Aharon Krohn/Flash90

קהלים חדשים, זליגת קולות ובני גנץ: סגה"ש מאיר פרוש בראיון ל-JDN • צפו

סגן השר ח"כ מאיר פרוש מאגודת ישראל בראיון מיוחד ל'חדשות JDN' • על מפלגת 'נעם': "הם לא רוצים לנהל משא ומתן" • על המו"מ עם אלי ישי: "תפקיד שר? זה ממש לא הנושא" • במתקפה על 'ימינה': "יש שם כאלה שדוגלים בלקרב את הרפורמים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

יממה לאחר חתימת ההסכם בין יהדות התורה לקהילת 'אור ישראל' מהצינות הדתית החרד"לית, אדריכל ההסכם סגן השר מאיר פרוש מסביר בראיון ל'חדשות JDN' את השינויים בציונות הדתית שהובילו למהלך, מכחיש משא ומתן עם 'נעם' ומסרב לחשוף מה מתעכב בהסכם עם אלי ישי. וגם: בני גנץ, יאיר לפיד, אביגדור ליברמן וסערת ההפרדה.

"הם מרגישים לא טוב עם מה שהיה פעם המפלגה שלהם", אומר פרוש על שותפיו החדשים, "'המזרחי' הייתה פעם מפלגה דתית לאומית, אנחנו הדגשנו את הנושא של יהדות התורה, היום שיש לך את ימינה שהחליפה את מה שקרוי 'מזרחי', נושא הדת לא קיים. הציבור החרד"לי הוא ציבור שכמעט ויושב ולומד בישיבות כמו הציבור החרדי, יש להם כוללים, לא יודע אם באותה כמות אבל באותה דרך, יש להם גם תלמודי תורה כמעט באותה דרך כמו שלנו, הם מרגישים באיזה-שהוא מקום דומים עלינו".

בדבריו הוא תוקף בחריפות את מפלגת 'ימינה' שחלקים ממנה תומכים ברפורמיים ובפגיעה בקדושת המשפחה, "פתאום יש להם כזה שינוי דרסטי שבפרונט יש חילוניים ברשימה, זה הדבר שהכי מפריע להם, מה גם שהם יודעים שבתוך הרשימה יש כאלה דוגלים, מסיבות שלהם ואני לא נכנס לשאלה הזאת, לקרב את הרפורמיים, מכניסים את תכניות הלימודים שלהם, לתת להם אפשרות לשבת ולהגיע למעמד בכותל המערבי, המושג של תועבה וחיי המשפחה היהודית נהפך להיות לדבר שמעניין מאוד במרכיבי 'ימינה'".

הח"כ החרדי מסביר כי ההסכם אמנם נחתם עם קבוצה מסוימת, אך מהווה פתרון לקהל גדול בציונות דתית, "זה דבר שלא עובר בציבור החרד"לי ועכשיו באה קבוצה ואמרה: בואו נסכם בינינו את הדברים, איך נחיה, איך אתם תתנהלו. אני לא אומר שדווקא מה שהם אומרים או התלמידים שלהם יעשו בגלל שיש חתימה עם הרב שלהם, אנשים שהם דומים להם בהחלט זה יכול להיות בשבילם כיוון דרך שיש עבור מי להצביע".

אלי ישי רוצה שר? "זה ממש לא הנושא"

למרות שטרם הגיעו להסכמות, פרוש מביע תקווה שיצליחו להגיע להסכמות עם אלי ישי וישיבת כסא רחמים, "אני מאוד מקווה שכן, אפילו לא היה לנו 100 ימים כדי לעבוד ביחד ומיד הכנסת התפזרה, אני מאוד מקווה שנוכל להיות אנשי בשורה בעניין הזה שגם האנשים של הרב מזוז יצביעו ג". הוא מדגיש כי, "הוא עזר לנו בהרבה קולות מכובדים לפני חצי שנה והוא רוצה לעזור ליהדות התורה".

פרוש מסרב לפרט על מה מתעכב המשא ומתן, "תן לי לדבר עם הרב אלי ישי בצורה מכובדת, לבד ולא דרכך, למרות שאני מאוד מחבב אותך, אבל לנקודה הזאת תשאיר לי את השיחה אתו לבד". לדבריו, המחלוקת אינה נוגעת לתפקיד שר, "זה ממש לא הנושא, אצל הרב מזוז וגם אצל אלי ישי לא זה הנושא". עוד הוסיף כי, "אלה פרטים שלא מדברים עליהם כי חלילה אולי מישהו יכול להיפגע מהם".

סגן השר החרדי מצהיר בראיון כי הוא לא מקיים כלל משא ומתן עם אנשי מפלגת 'נעם': "אני יודע שהם לא רוצים לנהל משא ומתן, הם ממוקדים בנושא שלהם והם אנשים עם אידאולוגיה ושיטה מסיומת, והם רוצים להעביר כרגע את המסר שלהם, מה הם יעשו עם המסר שלהם ועד איפה זה ילך? הם לא רוצים שאני אשאל אותם, הם גם לא יגידו לי, הם גם לא ינהלו איתי משא ומתן כי זה כבר יעביר מפה לאוזן שהם מדברים על פרישה, הם לא רוצים את זה. לכן אני מודיע לך שאני לא יכול לדבר איתם, אני לא מאמין שיש מישהו שמדבר איתם, וכרגע הם רצים".

"אם אתה שואל אותי אם אני רוצה, אני מאוד רוצה כי אני חושב, יכול להיות שגם אצלם יש כאלה שחושבים כך אבל אני לא רוצה לומר שכולם, אני חושב שהם לא יעברו את אחוז החסימה, הם יודעים בדיוק מה המשמעות שחלילה תהיה פה ממשלה שתפגע מאוד בעולם התורה, היא תפגע מאוד בכל מה שקשור לשלמות התורה, לשלמות העם וגם להם זה חשוב. הם יודעים שאנחנו גיבשנו הסכם בעניין הזה של שלמות הארץ, הם יודעים מה המשמעות שמישהו אחר ינהל את המדינה ולא נתניהו, למרות שיש להם טענות כמו שאנחנו יש לנו טענות על נתניהו, אבל זה מה שיש היום ועם זה אנחנו חייבים ללכת הלאה".

"יש לנתניהו אפשרות להקים ממשלה בלי ליברמן"

יו"ר שלומי אמונים טוען בראיון כי אין זליגת קולות מהמפלגות החרדיות לליכוד ולעוצמה יהודית, "אני זוכר אותך שואל את השאלה הזאת לפני כמה חודשים, לפני הבחירות הקודמות, שיש שאומרים שיש כאלה בציבור שלנו שהולכים לליכוד, ואני אמרתי בוא ניקח כל שכונה חרדית מובהקת ונבדוק אחרי הבחירות כמה קולות היה לליכוד, אז בבקשה. אין זליגה, האנשים שלנו ממושמעים, אני לא יכול לומר לך שאין בודדים, זה בוודאי שכן, אנחנו עושים את כל המאמצים".

הוא מסביר כי הוא לא רוצה להכעיס את אנשי עוצמה יהודית, אך טוען בתוקף כי אין להם סיכוי לעבר את אחוז החסימה, "אני לא רוצה לדבר בקשר לעוצמה יהודית כמו שאני לא מדבר על נעם, דיבור שלי יכול להכעיס אותם ואני לא מחפש להכעיס אותם, הם גם יודעים את המצב. אני רק יכול לומר דבר אחד, אולי יש להם לווין שאני עוד לא גיליתי אותו, אבל כל הדיבורים האלה שהנה אוטוטו אנחנו הולכים לעבור ויש לנו סקר של סמית שאנחנו הולכים לעבור, אני זוכר את זה מבחירות קודמות ובסוף לא היה, גם כשהלכו לפני ארבע וחצי שנים עם הרב אלי ישי והיה להם סיכוי הרבה יותר גדול ממה שיש עכשיו וגם אז הם לא עברו את אחוז החסימה, אבל אני מנוע לדבר בקשר עליהם".

פרוש מאמין כי למרות הסקרים, לנתניהו יש אפשרות להקים ממשלה, כשהוא מתבסס על הסקר האמין ביותר שנערך כאן לאחרונה – הבחירות לפני חמישה חודשים: "אני יודע שאם כל מי שהצביע לפני חצי שנה, לא סקרים, כל מי שהצביע בפועל למפלגות שקרויות ימין או למפלגות דתיות, חרדיות ומסורתיות, כל הקולות האלה עושים רוב של ימין גם בלי ליברמן, הרי אם נפתלי בנט היה עובר היה לנו עוד ארבע מנדטים, ואם זהות היו עוברים היו לנו עוד שלושה מנדטים, הם לא עברו את אחוז החסימה אז כמעט 6-7-8 מנדטים הלכו לפח. אם כל הקולות האלה ימצאו תרגום בתוך רשימות שעוברים את אחוז החסימה יש לנתניהו אפשרות להקים ממשלה בלי ליברמן".

מדבריו עולה כי יהדות התורה תעדיף לשבת באופוזיציה מאשר לחבור ללפיד או ליברמן, "בכל דור עומדים עלינו לכלותינו והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם, בין תשי"ג לתשל"ז אגודת ישראל ישבה באופוזיציה, אז מה, אנחנו נבראנו רק בשביל להיות בקואליציה? אנחנו ישבנו מתשע"ג עד תשע"ה ישבנו שנתיים באופוזיציה, מה הבעיה? אנחנו מאוד מחושלים, אנחנו אנשים שיכולים לעמוד בלחצים, מה הבעיה. אבל אני אומר לכולם, רבותי, אם נלך להצביע וכל הקולות שהלכו למפלגות שהזכרתי ימומשו ויעברו את אחוז החסימה, אז נתניהו מקים ממשלה".

פרוש מביע תמיכה בצילום בקלפיות, בכדי לנקות את שמם של החרדים, "אני בעד שיהיו מצלמות בקלפיות, כולל החרדיות. אני חושב שאמירה כזאת שבמאה שערים יש 120 אחוזי הצבעה זה כדי ללכלך אותנו, הרי היהודי בדימונה לא יודע מה זה מאה שערים, חרדים. בעיניו כל החרדים 120 אחוזי הצבעה. זה דבר שאדם סביר לא אומר את זה, אני לא יודע אם כשליברמן אמר את זה הוא היה יציב בדעה. אני רוצה שיהיו מצלמות, ולו רק כדי שלא תהיה אמירה כזו שיש לנו זיופים חלילה".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש שפויים ביהדות התורה

אם כותב השורות לא מצביע ג' מדוע הוא אומר כל הזמן אנחנו והם?

חמודי

באמת יפה מאוד, נקווה שזה גם יעבוד

אין עוד מלבדו מה שקורה איתנו. זה כדי שנעשה תשובה

יעזור ד' יתברך שיהיה ברכה והצלחה.

אין על הרב פרוש הוא מהחזקים של אגודת ישראל תמשיך ותצליח.

חזק ביותר!!!!!!
עלה והצלח!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture