צילום: פלאש 90

בדרך לממשלה: תם סבב ההתייעצויות – למי יש יותר ממליצים? • צפו

יהדות התורה: "כפי שהבטחנו, ממליצים על נתניהו" • ימינה המליצה על בנימין נתניהו להרכבת הממשלה: "אם תטיל על גנץ את הרכבת הממשלה - לא ננהל איתו מו"מ" • ריבלין לליצמן וגפני: "ההסתה היא הסתה חמורה - לא צריך שתהיה החרמה נגד מן דהו"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

12:17 – מפגלת המחנה הדמוקרטי המליצה על המועמד בני גנץ לתפקיד ראש הממשלה.

11:50 – יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ לנשיא: הגיע הזמן להחליף את השלטון בישראל ולכן אנחנו ממליצים על בני גנץ.

11:25 – הנשיא ריבלין למשלחת ׳ימינה׳ שהמליצו בפניו על נתניהו: ״אני יודע שאתם מאוכזבים מתוצאות הבחירות, זה גלגל. פעם אתה למעלה, פעם אתה למטה״.

11:10 – שקד: אם הנשיא ימליץ על גנץ, מתכנס צוות המומ של הבלוג והוא שיינהל את המומ

10:55 – יו"ר ימינה איילת שקד אצל הנשיא: אם תטיל על גנץ את הרכבת הממשלה – לא ננהל איתו מו"מ

10:57 – שקד לריבלין: "כפי שהבטחנו, אנחנו נמליץ על נתניהו".

10:54 – הנשיא לחברי ימינה: "אני יודע שאתם מאוכזבים מתוצאות הבחירות, זה גלגל. פעם אתה למעלה, פעם אתה למטה".

10:50 – נציגי מפלגת 'ימינה' הגיעו לבית הנשיא

10:45 – נציגי יהדות התורה נשאלו בהצהרה לתקשורת בבית הנשיא האם מחרימים את לפיד. ליצמן: "אני עם לפיד לא יישב, נקודה. מניח שאם בן אדם הרביץ לך חזק מאד ואושפזת בבית חולים אתה לא תהיה חבר שלו". גפני: "נתנו לנתניהו את האפשרות לנהל מו״מ. לא יודע מה זה כולל. אנחנו חלק מהקבוצה הזאת.. אין מושג של החרמה לחלוטין" • צפו

10:29 – הנשיא לליצמן וגפני על ההסתה : "אולי הם רצו להגדיל את כוחכם, ההסתה היא הסתה חמורה"

10:27 – הנשיא לגפני: "אם תקום ממשלה, תפקידך היה לאשר תקציב מדינה תוך ימים"

10:26 – הנשיא: "אני מסכים איתכם של חרמה והחרמה בשדה הפוליטי, לא צריך שתהיה החרמה נגד מן דהו".

10:25 – גפני לנשיא: "הייתה מערכת בחירות שהתמקדה בציבור החרדי, הסתה פרועה של שקרים שהשתוללה ברחובות, ואני מבקש בהזדמנות הזו מכבוד הנשיא לגנות זאת בתוקף ולעשות לזה סוף".

10:24 – גפני לנשיא: "אנחנו הולכים עם הימין כי הציבור המסורתי בימין, אנחנו הולכים ביחד עד הדברים שלא יכולים לצפות אותם, נראה מה יקרה. אנחנו לא מבינים למה מגיע לנו עונש, שהממשלה משותקת, יש גרעיון, יש מצב שצריך להתמודד איתו, וכבר שנה שאנחנו משותקים".

10:23 – ריבלין שואל את נציגי יהדות התורה אם על ח"כ אחר תוטל להרכיב את הממשלה, "לא תסכימו לנהל איתו מו"מ?". ליצמן מגיב: עשינו בלוק עם הליכוד, וזה מה שיש.

10:20 – ליצמן לנשיא: "בבחירות שהיו עברנו מערכת הסתה מכוערת שלא היתה דוגמתה. מנחש איך היית אדוני הנשיא מגיב אם היו מכריזים ממשלה ללא אתיופים או ללא דרוזים וכדומה. היתה נשמעת קול זעקה ציבורית. אבל להכריז ממשלה ללא חרדים זה בסדר משום מה. הסיתו נגדנו בכל דרך וזה עבר את כל הגבולות".

10:15 – ליצמן: "כפי שהבטחנו במהלך מערכת הבחירות, אנחנו ממליצים על בנימין נתניהו. אני בטוח שאף אחד מהרשימה שלנו לא יתעורר בלילה ויחזור בו מההמלצה. היינו באופוזיציה, זה לא סוד שמי שהיה אז שר אוצר (יאיר לפיד) הוא פגע במגזר החרדי, לקח לנו ארבע שנים לתקן. ראש הממשלה הוא בקדנציה הנוכחית, מה שהוא חתם בהסכם הקואליציוני הוא קיים. יש עניין של הכרת הטוב, עשינו גם בלוק" • צפו

10:10 – נציגי יהדות התורה יעקב ליצמן ומשה גפני הגיעו לבית הנשיא

10:09 – הנשיא ריבלין מתייחס לדיווחים כי גנץ מעדיף לקבל את המנדט שני: "אני שומע שיש המשמיעים דבר אחד פה ודבר אחר בחוץ. כמאמר השיר לא רוצים לישון רוצים להשתגע אני אומר לכולם: אתם לא רוצים לישון אל תשנו. אתם רוצים להשתגע תשתגעו. אנחנו נעשה כאן את עבודתנו".

10:08 – הנשיא ריבלין קיבל את הסרת ההמלצות של בל"ד: הלכנו לישון עם 46 ממליצים לגנץ ו-40 לנתניהו, במשך הלילה התברר ש-3 מסירים את המלצתם מגנץ.

נשיא המדינה ראובן ריבלין ייפתח היום את היום השני לסבב ההתייעצויות עם נציגי כל הסיעות שנבחרו לכנסת ה־22, שבסיומן יחליט על מי להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה – על ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו או על יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ. לפי דיווחים שונים, ריבלין מעוניין לקיים פגישה משולשת עם נתניהו וגנץ, לפני שיחליט למי להעניק את המנדט להרכבת הממשלה.

הראשונים להגיע היום יהיו נציגי יהדות התורה, סגן השר יעקב ליצמן, ח"כ משה גפני, סגן השר מאיר פרוש וח"כ אורי מקלב, שזומנו לשעה 10:00 בבוקר. במפלגה הבהירו אמש כי, "אין שינוי בעמדת סיעת יהדות התורה, וזו תמליץ מחר פה אחד לנשיא המדינה להטיל את הרכבת הממשלה על יו”ר הליכוד ורה”מ בנימין נתניהו".

אחריה יגיעו נציגי מפלגת 'ימינה' שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), ח"כ אופיר סופר (האיחוד הלאומי) וח״כ הנכנס מתן כהנא (הימין החדש). אמש נמסר מטעם 'הימין החדש' כי בנט ושקד נפגשו עם עם ראש הממשלה נתניהו וסוכם על גיבוי מלא לבלוק הימין בהובלת רה"מ וחתירה להקמת ממשלת אחדות בראשותו.

 

תחרות הפוכה: גנץ ונתניהו מעדיפים להיות השניים שיקבלו את המנדט

 

בשעה 11:30 יגיעו לנשיא נציגי 'העבודה-גשר', שראשיה נפגשו אתמול עם יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ ו"הדגישו את המחויבות המלאה שלהם להחלפת הממשלה בראשות נתניהו והקמת ממשלה חדשה בישראל ולכן ימליצו בפני הנשיא על בני גנץ כמועמד להרכבת הממשלה". הצדדים סיכמו כי יימשכו המגעים בין כחול לבן והעבודה גשר כדי לקבוע את דרכי הפעולה וההכרעה בעתיד.

בשעה 12:15 יתייצבו נציגי 'המחנה הדמוקרטי', שזכו ל-5 מנדטים בבחירות האחרונות, והם צפויים להמליץ על בני גנץ. "אנחנו מחויבים לקחת חלק מרכזי במאמץ להחלפת נתניהו ורואים עצמנו חלק ממשלת שינוי עתידי, נעשה הכל כדי למנוע מנתניהו להיות ראש הממשלה הבא, אבל נדרוש להיות חלק מהקואליציה ולהשפיע על דרכה של ישראל מתוך הממשלה בארבעת השנים הקרובות", אמר היו"ר ניצן הורביץ.

46 לגנץ; 40 לנתניהו; 8 נמנעו

כזכור, בסבב ההמלצות שהתקיים אמש הודיעו נציגי מפלגת ישראל ביתנו שהמפלגה החליטה שלא להמליץ על אף אחד מהמועמדים לראשות הממשלה. מאוחר יותר הודיע יו"ר 'ישראל ביתנו', ח"כ אביגדור ליברמן שיו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ התקשר אליו והם סיכמו להיפגש מחר: "‏היום בערב התקשר אליי בני גנץ ולבקשתו נקבעה פגישה למחר אחר הצהריים בתל אביב", כתב ליברמן בטוויטר.

לדברי ליברמן, "ישראל ביתנו תעשה הכל על מנת לכפות על שתי המפלגות הגדולות הקמת ממשלה ליברלית רחבה. מה שמפריד בין הקמת ממשלה כזו לבין בחירות חדשות, זה ויכוח ילדותי בין נתניהו לבין גנץ מי יכהן כרה"מ ראשון. אני מקווה שנשיא המדינה יקח את ההובלה ויתווך בין השניים, ומצדי שיטילו מטבע מי יהיה הראשון".

נציגי ש"ס הודיעו כצפוי לנשיא כי החליטו להמליץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו, להרכבת הממשלה החדשה. "אנחנו חתמנו הסכם עם נתניהו והוא ינהל את המומ על סמך הסטטוס קוו וחוק הגיוס על פי שסוכם בסוף. אנחנו הולכים רק על נתניהו ומחפשים את המכנה המשותף. לצערי גנץ מסרב לדבר על נתניהו, כנראה שתומכי הטרור שנמצאים בתוך המפלגות הערביות יותר כשרים מאיתנו", אמר דרעי אתמול בישיבת סיעה.

 

לוין ל-JDN: "לא נקבל פסילת חרדים, לא נשב בממשלה שהם מודרים ממנה" • צפו

 

נציגי הרשימה המשותפת המליצו באופן היסטורי על יו"ר כחול לבן בני גנץ. יו"ר הרשימה איימן עודה אמר כי החלטה זו התקבלה "כי אנחנו רוצים לשים קץ לעידן נתניהו". ח"כ אחמד טיבי אמר כי, "הפכנו ממיעוט נרדף לרודף. נרדוף את בנימין נתניהו שהפך את האזרחים הערבים ללא לגיטימיים. החלטנו להפוך לשחקן פוליטי במערכת הפוליטית".

בליכוד כצפוי המליצו על יושב הראש בנימין נתניהו. לאחר פגישת ההתייעצות בבית הנשיא הבהירו נציגי הליכוד כי "הפנינו את תשומת לבו של הנשיא לכך שהגענו בראשות גוש של 55 ח"כים שסיכמו על כניסה משותפת לממשלה". ח"כ יריב לוין, שנשא את ההצרה מטעם המפלגה, הוסיף כי "כדי להימנע מבחירות נוספות, הדרך האפשרית הסבירה היחידה היא להקים ממשלת אחדות רחבה. ללא פסילות. לא של אדם ולא של מפלגה".

גם מפלגת כחול לבן, כצפוי, המליצה לנשיא המדינה להטיל על יו"ר המפלגה, בני גנץ, להרכיב את הממשלה הבאה. בישיבת ההתייעצות הראשונה בבית הנשיא, אמרו נציגי המפלגה אבי ניסנקורן, משה בוגי יעלון, צבי האוזר, מירב כהן ופנינה תמי-שטה כי אין חבר כנסת אחר שיוכל להרכיב ממשלה.

 

היום הראשון להמלצות לנשיא: 46 לגנץ; 40 לנתניהו; 8 נמנעו • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי שיודע מה יהיה שיקום

כל מפלגות השמאל דיברו על זה שאסור להחרים ולהסית נגד אף אחד ואף מגזר, משום מה ה'מגזר' שכולם לקחו לדוגמא היה ה'ערבים', נראה מדבריהם שאין בנמצא 'מגזר' שנקראים 'חרדים'

קמתי…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture