שר החוץ הגרמני: "כידיד, מודאג מכוונת הסיפוח"; אשכנזי: "אין כרגע מפות" • צפו

בתום פגישתו עם מקבילו הגרמני אמר שר החוץ כי "תוכנית טראמפ תיושם תוך תיאום מוחלט עם ארצות הברית ושמירה על הסכמי השלום". הייקו מאס אמר כי "סיפוח לא תואם את החוק הבין לאומי". עוד הוסיף: "איראן מפרה התחייבות תקופה לא קצרה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"


צפו: אשכנזי בעברית במענה לשאלות עיתונאים. צילום: משרד החוץ

שר החוץ גבי אשכנזי נפגש היום (רביעי) עם שר החוץ של גרמניה הייקו מאס, במסגרת ביקור בן יממה בישראל ובירדן. בתום המפגש, הצהיר אשכנזי כי תכנית החלת הריבונות תיושם באחריות ובתיאום מלא עם ארצות הברית, ואף הדגיש כי חשוב ש"ישראל תקשיב לעמדות גרמניה ונביא אותן בחשבון". מנגד, מאס הביע את דאגת גרמניה בנושא ואמר כי הדבר מנוגד לחוק הבינלאומי.

השר הגרמני אמר בהצהרה משותפת כי "הצגתי את עמדת גרמניה ואת דאגותיי כידיד של ישראל לגבי הסיפוח. סיפוח לא עולה בקנה אחד עם החוק הבין-לאומי. אנחנו תומכים בפתרון שתי מדינות באמצעות מו"מ. יש לחדש את שיחות השלום. גבי, אמרת לי שאתם מוכנים למו"מ מיידי עם הפלסטינים וזה נחוץ. זה זמן לדיפלומטיה ומו"מ".

לאחר מכן, כשנשאל על ידי עיתונאים בנוגע למחיר שישראל "תשלם" בעקבות החלת הריבונות, השיב כי ארצו מחפשת אחר דיאלוג, וכי לא הציג מחיר כלשהו. "לא הצבתי תג מחיר לסיפוח", המשיך. "אנחנו מחפשים דיאלוג. הגעתי לאסוף מידע ולהבין מה תכניות הממשלה החדשה. הבהרתי לאשכנזי את עמדתנו ואת עמדת האיחוד האירופי נגד הסיפוח ונמשיך לדבר על זה".

"ביולי תעבור אלינו נשיאות האיחוד ומועצת הביטחון, ולכן זה מאוד חשוב לנו בעקבות התפקיד שלנו. על כך דיברנו והבהרתי את עמדתנו ועמדת האיחוד". על האפשרות שיוטלו סנקציות על ישראל אמר מאס כי "ההחלטות לא התקבלו – אנחנו לא צריכים לאיים, לא לעשות פוליטיקה כזו". הוא הוסיף: "הגעתי לכאן כדי להעמיק ולפתח את היחסים בין ישראל לגרמניה ואני משוכנע שנמשיך בדרך הזו ונעשה כל מה שנחוץ כדי לחזק את החברות שלנו".

בסוגיית איראן אמר מאס כי "איראן מאיימת באופן סדיר על אזור, מלהיטה אותו ומקדמת טרור. כולנו רוצים איראן לא גרעינית ולכן היה הסכם. איראן מפרה התחייבות תקופה לא קצרה והדוח הרבעוני שפורסם מאשר זאת, פניניו לגוף האחראי על מנת שיעמדו בהתחייבויות".

במענה לשאלות עיתונאים אמר השר אשכנזי כי "קודם כל, כרגע אין מפות. בתוכנית טראמפ צוירה מפה קונספטואלית בקנה מידה גדול. יש הסכמה עם האמריקנים שצריך לתרגם את המפה לשטח; כלומר, היכן יעמוד כל בית, יישוב וכביש. אנחנו מכירים את השטח. גדלנו שם. המפה העתידית היא טכנית והיא תהווה בסיס להחלטה שתתקבל".

צילום: משרד החוץ

אשכנזי אמר בהצהרה המשותפת כי "אני שמח מאוד לארח בישראל את שר החוץ הגרמני, שהוא גם חבר קרוב של ישראל, מר הייקו מאס. זהו ביקורו הראשון של מדינאי בינלאומי, מאז הקמת הממשלה החדשה. אירוחו של שר החוץ הגרמני הוא סמל ליחסים המיוחדים בין מדינותינו. תחת הנהגתה של הקאנצלרית מרקל, גרמניה מהווה מגדלור של מנהיגות לא רק לאירופה אלא לעולם כולו. אנו חולקים 55 שנים של יחסים דיפלומטיים, המבוססים על אינטרסים משותפים וחברות אמיצה".

"הייקו", המשיך אשכנזי, "אני מעריך את מחויבותך האישית, כמו מחויבותה של ממשלת גרמניה כולה, לשימור זכרון השואה. ההסכם עליו חתמנו זה עתה דואג בדיוק לכך, שימור הזכרון. המשך התמיכה ב"יד ושם" יאפשר את המשך המחקר והפעילות החינוכית. ועל כך, אני מודה לך. אנו קיימנו היום דיונים מעמיקים ופוריים במגוון נושאים בהם יש לנו עניין משותף".

שר החוץ הישראלי אמר למקבילו הגרמני כי "אני מאמין כי היום, אנו שנינו בנינו יחסי חברות והגברנו את המחויבות ההדדית ליחסי ישראל – גרמניה. בפגישתנו, שוחחנו גם על היבטים שונים הנוגעים ליחסים הבילטראלים ושת"פ בין המדינות. ביולי, גרמניה תתמנה לנשיאת האיחוד האירופי ואני מברך אותה על כך. אנו רואים בנשיאות הגרמנית הזדמנות נהדרת לחיזוק יחסינו החשובים עם האיחוד האירופאי. אנו מקווים לקיום דיאלוג פתוח ושקוף, כמו שחברים צריכים לקיים".

"המחויבות הגרמנית לביטחון ישראל ידועה. כמו ישראל, גם גרמניה מעוניינת ביציבות אזורית. כאחת מחברותינו הקרובות ביותר, ישראל רואה חשיבות בשמיעת נקודת המבט שלכם ולקיחתה בחשבון. כיום, ישנם הזדמנויות אזוריות משמעותיות. הבולטת מכולם היא תוכנית השלום של הנשיא טראמפ, המהווה אבן דרך משמעותית לאזור והזדמנות היסטורית. אנו נשאף לקדם את תוכנית השלום באופן אחראי, בתיאום עם ארה"ב, תוך שמירה על הסכמי השלום של ישראל והאינטרסים האסטרטגיים שלה".

"ישראל רוצה שלום", אמר אשכנזי לשר החוץ הגרמני. "אנו מצפים מהקהילה הבינ"ל להבהיר לפלסטינים שהמשך סירובם לקיים שיח לא יקדם את האינטרסים הפלסטיניים, לא ישפר את חייהם ולא יקדם שלום".

עוד הוסיף כי "היום, אנו שוחחנו גם על ביטחון אזורי. אנו מאמינים כי האיום הגדול ביותר על היציבות האזורית היא איראן. תוכנית הגרעין של איראן ושאיפותיה להגמוניה אזורית, היו ועודם דאגה גדולה. אנו לא נרשה לאיראן להחזיק בנשק גרעיני ואנו לא נקבל התבססות איראנית בגבולותינו. על הקהילה הבינ"ל לדרוש מאיראן לנהוג באחריות וכן, לפעול בחוזקה כנגד פעולותיה הזדוניות".

"המשך התמיכה האיראנית בפרויקט הדיוק של חיזבאללה, צריך שיביא להמשך לחץ מצד הקהילה הבינ"ל. מטרת פרויקט הדיוק הוא לתת לחיזבאללה יכולות התקפיות אסטרטגיות, אשר יאיימו באופן ישיר על ישראל. אנחנו לא נסבול זאת. אני רוצה לחזור ולהודות לממשלה הגרמנית, על החלטתה האחרונה להוציא את ארגון חיזבאללה מחוץ לחוק. גרמניה הבהירה בצורה ברורה שחיזבאללה הינו ארגון טרור, וכי יש להתייחס אליו ככזה. אנו קוראים לאיחוד האירופאי ללכת בעקבות גרמניה ולהוציא את ארגון חיזבאללה מחוץ לחוק".

"הייקו, אני מחוייב אישית לקדם את יחסי ישראל גרמניה ואני יודע כי גם את מחויב לכך. תודה לך על שביקרת בישראל היום. אני יודע כי מכאן אתה ממשיך לירדן, שותפה חשובה עבורנו בשימור היציבות ושיתוף הפעולה במזה"ת. אני מצפה לראותך שוב בקרוב", סיים אשכנזי את הצהרתו.

צילומים: Olivier Fitoussi/Flash90

Minister Of Foreig

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture