צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

גנץ בכנסת: "לקחתי על עצמי את המשימה לשמור על הדמוקרטיה" • צפו

מליאת הכנסת קיימה דיון מיוחד לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה. ח"כ אורי מקלב: "עשרות רבות לא שורדים את מגפת הקורונה וחובה עלינו לזכור את עשייתם הרבה". ח"כ מנסור עבאס: "הכחשת השואה היא שריד של האידיאולוגיה הנאצית"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

מליאת הכנסת קיימה דיון מיוחד לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה. בפתח הדיון נשמעה הצפירה ולאחריה נשא דברים יו"ר הכנסת בני גנץ ואמר: "מדינת ישראל לא קמה בגלל השואה, אבל היא נושאת ב-DNA שלה מחויבות ללקחי השואה, ומחויבות לשורדי השואה. בימים כאלה, כשאזרחי ישראל נושאים אלינו את עיניהם, האחריות המוטלת עלינו כנבחרי ציבור גדולה שבעתיים".

"עלינו לשמור על המדינה הזאת ועל שתי העוצמות המרכזיות שלה: עוצמתה הצבאית כלפי חוץ: להבטיח שישראל תהיה המקום הבטוח ביותר ליהודים ולכלל אזרחיה. ושלעולם לא עוד. לא פחות מכך, חשובה עוצמתנו המוסרית, להיות טובים יותר. אור לגויים, במלוא מובן משמעות הביטוי. לדרוש מאיתנו, יותר ממה שאנחנו מצפים מאחרים".

"מתוך התפיסה הזאת, אנחנו חייבים לשמור על החוטים המחברים בינינו בתור חברה: בלי אנחנו והם, בלי מחנות שיותר משהם מקווים להצלחתם, הם מייחלים לכישלון האחר. זו השליחות שאיתה נכנסתי למערכת הפוליטית, שליחות שמלווה אותי גם בעצם הימים הללו. לקחתי על עצמי את המשימה לשמור על הדמוקרטיה, משום שאני מאמין שהיא מקור הכוח המשמעותי שלנו כחברה. היא העוצמה הפנימית, שמאפשרת להפוך את האצבעות המרכיבות אותה לאגרוף".

צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

"כיום, בהנהגת המדינה, אני נושא עמי את הלקח הזה: עלינו להוות דוגמא לאזרחי ישראל, ודוגמא לכל העמים. ובימים כאלה, כשמגיפה מסוכנת משתוללת, המחויבות הזאת נדרשת יותר. לשמור על המדינה, וגם לשמור על בני הדור ההוא, ההולך ונעלם. הם זקוקים לנו, זקוקים לגב שלנו", דברי גנץ.

"בימים מאתגרים אלה, כשהבדידות נדרשת מהם על מנת להגן על בריאותם, חשוב שיידעו ניצולי השואה בפרט, וכל אזרחי ישראל המבוגרים שבינינו בכלל, שהם לא לבדם. אנחנו מחויבים לשמור על בריאותם ואנחנו מחויבים לדאוג לרווחתם, הפיזית והנפשית. זה קודם לכל שיקול כלכלי או עסקי. זהו צו מוסרי וקיומי".

חבר הכנסת אורי מקלב נאם בדיון כנציג של סיעת יהדות התורה בכנסת והדגיש את חשיבות ההמשכיות של העם היהודי לצד הזיכרון הכואב על שתיקת העולם כולו מול תלאות השואה: "מאות מיליוני אנשים מסתגרים היום ברחבי העולם בבתיהם, כל העולם עומד מלכת ומתאחד בכדי למנוע את התפשטות מגפת הקורונה, אך מגיפה זו ומשבר עולמי זה לא מגיע לאפס קצהו למה שעברו שישה מיליוני תינוקות, הורים לילדים סבים וסבתות ומשפחות שלמות עברו התעללות באכזריות שאין כמוה ורצו להשמידם רק בגלל שהם שייכים לעם היהודי, וכל העולם שתק!, זו השואה".

"גבורת הנפש והרוח של ששת המיליונים הצדיקות שלהם לצד הגאווה היהודית שלהם הם אלו שנתנו לעם היהודי כולו את הכוח להשתקם אחרי התלאות הנוראות שהעם היהודי עבר בשנות השואה הנוראות, ההמשכיות שהייתה כ"כ חשובה להם הם נתנו את הכוח לפריחתו ושגשוגו של העם היהודי, לצערינו בימים אלו עשרות רבות מניצולי השואה לא שרדו את מגיפת הקורונה, אך חובה עלינו לזכור את מה שעשו אותם הניצולים, שכל אחד מהם מייצג עשרות בני משפחה שלא שרדו את התופת הנוראה".

"הניצולים נתנו את הכוח והיכולת להקים ולשקם את העם היהודי לאחר השואה, אלו אנשים שאיבדו את כל משפחתם, הקימו קהילות, הקימו בתי חולים, הרב מפוניבז' זצוק"ל הקים את עולם התורה, מוסדות ליתומים, הרב מקלב ביקש להזכיר בפני מליאת הכנסת הרב הרב אלעזר אסטרייכר זצ"ל, יהודי חסיד חסידות בעלזא שנפטר בימים האחרונים ממחלת הקורונה, בכל שמחה בחסידות בעלזא היה עומד בפני האלפים מרים את שרוול חולצתו ורוקד תוך שהוא מראה לכל הקהל את המספר שחרטו על זרעו הנאצים ימח"ש, זה לאחר שחסידות בעלזא כולה נכחדה בשואה, כמה תרומה היה לחינוך הדורות הבאים במעשה הקטן הזה, להראות לכולם למרות השואה הקשה ביותר עדיין חובתינו להמשיך ולפעול ולא להשבר, זו המורשת ואותה חייבים להמשיך", דברי מקלב.

צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

ח"כ מנסור עבאס אמר כי "הכחשת השואה היא שריד של האידיאולוגיה הנאצית. היא כישלון מוסרי ובגידה בערכי האמת והצדק ועבירה על עיקרון יסוד באיסלאם: עדות האמת והצדק. עוצמתה של השואה מכריחה אותנו, כבני אנוש, להשאיר לרגע את המחלוקות הלאומיות והדתיות, וכמובן, את הדעות הפוליטיות, ולהתייחד עם הקורבן ולהרגיש את הכאב. אין לי הסבר למה זה קרה. אני לא יודע. יש לי הבנה שהאדם מסוגל לעשות את זה שוב, כאשר מאבד את צלם אלוקים וכאשר מתעלם מזכותו של האחר לחיים בכבוד ובחירות. פוליטיקאי או איש דת או כל אדם שלא מצליח להתנער מהגזענות ושנאת האחר ולא מפסיק לחרחר ריב ומלחמות, שלא ייגע בשואה ולא יחלל את קדושתה".

צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בני גנץ הבין, (וכל הכבוד לו על כך), שגם אם נתניהו מחזיק את כל אזרחי המדינה כבני ערובה- עדיין צריכים לרחם על הבני ערובה, ולא להעניש את נתניהו על חשבון כולנו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture