צילום: מארק ישראל סאלם / POOL

נתניהו: "נדון בקבינט הקורונה בהגבלות על התקהלות ובהגברת האכיפה" • צפו

ראש הממשלה התייחס בישיבת ממשלה להעלייה בתחלואה: "זה לא זגזוג - זאת המדיניות של כל מדינה שפויה". שר הביטחון על הירי לעזה: "כל מי שבודק אותנו צריך לדעת את התשובה מראש". גנץ: "חופש ההפגנה - זכות קדושה". נתניהו: "הגינוי צריך להיות שוויוני"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. צילום: רועי אברהם/לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה כי, "המגיפה מרימה ראש בכל העולם, עברנו את רף עשרת מיליון המודבקים וחצי מיליון מתים. אינני יודע אם זה גל שני, אני יודע שזה גל עולה. מדינות רבות שהסירו את ההגבלות, עם שוך המחלה, נאלצות עכשיו להחזיר את המגבלות כדי לבלום את ההתפשטות. ראינו כבר במקומות אחרים שזה לא עניין של בריאות או כלכלה, כי פגיעה קשה בבריאות זו גם פגיעה קשה מאוד בכלכלה".

נתניהו הוסיף כי, "גם אנחנו נאלצים לנקוט פעולות – אני המשלתי את המדיניות שלנו כשפתחנו את הכלכלה בשוך המחלה. אמרתי שזה משול למדיניות האקורדיון – אתה פותח, ואם אתה רואה אם המחלה חוזרת ומתפשטת, אתה מהדק. זה לא זגזוג – זאת המדיניות של כל מדינה שפויה, וכך אנחנו גם ננהג. ולכן לאור עליית ההתפשטות, אנו נביא היום לדיון בקבינט הקורונה הגבלות על התקהלות לצד צעדים להגברת האכיפה, וצעדים שאנחנו עושים לייעל את קטיעת שרשרת ההדבקה"

לסיום אמר ראש הממשלה כי, "משרד האוצר התבקש לסייע מיידית לסקטורים שייפגעו, ולדאוג כמובן להעברה של הכספים שהקצנו, כספים גדולים, שחייבים להגיע לציבור, כולל את ציבור המובטלים. אם אנחנו נצליח בבריאות – נצליח בכלכלה. אם נכשל בבריאות – נכשל גם בכלכלה. בכוונתי שנצליח בשניהם. זה דורש פעולות נחושות, לא תמיד פשוטות אבל חיוניות בעת הזאת. אנחנו נפעל גם בבריאות, גם בכלכלה ובעזרת השם ננצח".

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ התייחס בפתח ישיבת הממשלה למעצר תת אלוף אמיר השכל ואמר כי "חופש ההפגנה. בעיניי זו זכות קדושה, אני חושב שכל מי שיושב סביב השולחן הזה, ללא קשר לשיוכו הפוליטי, מאמין שזכות ההפגנה היא זכות קדושה וצריך להמשיך לקיים אותה".

עוד אמר גנץ: "אני מגבה את הצורך של המשטרה לפעול לשמירתו של הסדר הציבורי כפי שראוי, וצר לי שחלק מהאנשים מצאו לנכון לתקוף את המשטרה כשזה נוח להם. אנחנו כמובן חייבים לאפשר לאנשים להמשיך להפגין מצד אחד ולתת את הגיבוי למשטרת ישראל ולרשויות שלטון החוק מצד שני".

בדבריו התייחס גם לירי הרקטות לרצועת עזה הליל שבת ואמר כי "ניסיון לירות מרצועת עזה, ניסיון שקיבל בחזרה תגובה מהירה, נחרצת ומדויקת. אנחנו נמשיך במדיניות הזאת, כל מי שבודק אותנו – צריך לדעת את התשובה מראש, וכך אנחנו גם נמשיך".

נתניהו הגיב לדבריו של גנץ בנושא חופש ההפגנה ואמר כי, "חופש ההפגנה אינו עומד על הפרק – ברגעים הקשים ביותר בקורונה, בסגרים ההדוקים ביותר, אפשרנו אותו. הטענה שאנחנו נעים להגביל אותו היא אבסורדית, אין לה שום מקום. לצד זה, נדרשת כמובן גם שמירה על הכללים ועל החוק במדינת ישראל. זו לא פררוגטיבה של צד אחד להחליט שהוא בעד שלטון החוק ולהפר אותו ברגל גסה בזמנים אחרים".

נתניהו הוסיף: "אני לא מתערב בהחלטות של המשטרה. אני חושב שצריך כאזרחים, מבחינת שמירה על החוק והסדר, לעשות את מה שהם אומרים. הגינוי למפירים – מפירי חוק ומפירי ההפגנות צריך להיות שוויוני בכל צידי המפה הפוליטית".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אשר יגורנו בא,
מי שלא שומר על ההנחיות עלול לגרום לביטול תורה אדיר,

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture