכם שנחתם. "ראשון ההישגים שמוצג בהסכם שנחתם היום שבמהלך המושב הראשון של הכנסת ה – 22 יחוקק חוק 'לגליזציה לחולים' שיתיר רכישת קנאביס לצרכים רפואיים לפי קביעת הרופא המטפל, מכל ספק מורשה בארץ ובחו"ל –על פי בחירת המטופל. הייבוא יעשה בפיקוח הרשויות המוסמכות והרכישה וההפצה יעשו על-ידי בתי המרקחת. סעיף זה יהווה דרישה של הליכוד בהסכמים הקואליציוניים עם המפלגות האחרות".

"רבותי זו מהפכה מצילת חיים ממש, אבל לא רק בנושא הכאוב הזה התחלנו להגשים את חזונה של זהות", הוסיף פייגלין. "בהסכם שלפניכם יש בשורה גדולה לשוק הפרטי, להורדת יוקר המחיה, ולעסקים הקטנים בישראל: כל עסק חדש, עד לגובה מחזור של 2 מליון שקלים, לא ישלם מס הכנסה בשנתיים הראשונות להקמתו, עד שיתקזז על כל הוצאות ההקמה. אתם צעירים? אתם יזמים? קודם כל תתחילו להרוויח באמת! רק אח"כ תתחילו לשלם. אתם גם לא תעמדו בתור ב- 70 תחנות בירוקרטיות ותמתינו לאישורים לפתיחת העסק– די יהיה שתתחייבו כי אתם עומדים בתקנות – ותתחילו מיד לעבוד! ישראל תציב כיעד לאומי, טיפוס לעשיריה הראשונה במדד קלות עשית העסקים של הבנק העולמי, בתוך 5 שנים! בהסכם הזה יש בשורה של שוק חופשי והתחלה של הורדת יוקר המחיה – כי כל מוצר שיש לו תקן ממדינה מפותחת, לא יצטרך עוד ע"פ ההסכם, לעבור גם תקינה ישראלית.

"מה שמדהים זה, שהתברר שראש הממשלה ועבדכם הנאמן, שאיך נאמר, דרכנו לא תמיד הייתה סוגה בשושנים, חולקים בנושאים הללו בדיוק את אותה השקפת עולם!", סיכם פייגלין את דבריו ופנה לנתניהו: "אני חייב לומר לך אדוני, שאני מלא הערכה מן האופן היסודי שבו נכנסת בעובי הקורה עד שנמצא הפתרון לחולים – וגם לסוגיות נוספות".

לאחר הדברים פנה יו"ר 'זהות' אל חברי מפלגתו ובהתאם להתחייבותו, כי יביא כל הסכם שייחתם לאישור של כולם במשאל מתפקדים מסודר. "לכולנו ניתנת עכשיו האפשרות לבנות לתפארת בשנים הבאות את המפלגה המדהימה שלנו – מתוך הממשלה! תוך שעבדכם הנאמן, יו"ר המפלגה, כבר פועל כשר ביצועי בכדי לקדם ולהגשים את החזון הנפלא של זהות!", אמר פייגלין והוסיף, כי "אם במשאל המתפקדים שנערוך ביום ראשון, אתם תצביעו בעד אישור ההסכם – מה שנחזה היה להיראות כמפלה במועד א', יתברר בדיעבד כהצלחה גדולה. הבחירה היא שלכם ושלכם בלבד!".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' בירך את משה פייגלין על הנכונות והאחריות לגוש הימין בבחירות הקרובות: "הצעד של פייגלין בו הוא דואג לעקרונות הרשימה שלו ומאידך מגלה פרגמטיות ומוותר על ריצה לא ריאלית הוא מבורך וראוי להערכה. אחריות כזו על ידי כלל הגורמים במחנה, יכולה להציל את הימין ולמנוע הקמת ממשלת שמאל".

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, הגיב אף הוא לחתימה ואמר: "נתניהו לא בוחל בשום אמצעי למען השלטון. הוא מוכן לשלם את חובותיו של פייגלין, הוא מוכן למנות אותו לשר בממשלתו על חשבון חבריו בליכוד והוא מוכן לקבל את רפי פרץ כשר החינוך. אותו רפי פרץ שחולם להפוך אוניברסיטאות לבתי נבואה. בקיצור, שלטון בכל מחיר גם במחיר של ממשלת הלכה".

מכחול לבן נמסר בתגובה לסיכום: "נתניהו דואג רק לנתניהו והפעם הוא קונה את פייגלין – כיסא תמורת חסינות. על חשבוננו הוא מנסה להקים את ממשלת החסינות הקיצונית שלו, ממשלת סמוטריץ – פייגלין – בן גביר, שתקדם סדר יום קיצוני. הציבור בישראל מבין שהבחירה היא בין ממשלת חסינות שתדאג רק לנתניהו לבין ממשלת אחדות רחבה בראשות כחול לבן, שתדאג לאזרחי ישראל".

יו״ר העבודה-גשר, ח״כ עמיר פרץ, הגיב אף הוא ואמר: "כל השבוע נתניהו פועל בכדי לחדש את ברית ההסתה שהביאה לרצח רבין. נתניהו – פייגלין – בן גביר. נתניהו שוב עולה למרפסת עם פייגלין ועם בן גביר. הפעם נתניהו מסית נגד הדמוקרטיה, המשטרה ובית המשפט. זאת תהייה ברית של חסינות וגזענות.

גם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב להסכם שנחתם ואמר, כי הוא "תומך במתווה המוצע בין זהות לליכוד, אשר אף תואם אתו במהלך המו”מ בין רה”מ נתניהו ומשה פייגלין. מדובר במהלך חשוב שעל עקרונותיו הודענו במאי השנה, ופרסמנו תקנות בעניין. יחד נפעל שיאושרו מיד עם כינוס הכנסת החדשה. עפ”י עקרונות המתווה יהיה מעבר מרישיון שימוש בקנאביס רפואי ממשרד הבריאות, למרשם רופא, למרבית האוכלוסיה והוצאה של החומר הפעיל CBD מפקודת הסמים המסוכנים, תוך מתן אפשרות לייבוא, בפיקוח הגורמים הרלוונטיים".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מעניין שפייגלין שמעולם לא תמך בשום נושא או חוק שהיה חשוב לציבור החרדי וזכורים לנו דברי חה"כ מיהדות התורה שלאחר שהוברר שפייגלין לא עבר שיש לברך עליו ברוך שפטרנו. הוא זה שלדברי הנבל הוואלגארי ליברמן יביא עלינו מדינת הלכה פשוט לא מובן איך היינו ביחסי ידידות איתו אדם מושחת ומגעיל.

דבר אחד ומשמעותי שהיה אחד הסיבות ואולי הגדול ביותר לכך שהצביעו פייגלין והדבר הזה משום מה נשמט וזה:הפרדת דת מהמדינה שזה אומר: מדינה חילונית לגמרי בלי שבת גיור מכל הזרמים נישואים אזרחיים וכו'
בשולי הדברים כדאי לשים לב לדברי "כחול לבן" שזה או ממשלת ימין או ממשלת אחדות בראשותם והם לא אמרו שזה בלי נתניהו

משמח לראות שפייגלין לא דוגל רק בחזון משיחי אלא נוקט גם בצעדיים פרגמטיים כדי לממש אותו

מה אכפת לשמאל איך הימין מתחלק במנדטים שלו?
ואיך כל המשמיצים הכניסו את רפי פרץ ובן גביר להסכם? העיקר להשמיץ!? תדברו לענין.

יש לי תחושה חזקה מאד, שבסוך "לא יסתדר" לנתניהו לתת לו תפקיד של שר בממשלה.
אפי' הבטחה מפורשת וחד-משמעית לא היתה בנאום הזה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture