Hadas Parush/Flash90

"הגשמת חלום ויום חג": ראשי הרשויות מברכים על ההצהרה "היסטורית"

בעוד המערכת הפוליטית הארצית מגיבה מתוך קמפיין הבחירות - כשכל מפלגה מנסה לחדד את מסריה. ביישובים שעליהם הכריז הערב נתניהו כי בכוונתו להחיל עליהם את החוק הישאלי מברכים ומתרגשים. "עשה היסטוריה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"


שיחת רה"מ עם ראש מועצת בקעת הירדן הערב.


ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

"יום חג להתיישבות": כך מגדירים את הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו הערב (שלישי). בעוד המערכת הפוליטית הארצית מגיבה מתוך קמפיין הבחירות – כשכל מפלגה מנסה לחדד את מסריה. ביישובים שעליהם הכריז הערב נתניהו כי בכוונתו להחיל עליהם את החוק הישאלי מברכים ומתרגשים. ראש מועצת בקעת הירדן, דוד אלחיאני, שוחח הערב עם נתניהו ואמר: "תודה לך על האומץ והמנהיגות. עשית היסטוריה! אני גאה בכך שאתה ראש הממשלה הראשון שקם ועושה". ראש הממשלה הגיב: "בקעת הירדן היא קיר הברזל שלנו כלפי מזרח. תודה רבה על התמיכה. בעזרת השם ננצח ונעשה את זה".

ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין אמר בתגובה להודעת נתניהו: "אני מברך על הודעת ראש הממשלה נתניהו, זהו ציון דרך חשוב, ואני מקווה שההודעה תיושם בהקדם. המפלגות החרדיות נאבקות זמן רב למען הסרת החסמים להתפתחות ביתר עילית. ההצבעה עבורן היא הערובה להמשך הדאגה לשלושת השלימויות, שלמות התורה, העם והארץ, הנשמר באמצעות שגרירים נאמנים אלו.

ראש המועצה האזורית מגילות ים המלח, אריה כהן: "בקעת הירדן וצפון ים המלח היו מאז ומעולם קונצנזוס ואזור הסכמה במדינת ישראל והיוו עוגן בטחוני ודוגמא וסמל לחלוציות התיישבותית. אנו שמחים על כך שההנהגה המדינית הבאה, מכל צידי הקשת הפוליטית, מכירה בחשיבותו של האזור. מעל מאה שנים שההתיישבות בצפון ים המלח ובקיבוץ בית הערבה היא התיישבות חלוצית ציונית החוצה גבולות פוליטיים והאזור משמש כאזור בינלאומי ואבן שואבת לתיירות מכל העולם. צפון ים המלח נמצא בשנים האחרונות בתנופת צמיחה ופיתוח בתחומי התיירות וההתיישבות ואין ספק בליבי שהכוונה של הנהגת המדינה להחיל על האזור את החוק הישראלי, תתרום רבות להתפתחות זו. ראש המועצה האזורית מגילות ים המלח, אריה כהן מברך את ראש הממשלה מר בנימין נתניהו על ההצהרה להחיל את החוק הישראלי על גבולה המזרחי של מדינת ישראל ובכללו, צפון ים המלח".

ממועצת יש"ע מסרו כי "מדובר במהלך חשוב מאוד שההתיישבות ציפתה לו מאז הקמתה. אירוע היסטורי לאחר יובל שנים עם בשורה חסרת תקדים למדינת ישראל – ריבונות היא חזון ההתיישבות והעתיד להעמקת הנוכחות שלנו באזור. מועצת יש"ע מברכת את ראש הממשלה על ההכרזה ההיסטורית, אשר מציבה את ההתיישבות כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל".

לעומת זאת, יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון טען כי ההצהרה בעיתוי הנוכחי בעייתית. לדבריו: "לצד הברכות שצריך לברך וכמובן אני מברך את ראש הממשלה על כל אמירה חיובית על החלת ריבונות ביהודה ושומרון, אני חייב לומר בצער שההצהרה הזו הערב בעיתוי שלה, בזמן של ממשל טראמפ היא מדאיגה והיא מעוררת חשש, רציני מאוד להמשך האחיזה היהודית ביותר מ90% מהשטח ביהודה ושומרון אני לא מבין מה קרה, גם לפני הבחירות הקודמות, גם בנאום ראש הממשלה באירוע 40 שנה לשומרון, כשדובר בצורה ברורה על ריבונות על כל הישובים היהודים ביהודה ושומרון פתאום אנחנו מדברים על 10% מהשטח. רק על בקעת הירדן".

דגן המשיך לתקוף את ראש הממשלה וטען: "אם היה רצון לקבור קבורת חמור, כפי שרוב העם רוצה את נאום בר אילן, ואת התוכניות של הנשיא לשעבר ברק חוסיין אובמה, לנסיגה יהודית מיהודה ושומרון והקמת מדינת טרור בלב ארץ ישראל, אמירה שמדברת על ריבונות בשלב ראשון רק על פחות מ 10% מהשטח הרי שהיא מעמידה בסיכון ברור לקראת תוכנית המאה של נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ יותר מ 90% מהאיזורים ביהודה ושומרון, למעלה מ 400,000 אזרחי מדינת ישראל שנמצאים על השולחן במשא ומתן. יש כאן אמירה שעלולה להתפרש בצורה קשה מאוד גם על ידי נשיא ארה"ב טראמפ וגם על ידי האיחוד האירופי".

דגן קרא לנתניהו, שלדבריו, הוא ראש ממשלה טוב וליבו נמצא במקום הנכון, לתקן את האמירה הזו ולשדרג אותה. ולהודיע בצורה ברורה כפי שהוא הודיע בעבר, מדינת ישראל תחיל ריבונות על כלל הישובים היהודים ביהודה ושומרון ועל כל השטחים הפתוחים הלט מיושבים בשטחי C, "זה המינימום הנדרש, זה מה שהציבור במדינת ישראל רוצה וזה מה שימנע את הסכנה של מדינת טרור בלב מדינת ישראל" הוסיף דגן.

ראש מועצת בית אל שי אלון אמר: "אחרי עשרות שנים, אנחנו יכולים לראות אור בקצה המנהרה. החיים ביהודה ושומרון הפכו למציאות בשטח שאין חזרה ממנה ולכן ראוי מאוד לספח ולהחיל ריבונות כאן. ביהודה ושומרון חיים חצי מיליון יהודים. משלמים מיסים, מתגייסים לצבא, מתנדבים בעמותות השונות וכן גם גדלים על ערכי המולדת ההיסטוריה והמורשת שלנו כאן. לא מתביישים בזה. אני רוצה לברך את ראש הממשלה שהחליט להעלות את הנושא שלנו לסדר היום הציבורי. זהו יום חג ביהודה ושומרון".

ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי: "אנו מברכים את ראש הממשלה בנימין נתניהו על החלטתו החשובה והמתבקשת להחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן. לאחר ירושלים ורמת הגולן הגיע העת לקבע את זכותנו ההיסטורית ולתקן עוולה מתמשכת גם בבקעת הירדן השער לארץ ישראל דרכה נכנסו אבותינו לארץ לאחר ארבעים שנות נדודים במדבר. אני קורא לראש הממשלה לא להסתפק בבקעת הירדן ולתקף את אמירתו מלפני שבוע כי יחיל את החוק הישראלי גם על יתר חבלי התנ"ך- שטחי יהודה ושומרון הנמצאים באותו המעמד".

ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי אומר בעקבות הצהרת ראש הממשלה "לאחר 52 שנים של ריקוד במעגלים וחזרה בעיקר על טעויות טוב שנתקבלה החלטה שתביא למציאות טובה יותר וברורה יותר. בקעת הירדן זוכה לקונצנזוס מצד שתי המפלגות הגדולות ואין ספק שנכון לאמץ את חגורת הביטחון של ישראל. עוד הוסיף רביבי "התמיכה האמרקאנית נובעת מההכרה בצרכי הביטחון של ישראל, מההבנה שתא השטח המדובר הוא חיוני ומתוך מחויובות לאינטרסים של מדינת ישראל. אני מאמין שהצעד נועד גם להביא בסופו של דבר לחיים משותפים זה לצד זה ולדם כך צריך ללכת לצעדים ברורים. טוב שיש לישראל אוזן קשבת בארה"ב ונכון יעשו אחרים שיאמצו את עמדתה"

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן ואומר: "החלת הריבונות על שטחי יהודה ושומרון בכלל וגוש עציון בפרט הינה הגשמת חלום. חלומם של מייסדי ההתיישבות גיבורי העם שמסרו את נפשם במלחמת העצמאות, וחלומנו אנו, היושבים בהר הטוב הזה בשליחות האומה. בקעת הירדן זו התחלה נכונה ואנחנו מתייחסים לזה כתחילת הדרך".

עוד אמר: "52 שנות ממשל צבאי ביהודה ושומרון מתחילות היום את תהליך סיומן בפתיחתו של פרק חדש, נכון יותר וצודק יותר, שבהכרח ישנה את המציאות לטובה. הפרק היחיד שיכול להמשיך את סדרת שובו של העם לארצו. ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לא זו בלבד שהכיר בנחיצות המהלך ומבצע אותו, אלא גם גורם לאומות העולם בדמות הממשל האמריקאי להכיר בו ובכך להצטרף לעם ישראל במשימתו ההיסטורית. בעקבות בקעת הירדן חייב לבוא התור של גוש עציון ולאחר מכן של שאר חבלי המולדת. זהו צו השעה. ישנם מבקרים רבים למהלך משמאלה של המפה הפוליטית שלנו ויש הסוברים שראש הממשלה רק עושה פוליטיקה. אנחנו מאמינים שבנימין נתניהו עושה היום הסטוריה!".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ: "הכרזת ראש הממשלה היא רגע מכונן בעצמאות ישראל. החלת הריבונות בבקעת הירדן היא צעד היסטורי ואנו מברכים על כך. זהו חייב להיות הצעד הראשון שאחריו יבואו צעדים אמיצים נוספים, ואנו מצפים שהם ימומשו מיד לאחר הבחירות. אין שום סיבה בעולם שאזרחי יהודה ושומרון ימשיכו לחיות כאזרחים סוג ב' במדינת ישראל ולכן המלאכה חייבת להיות מושלמת והריבונות חייבת להיות מוחלת בבנימין ובכל מרחבי יהודה ושומרון".

תנועת רגבים בתגובה על הצהרת ראש הממשלה: "אחרי למעלה מיובל שנים מאז חזרת עם ישראל ליהודה ושומרון, אנו מברכים את ראש הממשלה נתניהו שקבע היום אבן דרך היסטורית להחלת הריבונות של מדינת ישראל ועם ישראל בנחלת אבותיו".

"הצהרת ראש הממשלה כי מיד לאחר הבחירות בכוונתו להחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן ועל כל הישובים ביהודה ושומרון, היא כתיבת פרק מפואר בהיסטוריה של העם היהודי, שעשה את צעדיו הראשונים בכניסתו לארץ המובטחת בבקעת הירדן, וכך אנו מצפים כי החלת הריבונות בבקעה תהיה הצעד הראשון בהחלת ריבונות ישראלית רחבה ומקיפה על מרחבי יהודה ושומרון".

בתנועת רגבים מדגישים כי "הצעד הראשון בהחלת הריבונות הוא באכיפת החוק וקביעת עובדות בשטח. ראש הממשלה נתניהו, הצהרותיך ייבחנו במעשים, ובידך הדבר. אנו מצפים כי כבר בימים הקרובים מדינת ישראל תבלום את ההשתלטות של הרשות הפלסטינית בבקעת הירדן כדי להביא להחלת ריבונות אמיתית של מדינת ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה שחקן נתניהו

מה יחידת להב 443 צרכיה מיד לפתוח בחקירה על קבלת שוחד ביבי קיבל תמרים

האט ער געזאגט הלואי
מחכים אנחנו לך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture