Marc Israel Sellem/POOL

נתניהו וכץ החליטו: הזכאות לדמי אבטלה תימשך עד אמצע אוגוסט

ראש הממשלה ושר האוצר החליטו להאריך את הזכאות לדמי אבטלה לזכאים עד אמצע אוגוסט. במסגרת זו תוארך גם הזכאות למענקים לאזרחים מעל גיל 67. ההחלטה התקבלה בהשתתפות נגיד בנק ישראל וראש המועצה הלאומית לכלכלה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ״ץ החליטו היום (ראשון) להאריך את הזכאות לדמי אבטלה לזכאים עד אמצע אוגוסט. במסגרת זו תוארך גם הזכאות למענקים לאזרחים מעל גיל 67 שלא יחזרו לעבודה. בהודעת משרד ראש הממשלה נמסר כי בסוף תקופה זו יבחנו מחדש את המשך הזכאות לאור נתוני התעסוקה במשק. עוד נמסר כי כדי לאפשר השלמה מהירה של החקיקה, יוכנס סעיף זה כתיקון לחוק המענקים לאזרחים מעל גיל 67 המונח בכנסת לקריאה שנייה ושלישית.

ההחלטה התקבלה בהתייעצות כלכלית בהשתתפות נגיד בנק ישראל וראש המועצה הלאומית לכלכלה, ובאה בהמשך למדיניות הממשלה להמריץ את המשק לפעילות ולעודד חזרה לעבודה, יחד עם התחייבות לדאוג לכל מי שלא ישוב לעבודה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: ״סיכמתי עם שר האוצר להאריך את תקופת הזכאות לדמי אבטלה עד אמצע אוגוסט. זה חלק מהצעדים שאנחנו עושים לאושש את המשק, לדאוג לעצמאים ולדאוג גם למובטלים. אנשים צריכים שיהיה להם ממה להתפרנס. בהתייעצות כלכלית שקיימתי עם שר האוצר, נגיד בנק ישראל פרופ׳ ירון והיועץ הכלכלי שלי פרופ׳ שמחון, קבענו שבאמצע אוגוסט נבחן את התנאים המאקרו כלכליים, תנאי התעסוקה, ונודיע על צעדים נוספים".

ב'ווינט' דווח כי הרקע להחלטה הוא שביום רביעי הקרוב, 1 ביולי, מאות אלפי ישראלים היו אמורים למצוא את עצמם ללא דמי אבטלה יותר, או עם דמי אבטלה חלקיים. הסיבה: דמי האבטלה שהעניקה הממשלה במהלך המשבר היו אמורים להסתיים בסוף החודש, שכן הם הוגבלו בזמן. המשמעות טרם ההחלטה להארכה הייתה שאלו שיצאו ראשונים לחל"ת כבר במרץ ובאפריל, כ-134 אלף ישראלים, לא היו זכאים יותר לסיוע מהמדינה בעוד 128 אלף נוספים יזכו לדמי אבטלה מופחתים.

מוקדם יותר היום, דרשו העובדים בענף התיירות להאריך את תקופת תשלום דמי האבטלה עבור חל"ת. זאת, בעקבות הסיום הקרוב של זכאות האבטלה עבור אלפי עובדים וההערכות שיחלפו עוד חודשים ארוכים עד שהתיירות והתעופה ישובו לפעילות הדרגתית. "המשמעות היא שעד שתיירים יגיעו לארץ, יעברו עוד שבועות ארוכים ובינתיים, הזכאות לאבטלה לעשרות אלפי עובדים עומדת להסתיים", טענו במטה המאבק.

יו"ר הקואליציה חבר הכנסת מיקי זוהר כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מברך את רה״מ על היוזמה החשובה מול שר האוצר להאריך את דמי האבטלה לזכאים עד לאמצע אוגוסט. זה מהלך חשוב מאוד עבור העובדים ובעלי העסקים הרבים שקורסים תחת נטל הקורונה. כפי שאמרתי, מעורבותו האישית של רה״מ בנושאים הכלכליים חשובה מאוד ובע״ה תביא לפתרון המשבר".

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, הגיב להחלטה: ״שמח שראש הממשלה ושר האוצר נענו לדרישתי הנחרצת להארכת תקופת הזכאות לדמי האבטלה עד לאוגוסט ומברך על הצעד הנכון והחשוב. מאות אלפי ישראלים נזרקו לאבטלה שלא באשמתם וממש לא הם צריכים לשלם את מחירה. גם בהמשך אאבק בנחישות על כך שאף ישראלי לא יישאר מאחור״.

השרה לשוויון חברתי וגמלאים, ח"כ מירב כהן, על החלטת רה"מ ושר האוצר להארכת המענקים למבוגרים עובדים מעל גיל 67 שהוצאו לחל"ת או פוטרו: "אני מברכת על ההחלטה של ראש הממשלה ושר האוצר ומודה להם שהיו קשובים לנושא החשוב הזה שהצפנו הן בממשלה והן בקבינט הקורונה. המענק הזה הוא ממש אוויר לנשימה עבור אנשים שחצו את גיל 67 והוצאו לחל"ת או פוטרו. הצעד הבא שלנו הוא לייצר תמריצים שיובילו את הקבוצה הזו חזרה למעגל התעסוקה".

שר הכלכלה והתעשייה, ח״כ עמיר פרץ אמר: ״מברך על ההחלטה בדבר הארכת הזכאות לדמי אבטלה לנמצאים בחל״ת. לאחר דיונים שקיימנו בקבינט העל הכלכלי שם דרשתי את הארכת תקופת הזכאות לדמי אבטלה, היום התקבלה ההחלטה. אמשיך במדיניות הכלכלה האנושית, שתכליתה מתן מטריית הגנה כלכלית בתקופת משבר הקורונה על כל אזרח במדינת ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture