צילום: חיים צח/לע״מ

נתניהו לאבו מאזן: "זה לא יעזור לך – לא הדריסות, לא הצליפות ולא ההסתות"

ראש הממשלה בסיור ביטחוני במחסום המנהרות: "נעשה כל מה שצריך כדי להגן על ביטחוננו, לקבוע את גבולותינו, להבטיח את עתידנו". נתניהו ביקר בבית החולים חיילים שנפצעו בפיגוע הדריסה ושוחח עם הוריו של החייל שנפצע קשה: "מתפלל יחד איתכם" • צפו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"


נתניהו במחסום המנהרות. צילום: איתי בית און/לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך סיור ביטחוני לפני זמן קצר (חמישי) במחסום המנהרות בגוש עציון. נתניהו קיבל סקירה ביטחונית ממפקד חטיבת עציון וממג״ד דרומי עוטף ירושלים במג״ב, ושוחח עם לוחמים ומפקדים המשרתים בגזרה. קודם לכן, ביקר ראש הממשלה חיילים שנפצעו בפיגוע הדריסה בירושלים, בבית החולים הדסה עין כרם.

בתום הביקור בשטח אמר ראש הממשלה כי, "אנחנו כאן במחסום המנהרות. אני רוצה לברך את חיילי צה"ל, לוחמי מג"ב והשוטרים, שפועלים למען ביטחוננו 24/7. כאן עבר המחבל הדורס, וזו רק שאלה של זמן – לא הרבה זמן – עד שנשים את ידינו עליו. ביקרתי גם את החיילים הפצועים שלנו, אני מאחל להם ולכל הפצועים החלמה מלאה".

בסיום דבריו העביר מסר ליו"ר הרשות הפלסטינית שמוקדם יותר גיבה את גל הפיגועים: "אני רוצה להגיד משהו גם לאבו מאזן: זה לא יעזור לך – לא הדקירות, לא הדריסות, לא הצליפות ולא ההסתות. אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להגן על ביטחוננו, לקבוע את גבולותינו, להבטיח את עתידנו. נעשה את זה יחד איתך או בלעדיך".

קודם לכן ביקר חיילים שנפצעו בפיגוע הדריסה בירושלים, בבית החולים הדסה עין כרם. ראש הממשלה שוחח עם בני המשפחות בבית החולים ואיחל החלמה מהירה וקלה לפצועים, וכן קיבל סקירה על מצבם של הפצועים ממנהל הדסה עין כרם פרופ׳ יורם וייס וממנכ״ל המרכזים הרפואיים הדסה פרופ׳ זאב רוטשטיין. נתניהו שוחח גם בטלפון עם הוריו של החייל שנפצע קשה בפיגוע הדריסה בירושלים, ואמר להם: ״אני מתפלל יחד איתכם לרפואת בנכם. כל עם ישראל מחבק אתכם".

נתניהו הודיע בצהריים על ביטול ההצהרה שתכנן למסור בשעה 16:00 בעמוד הפייסבוק שלו. שר הביטחון נפתלי בנט נחת בצהריים בישראל אחרי ביקור בוושינגטון. מנתב״ג הפמליה של בנט נוסעה ישר לבסיס הקריה בתל אביב להערכת מצב. השר לבטחון הפנים גלעד ארדן מקיים הערכת מצב מיוחדת בעיר העתיקה בירושלים, כדי לעמוד מקרוב על היערכות המשטרה לימים הבאים ובפרט לקראת סוף השבוע והתפילות הצפויות מחר בהר הבית.

כזכור, הלילה נפצעו 12 חיילים בפיגוע דריסה בירושלים, אחד מהם באורח קשה והשאר קל. חלק מהפצועים קל כבר שוחררו לבתיהם. תחקיר ראשוני העלה כי חלק מהחיילים הכניסו מחסנית לנשקם ואף לרוץ לעבר הרכב הדורס, אולם הרכב ביצע פניית פרסה ונמלט והחיילים לא הספיקו לירות לעברו. המצוד אחר המחבל נמשך והוא מתמקד באזור בית לחם ובית ג'אלה, שם נטש את מכוניתו.

כחצי יממה לאחר מכן התרחש פיגוע ירי שהסתיים בנס, לאחר ששוטר מג"ב נפצע באורח קל בפיגוע ירי בעיר העתיקה בירושלים, סמוך לשער האריות. במהלך התקרית, ירה המחבל, ערבי ישראלי תושב חיפה שהתאסלם לאחרונה, לעבר קבוצת שוטרים שהוצבה במקום. שוטרים אחרים שהבחינו במתרחש הגיבו במהירות וירו לעבר המחבל.

בנוסף, מחבל ירה בצהריים לעבר כוח צה"ל שהוצב ב"צומת הדואר – הפרסה", סמוך לישוב דולב שבמערב בנימין. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק טיפול רפואי לצעיר שבאורח נס נפצע רק קל כתוצאה מהירי, שהכדור פספס את ראשו. מבדיקה ראשונית עולה כי הירי בוצע ככל הנראה מרכב חולף שהצליח להימלט מהמקום, נבדקת גם האפשרות שמדובר בירי צליפה מרכס סמוך.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני מקווה שכשהוא אמר "נעשה את זה איתך או בלעדיך" הוא התכוון לזה שיחסלו אותו כבר… יימח שמו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture