צילום: פלאש 90

אדלשטיין: "אנחנו מתקדמים בקצב טיסה ליותר מ-200 חולים ביממה" • צפו

שר הבריאות בתדרך לתקשורת: "העלייה בתחלואה הופכת להיות אירוע דרמטי, זהו שינוי כיוון, הזלזול בהנחיות הביא לעלייה הזאת. אם לא נתעשת - נהיה במצב מאוד בעייתי". עוד הוסיף: "מי שהולך בלי מסיכה, כמוהו כמי שנוסע במהירות של 160 קמ"ש"

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין אומר כי "העלייה בתחלואה הופכת להיות אירוע דרמטי. אנחנו מתקדמים בקצב טיסה ליותר מ-200 חולים ביממה. זהו שינוי כיוון. אחרי שהיינו ברגיעה מסוימת, הזלזול בהנחיות הביא לעלייה הזאת. אין כאן קסם: אם מתייחסים להנחיות כאל המלצה – הקורונה לא תעזוב אותנו. כל כך פשוט. הדרך האפקטיבית ביותר לטפל בנגיף בלי להזיק לכלכלה היא אכיפה קפדנית".

"אין הבדל בין אכיפת חוקי התנועה לאכיפת הקורונה. מי שהולך בלי מסיכה, כמוהו כמי שנוסע במהירות של 160 קמ"ש. בכל שנת 2019 נהרגו 349 איש מתאונות דרכים. בשלושת החודשים האחרונים נהרגו 298 אנשים מהקורונה ולמעלה מ 18,000 חלו. שכל אחד יעשה את המכפלות. רק כאשר זו תהיה ההתייחסות נוכל להחליש דרמטית את הקורונה".

לדברי אדלשטיין, "מדינת ישראל חזרה מהר מאוד לשגרה. לא הייתה שמירה קפדנית ולכן התוצאות, חלקן צפויות. העלייה בתחלואה הופכת להיות אירוע מדאיג ודרמטי. אנחנו מתקדמים לקראת 200 חולים חדשים ביום, ולא מזמן היינו על 20. כלומר, פי עשרה. לא צריך לבנות מודלים מתמטיים על מנת להבין שאם לא נתעשת – נהיה במצב מאוד בעייתי. ההתעלמות מהנחיות וזלזול בהנחיות גרמו לשינוי המגמה".

עם זאת, אמר כי לעת הזו הוא "לא מצדד בחזרה לאחור. צריכה להיות אכיפה, אין ברירה. אין הבדל בין אכיפת חוקי התנועה לבין אכיפת חוקי קורונה". עוד התייחס אדלשטיין לדחיית פתיחת הרכבות ואמר כי "מראה של אנשים כמו בקופסאת סרדינים – אנחנו לא יכולים להרשות זאת. הגענו למתווה עם משרד התחבורה, אם לא יהיה שינוי – נפעיל את הרכבת בקרוב".

שר הבריאות הוסיף כי "מלבד האכיפה צריך להגדיל באופן משמעותי את הבדיקות. אנחנו עושים זאת, ובימים האחרונים עברנו את 16,000 בדיקות ביממה. היעד שלנו הוא לעבור את 30,000 בדיקות ביום. שמעתי גם שהמעבדות בבעיה בגלל העומס בבדיקות. גם לכך מצאנו פתרון: אנחנו במגעים עם האוצר להוספת 200 תקנים נוספים".

"הציפייה שלנו היא שהתקנים יהיו לתקופה ארוכה ולא לארבעה חודשים בלבד, כדי שהמעבדות יוכלו להניב את המירב ועובדי המעבדות לא יקרסו. בנוסף לכך מעבדת מיי הריטג' בניסויים אחרונים ואני מקווה שבימים הקרובים יהיו לנו בשורות בעניין", דברי אדלשטיין.

השר ערך היום את הסיור המקצועי הראשון שלו מכניסתו לתפקיד בבית החולים סורוקה בבאר שבע, בין היתר במחלקות הקורונה והטיפול נמרץ. את הביקור התחיל בטיפת חלב ברהט ובמרפאת כללית בבירת הנגב. בהמשך יבקר גם במעבדת קורונה ובבית חולים פסיכיאטרי בעיר. לסיור התלוו סגן השר יואב קיש, יו"ר כללית יוחנן לוקר, מנכ"ל כללית פרופ' אהוד דוידסון ומנהל סורוקה ד"ר שלומי קודש.

ממשרד הבריאות נמסר כי במסגרת הביקור החל השר אדלשטיין בנוהג של תדרוכים לתקשורת, כאשר פעם או פעמיים בשבוע, בהתאם לצורך, ייערך תדרוך דומה כל פעם על ידי בכיר אחר במשרד, במטרה להביא לבהירות גדולה כמה שיותר בהתמודדות של מערכת הבריאות עם הקורונה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

וווווווווווואייייי????אימהההה איזה פחדדד ה' יעזור לנוווווווו שלא יתחיל גל שני???ה' מלמלע יעזור לנווו אמןןן

כבר תל אביב עקפה את בניברק וירושלים.. מה עוד השם צריך לעשות שמישהו יתעורר??? ריבונו של עולם. רחם!!!!!
"אם תכתוש אוויל במכתשת לא תסור איוולתו מימנו" הצל אותונו ככה?

אולי במקום לדבר הרבה, שיפנה לידידו השר לביטחון פנים שיתחיל סוף כל סוף לאכוף חבישת מסכה. 200 ש"ח קנס!

אדלשטיין החלמאי היה הראשון להוציא את הרוח מהמפרשים של לבישת המסכה כאשר בזמן מהשרב הוא יצא בהודאה פופוליסטית שלא צריך ללבוש מסכה ועכשיו הוא בוכה…

גם באוטובוסים צפופים כמו סרדינים..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו