במעון מרן הגר"ח קנייבסקי: הענקת מלגות לבני הישיבות

ביוזמת ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין: המלגות והפרסים חולקו במסגרת מבצע "חדוותא דיליה" לכתיבת חידושי תורה בימי בין הזמנים • לזוכה הראשון הוענקה מתנה היסטורית - סדרת ספרי מרן שר התורה שהוענקה מידיו הקדושות לזוכה המאושר • בעירייה מסכמים בסיפוק רב את הפעילות העניפה לבני הישיבות בקהילות הקודש בעיר • צילום: דוד זר

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במעמד נרגש שנערך במוצאי שבת קודש פרשת בראשית, במעונו של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א בהשתתפות מרביצי התורה שליט"א ורבני קהילות הקודש בעיר, הוענקו פרסים ומלגות לבני הישיבות עמלי התורה אשר עמלו בתורה בכתיבת חבורות בימי בין הזמנים אב תשע"ט כמענה לקושיות גיליון "חדוותא דיליה", אשר הופיע בימי בין הזמנים אב, ביוזמת עיריית ב"ב ובעריכת ארגון "תורה דיליה", במשנתם של מרנן ורבנן שליט"א ומתורתם של ראשי הישיבות ומרביצי התורה שליט"א לחיזוק הלימוד ביומי דפגרא.

המבצע הנרחב שנערך מידי בין הזמנים, התקיים כחלק מהפעילות הנרחבת והעניפה שמקיימת מחלקת "קהילות וצעירים" בעירייה, עבור אלפי בני הישיבות בקהילות הקודש הרבות בעיר, בימי בין הזמנים ובשאר יומי דפגרא במהלך השנה כולה.

בארגון "תורה דיליה" מציינים כי נשלחו מאות רבות של חבורות נפלאות על ידי בני הישיבות מקהילות הקודש ברחבי העיר, ולאחר מלאכת המיון המייגעת על ידי צוות ת"ח מופלגים שעברו על החבורות, נבחרו הכותבים המצוינים ביותר להגרלה הגדולה.

את הפרס הראשון ההיסטורי העניק מרן שר התורה שליט"א ביד קדשו לזוכה הנרגש – הבה"ח יצחק פוקס הי"ו מקהילת חניכי הישיבות בקרית הרצוג בבני ברק מבחירי ישיבת מיר ברכפלד, את כל סט ספריו, כתשורה על עמלו בתורה בכתיבת חידושי תורה מתוך חדוות התורה בימי בין הזמנים.

כמו כן חולקו במעמד פרסים כספיים בסך כולל של עשרת אלפים ₪. בפרסים זכו הבחורים החשובים מקהילות הקודש בעיר מבחירי עולם התורה מישיבות פוניבז', חברון, עטרת שלמה, ארחות תורה ועוד.

במעמד הנרגש נשא דברים הגאון רבי מרדכי שמואל אדלשטיין שליט"א רב קהילת "נאות יוסף" שעמד בנאומו על הזכות הגדולה של בני הקהילות להשתתף בתכניות הרבות שעיריית בני ברק מפעילה למענם ובתוכם המיזם המיוחד של כתיבת חידושי תורה, שעל ידי הכתיבה נעשית התורה שלומד ממש "תורה דיליה".

הגאון רבי ישראל מאיר דרוק שליט"א ראש ישיבות "תפארת ישראל", ציין בדבריו את חביבותו של רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א לכתיבת חידושי תורה ולהדפסתם למען יעמדו ימים רבים, כאשר הוא מעלה על נס את פועלו של ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין שפועל ללא ליאות לייקר את בני הישיבות וקהילות הקודש כיאה וכראוי לעיר התורה. עוד הוסיף בדבריו בגודל התועלת העצומה שיש לבני תורה בהעלותם על הכתב את חידושי תורתם וסיכום הסוגיות עליהם הם עמלים.

כמו כן נשא דברים במעמד ראש עיריית ב"ב הרב אברהם רובינשטיין, אשר ציין כי עם כניסתו לתפקיד שם לו למטרה לרומם קרנם של בני הישיבות עמלי התורה חברי קהילות הקודש בב"ב, במסגרת פעילות המחלקה ל"קהילות וצעירים" על ידי "איגוד בני הישיבות", ובפרט פרוייקט אדיר זה של "חדוותא דיליה" לימי בין הזמנים, שעל ידו מנצלים בני הקהילות את ימי בין הזמנים לכתיבת חידושי תורה מתוך חדוות התורה. והוסיף כי פעילותה וזכותה של העירייה ודאגתה לרוחניותם של בני הקהילות, כאשר בדרך כלל העירייה דואגת בעיקר לדברים גשמיים אך עתה בהכוונת מרן שר התורה שליט"א זוכים בעירייה לדאוג גם לרוחניותם של בני הקהילות על ידי תכניות תורניות ומגוונות הנושאות פרסים למען יקרם וכבודם של בני הישיבות.

בעירייה מציינים בסיפוק רב את הפעילות הרחבה והמגוונת למען אלפי בני הישיבות בימי בין הזמנים שחלפו בצוותא עם איגוד בני הישיבות בני ברק יחד עם עשרות רכזי הקהילות המסורים, ומדגישים כי בימים אלו עמלים כבר על תכניות זמן החורף, לניצול הזמנים לעלייה בתורה ויראת שמים, למען בחורי הישיבות והקהילות.

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד לאברהם רובינשטיין!!!
מתחילת הקדנציה שלו, בני הישיבות והקהילות בעיר הפכו למרכז הבמה בבני ברק. יש תחושה של עשייה רצופה וענקית סביב בני התורה.

כך יאה וכך ראוי לעיר התורה.

כל הכבוד!!!

יפה מאוד. מרגש בהחלט.

יפה מאוד אבל אני חושב שכל זה בזכות חבר המועצה ומנהל מחלקת תרבות יעקב זכריכהו וזה שהוא לא מוזכר כאן זה אך ורק בגלל שהוא מפרגן לאברהם רובינשטין את כל הקרדיט אני חושב שגם לו מגיע המון המון תודות יעקב !
חזק ואמץ תמשיך להרבות בחסד ובמעשי טובים כמו שעשית עד היום
אחד מן התושבים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture