Hadas Parush/Flash90

נתניהו לקראת הפגישה עם גנץ: "עושה מאמץ להקים ממשלת אחדות, זה אפשרי"

ראש הממשלה לקראת הפגישה עם גנץ: "ממשלת אחדות כרגע, לפני שארה״ב נכנסת למערבולת הבחירות, תביא הישגים היסטוריים שלא יחזרו". לדבריו, "ברית ההגנה הקריטית עם ארה״ב לא יגביל את חופש הפעולה שלנו, ההסכם יותאם לצרכים שלנו"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

לקראת פגישתו עם יו"ר כחול לבן ח"כ בנג גנץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו שב וקרא היום (שלישי) להקמת ממשלת אחדות "ממשלת אחדות כרגע, לפני שארה״ב נכנסת למערבולת הבחירות, תביא הישגים היסטוריים שלא יחזרו. ביניהם סיפוח בקעת הירדן וברית הגנה קריטית עם ארה״ב".

ראש הממשלה דחה את טענת גנץ כי ברית הגנה עם ארה"ב "יגביל את פעולתה של מדינת ישראל ואת יכולתו של צה"ל להגן עליה מול האיומים העומדים מולה" ואמר כי, "זה לא יגביל את חופש הפעולה שלנו, כמו שזה לא מגביל חברות בנאט״ו לתקוף כשהן רוצות. הסכם ההגנה שאני מביא עם הנשיא טראמפ יותאם כמובן לצרכים שלנו וישמר את חופש הפעולה שלנו".

"ממשלה עכשיו תוכל להשיג הישגים היסטוריים ואנחנו עלולים להחמיץ את ההזדמנות הזאת. לכן אני עושה כל מאמץ, כולל בפגישה שאקיים היום עם יו״ר כחול לבן בני גנץ, כדי להקים את הממשלה הזאת. זה עדיין אפשרי", הוסיף ראש הממשלה במפגש שקיים עם חברי מרכז ומתפקדי ליכוד במצודת זאב. על פי הודעת הליכוד, נתניהו נפגש בסך הכל עם למעלה מ-250 איש היום.

כזכור, ראש הממשלה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ ייפגשו היום בשעה 17:30 בקריה בתל אביב על מנת לנסות להגיע להסכמות ולקדם הקמת ממשלת אחדות. במסגרת המגעים ינסו השניים למנוע בחירות שלישיות בתוך שנה.

ראש הממשלה אמר אתמול כי, "שוחחתי עם הנשיא טראמפ – שיחה חשובה מאוד לביטחון ישראל. דיברנו על איראן, אבל דיברנו גם בהרחבה על הזדמנויות היסטוריות שיש לנו בחודשים הקרובים. ביניהן – בקעת הירדן כגבול המזרחי המוכר של מדינת ישראל, וביניהן גם ברית הגנה עם ארה"ב. דברים שרק יכולנו לחלום, אבל יש לנו אפשרות לממש אותם. ולכן הצעתי לבני גנץ הצעה – בוא נממש את ההזדמנויות ההיסטוריות האלה בממשלת אחדות שתוקם עכשיו במתכונת שהצעתי. הלכתי כאן רחוק מאוד לקראת הדבר הזה כי אנחנו צריכים לממש את ההזדמנויות האלה".

גנץ מסר אמש כי, "כחול לבן בראשותי לא תתמוך בהסכם בינלאומי שיגביל את פעולתה של מדינת ישראל ואת יכולתו של צה"ל להגן עליה מול האיומים העומדים מולה. יש לי הערכה עמוקה ליחסים האסטרטגים עם ארצות הברית, בת בריתנו שאיתה אנו חולקים ערכים זהים ואינטרסים משותפים. אבל חשש כבד עולה, כי ראש ממשלה שעסוק בעצמו, יאפשר לכבול את ידי כוחות הביטחון בניגוד לעמדה שהביעה מערכת הביטחון לאורך עשרות שנים".

מוקדם יותר, בישיבת סיעה, אמר יו"ר כחול לבן כי "פוליטיקה היא אומנות הפשרות, אני מבין שחלק מהפשרות, שלא נרכיב את ממשלת החלומות, אך לא אהיה מוכן שנרכיב ממשלת בלהות. אני קורא לנתניהו, אכן יש פשרות בחיים. כחול לבן ניצחה בבחירות, אבל אנחנו מוכנים לאפשר רוטציה ביננו במסגרת ממשלת אחדות. אני אחל בכהונה של שנתיים, בזמן שאתה תוכל להישאר בראשות הליכוד ולטפל בעניינך. אני מבטיח שנמצא עבורך את המעמד ההולם את מצבך הייחודי.כזה שיאפשר לך לחזור אם תנקה את שמך".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture